به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۳۴۲۹۰۶

9 نکته برای مراقبت از موهای رنگ شده

گروه سلامت و زیبایی: رنگ کردن مو تنوع مناسب به چهره شما خواهد داد و خانم‌ها این تنوع را می‌پسندند. در عین حال زیبایی چهره شما با انتخاب رنگ مناسب تثبیت خواهد شد. رنگی که تناسب خوبی با پوست داشته باشد نقاط قوت پوست را نمایان‌تر خواهد کرد. در کنار تمام ویژگی‌های مثبت و زیبایی‌هایی که رنگ مو به صورت خواهد داد، ممکن است باعث آسیب‌هایی به تار یا ریشه مو شود. ما باید با روش‌های صحیح مراقبتی از آسیب‌هایی که رنگ به موها وارد می‌کند جلوگیری کنیم.
9 نکته برای مراقبت از موهای رنگ شده
1.    گرمای ملایم
سشوار کشیدن، فر کردن یا صاف کردن، می‌تواند باعث حساس شدن موها شود و در نتیجه بافتی خشک و غیر قابل کنترل ایجاد کند. استفاده از محصولات حالت دهنده بی کیفیت برقی مانند سشوار، بیگودی‌های برقی و اتوی مو می‌تواند بافت مو را تخریب کند. محصولاتی که نمی‌توانید درجه حرارت آن را کنترل کنید یا حرارت بالایی دارند باعث خشکی بیش از اندازه موها خواهند شد. مدل‌های سشوار حرفه ای و برسی می‌تواند مناسب باشد و تا حد زیادی از آسیب جلوگیری کند.

2. اسپری محافظ از مو در مقابل گرما

اسپری محافظ حرارتی از موها در برابر گرما محافظت می‌کند و در عین حال کوتیکول مو را با یک سیستم دو فاز صاف می‌کند. اسپری محافظ حرارتی این کار را به وسیله محافظت و تغذیه مو انجام می‌دهد. اسپری‌های محافظ را قبل از استفاده محصولات برقی و حالت دهنده روی مو اسپری کنید و پس آن می‌توانید از وسیله مورد نظر خود استفاده کنید.

3.     محصولات مراقبتی مو
نوع و کیفیت شامپو و نرم کننده برای موهای رنگ شده اهمیت زیادی دارد. سعی کنید تا یک برند معتبر را برای خرید دائم محصولات مراقبتی انتخاب کنید. قیمت محصولات شون مناسب و به صرفه است. محصولات تولیدی توسط این برند طی چند سال اخیر مورد توجه و استقبال مصرف‌ کننده‌گان قرار گرفته است و دلیل این استقبال، کیفیت بالایی است که محصولات برند شون از خود نشان داده‌اند. برای مراقبت از مو می‌توانید از انواع کرم مو، ماسک مو و شامپوهای مناسب با پوست سر خود استفاده کنید.

4. مراقبت‌های بعد از استحمام
بعد از استحمام، مو در آسیب‌پذیرترین حالت قرار دارد و می‌توانند بسیار شکننده باشد. موهای رنگ شده آسیب بیشتری متحمل می‌شوند. در واقع شما با امکان تخریب تار مو روبرو هستید و باید از این مشکل پیشگیری کنید. موهای رنگ شده و به خصوص موهای دکلره شده به راحتی کش می‌آیند و این یعنی موی شما دچار سوختگی شده است و مراقبت‌های مخصوص به خود را نیاز دارند. شانه کردن مو بعد از حمام باعث می‌شود بافت مو بیش از این تخریب شده و از بین برود. برای پیشگیری از چنین مشکلی قبل از حمام موهای خود را به وسیله یک اسپری دوفاز شانه بزنید و این کار را از ریشه به سمت ساقه ادامه دهید. بعد از حمام به هیچ عنوان نباید از شانه استفاده کنید.

5. از شامپوهای آنتی اکسیدان استفاده کنید

یک شامپو غنی از آنتی اکسیدان می‌تواند به درستی از موهای شما در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظ کند. رادیکا‌های آزاد می‌تواند رنگ‌موهای شما را به مرور تخریب کرده و موجب آسیب به تار موها شوند. ازطرفی رادیکال‌های آزاد باعث دوشاخه شدن موها خواهند شد. استفاده از نوع مناسب شامپو برای بهره‌مندی از مزایای محافظت از رنگ، کلیدی است که موها را صاف و درخشان می‌کند.

6. ماسک مو را به صورت هفتگی اعمال کنید
حفظ رنگ موی یکدست و درخشان با موهایی که به خوبی حالت داده شده و تغذیه شده‌اند شروع می‌شود. مانند استفاده از یک درمان هفتگی در یک رژیم مراقبت از مو، ماسک‌ها و نرم‌کننده‌های مو برای سالم نگه داشتن و شاداب نگه داشتن رنگ مو استفاده کنید. پس از شستن با شامپوی تثبیت کننده رنگ خود، توصیه می‌کنیم برای احیای رنگ و درخشش مو از یک حالت دهنده یا نرم کننده برای ساقه مو استفاده کنید. بعضی از ماسک‌های مو را می‌توانید قبل از آبکشی نهایی روی ساقه مو قرار دهید و پس از 10 دقیقه آبکشی نهایی خود را انجام دهید. این ماسک‌ها نرمی و لطافت بیشتری به موهای آسیب دیده شما خواهند داد.

7. شستشوی صحیح و محدود
ممکن است چندان این موضوع نظرتان را جلب نکرده باشد، اما هر چه موهای خود را بیشتر بشوید، مولکول‌های رنگ سریعتر محو می­شوند. هر زمان که مو خیس می‌شود، تک تک تارها متورم می‌شوند و مقدار کمی رنگ از آن خارج می‌شود، به همین دلیل است که افزایش چرخه شستشو برای شاداب نگه داشتن مو ضروری است و از طرفی اینکار باعث تغییر رنگ موها می‌شود. توصیه کنید موهای خود را کمتر با شامپوهای حاوی سولفات بشویید و شامپوهای بدون سولفات را جایگزین کنید. اگرچه کمی احساس چربی روی موها خواهید داشت اما این چربی از تارهای مو محافظت می‌کند.

8. تریم منظم رنگ
برای دستیابی به یکنواخت ترین و سالم ترین رنگ ممکن، نیاز به ترمیم رنگ در زمان‌های مختلف خواهید داشت. در هر بار رنگ ساقه موها دچار آسیب خواهند شد و احتمالا نیاز به کوتاهی خواهید داشت. اگر رنگ موی شما تثبیت شده و به پایه دلخواه رسیده‌اید نیازی به رنگ مجدد ساقه نخواهید داشت و باید تنها ریشه‌ها را مجدد رنگ کنید. همچنین می‌توانید اجازه دهید ریشه موهایتان با رنگ طبیعی باقی بماند. این مدل زیبا و خاص است و خانم‌های زیادی ترجیح می‌دهند موها در این مرحله باقی بماند.

9. احیا برای بهبود موهای آسیب دیده
موهایی با تار ضعیف، پس از رنگ کردن دچار آسیب و خشکی بیش از حد می‌شوند و بروز مو خورده و چند شاخه شدن مو در افراد زیادی به چشم می‌خورد. یک روش عالی برای بهبود این وضعیت و ترمیم موهای آسیب دیده کراتین کردن مو است. می‌توانید از یک متخصص آرایشی کمک بگیرید و این کار را در سالن آرایشی انجام دهید. این کاری نیست که به تنهایی و در خانه بتوانید انجام دهید بنابراین حتما از یک متخصص زیبایی کمک بگیرید. نکته مهم در کراتین مو توجه به پوست سر است. افراد تازه کار به دلیل عدم تجربه کافی ممکن است باعث سوختگی پوست سر شما شوند بنابراین این کار را به شخصی با تجربه بسپارید تا نتیجه از هر جهت قابل قبول باشد.
 
برای آنکه موهایی درخشان داشته باشید و از رنگ موی جدید خود لذت ببرید بهتر است تا چند سانت از انتهای مو را کوتاه کنید تا موهای خشک و چند شاخه شده جدا شوند و ساقه مو کمی سبک شود. محصولات مراقبتی را پس از هربار استحمام استفاده کنید و از موهای خود در مقابل آلودگی، نور مستقیم خورشید و محصولات آسیب رسان مراقبت کنید.
نویسنده: سارااقبالی
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها