کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سنگاپور، تامین‌کننده کمبود منابع مرغ مالزی

30 خرداد 1401 ساعت 13:46


گروه اقتصادی: مقامات اندونزی امیدوارند که با سنگاپور برای شروع صادرات مرغ در چند هفته به توافق برسند زیرا پس از اینکه همسایه دیگر مالزی فروش را محدود کرد، این شهر در تلاش برای یافتن منابع عرضه جایگزین است.

به گزارش ایسنا، مالزی با توجه به افزایش کمبود غذا در جهان و مشکلات زنجیره تامین، صادرات مرغ را در این ماه متوقف کرد تا زمانی که تولید محلی و هزینه‌های فزاینده تثبیت شود. این حرکت در سنگاپور تاثیر منفی گذاشت و رستوران‌ها و غذاخوری‌ها قیمت غذای ملی آن یعنی پلو مرغ را افزایش دادند.

یک مقام ارشد در وزارت هماهنگی امور اقتصادی اندونزی گفت که مقامات با سنگاپور گفتگو انجام داده‌اند و امیدوارند صادرات در این ماه آغاز شود. آژانس غذای سنگاپور در بیانیه ای اعلام کرد که با مقامات اندونزی بر سر اعتبار بخشیدن به این کشور به عنوان منبع بالقوه واردات مرغ، همکاری نزدیک دارد. اندونزی، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشور آسیای جنوب شرقی با بیش از ۲۷۰ میلیون نفر، در حال حاضر مازاد تولید مرغ دارد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان طیور اندونزی به رویترز گفت: اندونزی ۵۵ تا ۶۰ میلیون مرغ در هفته تولید می‌کند که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد پس از مصرف داخلی مازاد دارد. صادرات به سنگاپور که تقاضای تخمینی ۳.۶ تا ۴ میلیون پرنده در ماه دارد، می‌تواند به کاهش این شکاف کمک کند.مالزی هفته گذشته ممنوعیت صادرات خود برای مرغ‌های درجه یک لغو کرد اما ممنوعیت صادرات مرغ گوشتی تجاری که اکثریت واردات مرغ سنگاپور از مالزی را تشکیل می دهد و سایر انواع محصولات مرغ باقی خواهد ماند.قیمت مرغ، یکی از ارزان‌ترین منابع پروتئین مالزی در ماه‌های اخیر افزایش یافته است زیرا کمبود خوراک جهانی به دلیل جنگ روسیه و اوکراین تشدید شده و تولید را مختل کرده است.


کد مطلب: 342949

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/342949/سنگاپور-تامین-کننده-کمبود-منابع-مرغ-مالزی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir