به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۳۴۲۹۳۸

خطیب زاده: برای توافق خوب آماده هستیم

خطیب زاده: برای توافق خوب آماده هستیم
گروه سیاسی: سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: در آخر هفته سفر «لاوروف» را به تهران خواهیم داشت.
 سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) در نشست خبری، در واکنش به سفرهای اخیر مقامات منطقه‌ای به تهران گفت: در سفر رئیس جمهور قزاقستان تلاش کردیم حلقه اتصالات منطقه‌ای در حوزه‌ی شانگهای و اکو را تکمیل کنیم.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات احیای برجام گفت: سیاست یک بام و دو هوای واشنگتن سال‌هاست برای همه روشن است.دولت آمریکا بی‌اعتمادی جامعه جهانی را نسبت به خود باعث شده و ما به همین دلیل باید به دقت مراقب منافع و حقوق مردم ایران باشیم.او در نشست خبری امروز خود افزود: ما همچنان در مسیر دیپلماسی حرکت می‌کنیم و این قطار به‌رغم تمام بدعهدی‌های آمریکا از ریل خود خارج نشده است.در این نقطه هستیم چون آمریکا از برجام یک‌طرفه و غیرقانونی خارج و فشار حداکثری را اعمال کرد که به شکست مفتضحانه منجر شد.

او ادامه داد: امیدواریم طرف آمریکایی هر چه زودتر به مسیری که نتیجه آن امضای توافق است، برگردد. برای رسیدن به توافق خوب و قوی آماده هستیم. خطیب‌زاده افزود: امیدواریم در عمل شاهد آزادسازی محموله نفت ایران در یونان باشیم.مراحل قضایی نفتکش‌های یونانی در محل طی می‌شود. یونان از طریق وکلا تلاش کرده مستندات را آماده کند برای این‌که فرآیند آزادسازی انجام شود.امیدوارم در عمل شاهد آزادسازی محموله نفت ایران باشیم و مسیری که پیش خواهد رفت حفظ روابط دوجانبه و مصون بودن از عامل سوم است.

بدهی وزارت برق عراق وصول شد
سخنگوی وزارت خارجه گفت: بدهی وزارت برق عراق به وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک TBI وصول شد.کم و کیف انتقال را بانک مرکزی گزارش می‌کند.

لاوروف به تهران می‌آید
خطیب‌زاده اعلام کرد: در آخر هفته سفر لاوروف را به تهران خواهیم داشت.سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر «جوزف بورل» در خصوص در دسترس بودن توافق و لزوم‌ از سرگیری مذاکرات وین، گفت: سیاست یک بام و دو هوای واشنگتن برای همه روشن است.وقتی اظهارات برخی مقامات آمریکا را می‌شنوید که می‌خواهند خطای دولتِ ترامپ را جبران و کنشگر مسئولی باشند و رفتارهای قانون گریزانه دولت ترامپ را در رفتار آنها می‌بینیند، بیانگر این ضرب المثل است که «قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را!»

خطیب‌زاده افزود: دولت آمریکا جامعه جهانی را نسبت به خود بی‌اعتماد کرده است و ما به همین دلیل باید به دقت مراقب منافع و حقوق مردم ایران باشیم.وی تصریح کرد: ما همچنان در مسیر دیپلماسی حرکت می‌کنیم و این قطار همچنان از ریل خود خارج نشده و به رغم تمام بدعهدی‌های آمریکا، در این نقطه هستیم، چون آمریکا از برجام یک طرفه و غیرقانونی خارج و فشار حداکثری را اعمال کرد که به شکست مفتضحانه منجر شد.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: سعید خطیب زاده
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها