به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۳۴۲۸۵۲

دولت می‌توانست مذاکرات را به شیوه بهتری پیش ببرد

دولت می‌توانست مذاکرات را به شیوه بهتری پیش ببرد
گروه سیاسی: یک سال از انتخاب سید ابراهیم رئیسی می‌گذرد و حدود 10ماه از شروع به کار دولت سیزدهم. به این بهانه بد نیست ارزیابی‌ای کلی از عملکرد دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم داشته باشیم.محمدحسن آصفری، نماینده مجلس و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره عملکرد دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم گفت: «عملکرد دستگاه دیپلماسی دولت در مجموع مثبت ارزیابی می‌شود به جز در بحث مذاکرات که می‌توانستیم بهتر عمل کنیم و تا اینجای کار هنوز نتیجه لازم به دست نیامده است اما به هر روی در ابعاد دیگر دولت توانست اقدامات خوبی داشته باشد؛ از جمله آنکه در دولت سیزدهم ارتباطات منطقه‌ای گسترش یافت و دولت توانست با کشورهای همسایه ارتباطات خوبی بگیرد؛ موضوعی که در دولت گذشته به هیچ وجه شاهدش نبودیم و دولت‌های یازدهم و دوازدهم همه توجه‌شان به کشورهای غربی بود و هیچ ایده‌ای جز ارتباط با غربی‌ها نداشتند».

او ادامه داد: «دولت کنونی در حوزه شرق آسیا هم اقدامات خوبی انجام داد و عضویت ایران در پیمان شانگهای یک دستاورد بزرگ بود یا انعقاد پیمان‌های راهبردی بلندمدت که بسیار مهم است.».این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «متأسفانه دولت قبل همه‌چیز را به برجام گره زده بود و به یاد داریم که رئیس‌جمهور وقت می‌گفت که آب‌خوردن مردم هم در گرو برجام است. دولت کنونی این نگاه را کنار گذاشت و اقتصاد داخلی را به برجام گره نزد».

آصفری در پایان گفت: «البته باید گفت که عملکرد دستگاه دیپلماسی در مذاکرات می‌توانست بهتر از این باشد و می‌شد شاهد مذاکراتی محکم‌تر باشیم. به نظر می‌رسد که دولت در حوزه مذاکرات برنامه دقیقی نداشت و با علم به آنکه زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها با محور آمریکا باعث ایجاد مشکلات زیادی در مسیر به نتیجه‌رسیدن مذاکرات شد اما در عین حال ما هم می‌توانستیم به شیوه بهتری مذاکرات را پیش ببریم».
مرجع : سایت فردا
برچسب ها: محمد حسن آصفری

۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۱۰:۴۷
دلتون خوشه. این دولت مأموریتش به شکست کشاندن مذاکره است. از ....... چه انتظاری دارید؟ (389460)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها