به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۳۴۲۹۱۶

احتمال شروع فصل جدیدبا بازی استقلال و نساجی

احتمال شروع فصل جدیدبا بازی استقلال و نساجی
گروه ورزشی:مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیحاتی را در خصوص فصل جدید لیگ برتر ارائه کرد.به گزارش  فارس، سهیل مهدی در حاشیه برگزاری کارگاه افسران امنیتی تیم‌های لیگ برتری اظهار داشت: به هر حال یکی از الزامات برگزاری مسابقات و یکی از افراد رسمی برگزاری مسابقه، افسران امنیتی هستند. به واسطه زحمتی که به یگان ویژه و به طورکلی پلیس کشور داده شده، خیلی از وظایف امنیتی بر دوش پلیس است، اما واجد شرایط خیلی از مسائل ما نیستیم. در رقابت‌های بین‌المللی افسران امنیتی یک جایگاه ویژه‌ای دارند اما ما نمی‌توانیم یک شبه به آن برسیم. البته این کار را شروع کرده‌ایم و امروز کارگاه سوم را برگزار کرده‌ایم. امیدواریم افسران امنیتی تحت پوشش کامل قرار بگیرند. به هرحال باید تمرین بین‌المللی بودن را از الان آغاز کنیم. امیدوارم این کارگاه بتواند باعث شود که تیم‌های لیگ برتری در چارچوب‌های بین‌المللی حرکت کنند.

وی در مورد اینکه روز گذشته اعلام شد 7،8 ورزشگاه برای لیگ برتر آماده نیست، گفت: اساسا زیرساخت‌های مناسب را در استان‌ها نداریم و با ورزشگاه‌های قدیمی روبه‌رو هستیم. رسیدگی خوبی به این ورزشگاه نشده و از مسئولین استانی و شهری می‌خواهیم که حداقل ایمن‌سازی را انجام دهند. تختی انزلی، وطنی قائمشهر، تختی آبادان نفت مسجد سلیمان، یادگار امام تبریز ورزشگاه‌هایی هستند که مشکلاتی دارند و آماده میزبانی نیستند.

وی در مورد اینکه آیا در تهران هم این مشکلات وجود دارد، گفت: ما الان فقط ورزشگاه دستگردی و آزادی را در کیفیت لیگ برتر داریم. ورزشگاه تختی هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده و کار دارد. شهدای شهر قدس هنوز کار دارد و اگر این ورزشگاه‌ها هم آماده شود برای کلان‌شهری مانند تهران که سه چهار تیم لیگ برتری دارد کافی نیست و ضعیف هستیم. اگر خوزستان را حساب کنیم به طورکلی بضاعتش از تهران بیشتر است. در کنار تهران استان مازندران و گیلان بسیار ضعیف هستند. ما می‌دانیم که اکثر فوتبالیست‌های خوب کشورمان مازندرانی هستند اما هنوز یک ورزشگاه در مازندران نداریم. 

وی در مورد وضعیت مس کرمان و ورزشگاه این تیم گفت: طی دو سه روز آینده از استان و ورزشگاه‌های تیم‌های این استان بازدید خواهیم کرد. بعید می‌دانم ورزشگاه شهدای مس به لیگ برتر این استان برسد، اما ورزشگاه امام علی تعهد دادند که واجد شرایط میزبانی خواهد بود.مهدی در مورد اینکه قرار بود جلسه‌ای با سرمربیان لیگ برتری برای شروع لیگ برتر داشته باشید، گفت: با توجه به اینکه برخی سرمربیان هنوز قراردادی با تیم‌ها ندارند، به دنبال این هستیم که حداقل تا 12 سرمربی جلسه داشته باشیم. الان آنطور که حساب کردیم فقط شش هفت تیم سرمربی‌شان مشخص شده‌اند. ما برنامه را می‌دانیم اما می‌خواهیم از نظرات سرمربیان هم استفاده کنیم. 

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه اگر اسکوچیچ بخواهد شما مسابقات را زودتر از لیگ تعطیل می‌کنید گفت: خط قرمز ما برای مسابقات، تیم ملی است. ما موظفیم برنامه‌ریزی خودمان را براساس تقویم مسابقات انجام دهیم، اما نهایتاً دراختیار تیم ملی هستیم.وی در مورد اینکه صالحی امیری رئیس ملی کمیته المپیک گفته است در حال رایزنی با مجارستان هستیم تا بازی دوستانه با این کشور برگزار کنیم، گفت: برنامه‌ریزی برای بازی‌های دوستانه و شرایط انجام آنها به ریاست فدراسیون فوتبال یا دبیرکل باز می‌گردد هرگونه ابلاغی از سوی آنها داشته باشیم حتما در برنامه‌ریزی خود اعمال می‌کنیم.

مهدی در مورد اینکه باید قبل از شروع لیگ باید تکلیف سهمیه آسیایی مشخص شود، گفت: بحث معرفی تیم‌ها برای لیگ قهرمانان آسیا در اختیار کمیته صدور مجوز حرفه‌ای است. البته این کار حتما با مشورت ریاست فدراسیون و هیأت رئیسه خواهد بود. این کار باید از سوی فدراسیون انجام شود و اگر کمکی از ما بخواهند حتما انجام می‌دهیم.

وی در مورد اینکه قرعه‌کشی لیگ برتر چه زمانی انجام خواهد شد،‌ گفت: 20 مرداد زمان تخمینی شروع لیگ برتر است که بعد از ایام سوگواری امام حسین علیه‌السلام است. سعی می‌کنیم فصل جدید را با سوپرجام آغاز کنیم و لیگ را یک هفته بعد شروع کنیم. تلاش می‌کنیم زمانبندی‌مان به شکلی باشد که تداخلی با این ایام نداشته باشد تا اساعه ادبی صورت نگیرد. 

وی ادامه داد: در مورد قرعه‌کشی هم باید بگویم اجازه دهید با مربیان جلسه هماهنگی را برگزار کنیم و زمانی که آغاز لیگ به قطعیت رسید، قرعه‌کشی هم مشخص می‌شود.وی در مورد نیم‌فصل گفت: تمام برنامه‌ریزی ما این است که نیم‌فصل ما هم‌زمان با برگزاری جام جهانی قطر باشد.وی در مورد بحث قراردادها و شفافیت‌های مالی، گفت: موارد و ضوابطی در بحث قراردادها وجود دارد که اجازه دهید مراجع ذیصلاح اظهارنظر کنند. به نظر من هر چه انضباط مالی در کار بهتر باشد، بهتر می توانیم برنامه‌های خود را پیش ببریم. بحث شفافیت هم بخشی از همان انضباط مالی است. مدل قراردادها را اگر به این سمت ببریم که بلندمدت‌تر باشد، بهتر است.
برچسب ها: لیگ برتر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها