به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۳۴۲۹۵۳

جمعیت پناهندگان جهان رکورد زد

جمعیت پناهندگان جهان رکورد زد
گروه جامعه: هر ساله در تاریخ ۲۰ ژوئن "روز جهانی پناهجویان" گرامی داشته می‌شود.به گزارش ایسنا، بنابر جدیدترین آمار منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO)، تعداد پناهجویان در جهان برای اولین بار از ۱۰۰ میلیون نفر فراتر رفته است.
 
در چهارم دسامبر سال ۲۰۰۰ میلادی و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، درج‌شده در قطعنامهٔ ۵۵/۷۶ تصمیم بر آن شد که از سال ۲۰۰۱، روز بیستم ژوئن در هر سال به‌ عنوان روز جهانی پناهجویان یا پناهندگان گرامی داشته شود.روز جهانی پناهجویان، فرصتی برای افزایش آگاهی در مورد نیازهای بهداشتی منحصر به فرد پناهجویان و چالش هایی است که ممکن است آن ها در دسترسی به مراقبت های بهداشتی در طول سفر خود و در کشور میزبان با آن مواجه شوند.

همچنین هدف از گرامیداشت این روز افزایش تلاش‌ها در سرتاسر جهان به منظور حصول اطمینان از این موضوع است که این افراد در همه جا و در هر زمان می‌توانند از حق بهره‌مندی از سلامت و دسترسی به خدمات بهداشتی باکیفیت که متناسب با فرهنگ و نیازهای هر فرد است، بدون محدودیت مالی برخوردار شوند. در صورت وجود سیاست‌هایی که سلامت پناهجویان را ارتقا می دهند، پناهجویان و مهاجران می‌توانند به حمایت از اقتصاد، فرهنگ و جامعه‌ کشور میزبان کمک کنند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها