کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حال مردم خوب نیست، سینماها نمی‌فروشند

30 خرداد 1401 ساعت 13:11


گروه فرهنگی:کارگردان فیلم «والدین امانتی» معتقد است که اگرچه شرایط اقتصادی بر کم شدن استقبال مخاطبان از فیلم‌ها بی‌تاثیر نیست، اما اگر حال مردم کمی خوب باشد رونق هم به سینما برمی‌گردد.به گزارش ایسنا، حسین قناعت از فیلمسازان شناخته شده سینمای کودک است که در سال‌های گذشته فیلم‌های «قهرمانان کوچک» و «تپلی و من» را ساخت و در دو سال کرونایی هم کار کردن را متوقف نکرد. او در این روزها فیلم «والدین امانتی» را در حال اکران دارد ولی شرایط برای این فیلم کودک و نوجوان مناسب نیست چرا که با وجود شعارهای حمایتی از فیلم‌های کودک «والدین امانتی» در بیشتر سینماها فقط تک‌سانس دارد.
 

قناعت اگرچه سعی می‌کند نگاهی امیدوارانه داشته باشد، گفت:‌ «در اکران یک فیلم تبلیغات بسیار اهمیت دارد ولی همین چند شب قبل که اکران مردمی داشتیم در تمام طول مسیر به سمت سینما می‌دیدم که بیلبوردهای شهری در اختیار فیلم‌های دولتی هستند و از فیلمی که برای کودکان ساخته شده حمایتی نمی‌شود و حتی تیزری که به تلویزیون داده‌ایم هنوز برای پخش تایید نشده در حالی که دو هفته از شروع اکران می‌گذرد و این کارهای تبلیغاتی باید پیش از اکران انجام شود.»

او افزود: «به نظرم در حال حاضر نکته مهم‌تر گرانی بلیت در شرایط اقتصادی امروز جامعه و حال مردم است، به دلیل فشارهای اقتصادی خانواده‌های زیادی دیگر این توانایی را ندارند که کودکان خود را به سینما ببرند و به همین دلیل می‌بینیم که سینما کم کم در حال خارج شدن از سبد خانوار است. من دو، سه سال قبل را به یاد می‌آورم که فیلم « تپلی و من» در همین زمان اکران شد و در روزهای آخر هفته و روزهای نیم‌بها فروش خوبی داشت، اما الان اصلاً چنین اتفاقی نمی‌افتد. علاوه براین فکر می‌کنم شرایط اجتماعی هم در عدم استقبال مردم از فیلم‌ها موثر است. این در حالی است که خودم در یکی از سینماها فیلم را با بچه‌ها تماشا کردم و آن‌ها خیلی استقبال خوبی داشتند چون «والدین امانتی» با ریتم تند و شادی که دارد برای بچه‌ها و خانواده‌هایشان جذاب و سرگرم‌کننده است.»

قناعت در پاسخ به اینکه فکر می‌کند چه کاری را می‌توان به عنوان یک مُسکن برای این روزهای سینما انجام داد؟ گفت:‌ «به نظرم تنها مُسکن همین است که حال دل مردم خوب باشد ولی متاسفانه الان وضعیت بسیار سخت شده و اولویت مردم گذران زندگی است تازه اگر بتوانند از عهده آن برآیند. شرایط اجتماعی و روحی مردم ما با شرایط دو سال و چهار سال قبل که فیلم‌های قبلی من اکران شدند، بسیار متفاوت است ولی با این حال امیدوارم با پایان امتحانات مدارس و پخش تیرزهای تبلیغی از تلویزیون پس از اصلاح مواردی که مدنظرشان بود، شرایط بهتر شود.»

در فیلم «والدین امانتی» که با دغدغه محیط زیست ساخته شده، بیژن بنفشه‌خواه، آناهیتا همتی، شبنم قلی‌خانی، یوسف صیادی، بهنوش بختیاری، رامین ناصرنصیر، فاطمه هاشمی، مهسا ایرانیان، عباس محبوب، مرتضی زارع، مریم وطن‌پور، مهدی ابراهیمی و نادر سلیمانی بازی کرده‌اند.


کد مطلب: 342931

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/342931/حال-مردم-خوب-نیست-سینماها-نمی-فروشند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir