به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۳۴۲۸۵۵

چریک سابق رئیس جمهور کلمبیا شد

چریک سابق رئیس جمهور کلمبیا شد
گروه بین الملل: گوستاوو پترو، شهردار سابق و چپ‌گرا بوگوتا که در کارنامه خود عضویت در گرو‌ههای چریکی را دارد، برنده انتخابات ریاست‌جمهوری کلمبیا اعلام شد.
 پترو که در حال حاضر یک سناتور است، موفق شد رودولفو هرناندز از جناح راست را در دور دوم انتخابات، شکست دهد.براساس آمار او توانست بیش از ۵۰ درصد آرا را به دست آورد و رقیب خود را با اختلاف بیش از ۷۰۰ هزار رای شکست داده و اولین رهبر چپ کلمبیا شود.این مرد ۶۲ ساله پیروزی در انتخابات را "برای خدا و مردم" خوانده است. پترو در توییتر خود نوشت: "امیدوارم این همه رنج با شادی‌ای که امروز بر قلب میهن جاری است، کم شود. امروز روز خیابان‌ها و میادین است».معاون او فرانسیا مارکز، یک مادر مجرد و خانه‌دار سابق است که بعنوان اولین زن سیاه پوست، معاون رئیس جمهور خواهد شد. هرناندز رقیب شکست خورده در انتخابات که یک کمپین غیر سنتی و به شدت متکی به تیک‌تاک و دیگر شبکه‌های اجتماعی را داشت، در ویدئویی پیروزی  پترو را تبریک گفت.او گفت: «کلمبیایی‌ها و اکثریت شهروندان، امروز نامزد دیگر را انتخاب کرده‌اند. همانطور که در جریان مبارزات انتخاباتی گفتم، من نتایج این انتخابات را می پذیرم.»وی افزود: «امیدوارم  گوستاوو پترو بداند که چگونه کشور را اداره کند و به گفتمان خود علیه فساد وفادار باشد.»ایوان دوکه، رئیس جمهور فعلی کلمبیا نیز در توییتر نوشت که با  پترو تماس گرفته و به او تبریک گفته و آنها «توافق کرده‌اند در روزهای آینده برای آغاز یک انتقال هماهنگ، نهادی و شفاف ملاقات کنند.»
 پترو که یکی از اعضای سابق جنبش چریکی ام۱۹ است در طول مبارزات انتخاباتی متعهد شد که با ارائه آموزش رایگان دانشگاهی، اصلاحات بازنشستگی و مالیات‌های بالا بر زمین‌های غیرمولد، با نابرابری مبارزه کند.او همچنین متعهد شده است که توافقنامه صلح ۲۰۱۶ را که به درگیری ۵۰ ساله با گروه چریکی فارک پایان داد، به طور کامل اجرا کند و به دنبال مذاکره با شورشیان فعال باشد.این سومین نامزدی  پترو برای ریاست جمهوری بود. او در سال ۲۰۱۰ چهارم شد و در سال ۲۰۱۸ به راحتی در دور دوم از ایوان دوکه شکست خورد.برخی از شعارهای انتخاباتی وی سرمایه گذاران را شگفت زده کرده، مانند ممنوعیت اجرای پروژه‌های جدید نفتی. با این حال بسیاری از رای دهندگان گفته‌اند که به او رای دادند تا برخی از مشکلات حل نشدنی کلمبیا مانند فساد، فقر گسترده و افزایش خشونت‌های سیاسی را حل کند.اما  پترو با چالش‌ در برابر یک کنگره پراکنده هم مواجه است، کنگره‌ای که نمایندگان بیش از ده‌ها حزب را در خود جای داده است.



 
برچسب ها: کلمبیا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها