به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۳۴۲۹۶۲

یک فرمانده سپاه:‌ در پارچین خرابکاری رخ داد

گروه سیاسی: رییس دانشگاه جامع امام حسین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ارتباط با حادثه اخیر در سایت نظامی پارچین تأیید کرد که این اتفاق مربوط به «خرابکاری صنعتی» بوده است.
یک فرمانده سپاه:‌ در پارچین خرابکاری رخ داد
به گزارش تسنیم، محمدرضا حسنی آهنگر در این باره گفت که «ما امروز در سطح آزمایشگاه‌های نیروهای مسلح شاهد خرابکاری صنعتی بوده‌ایم و تلاش شده است تا تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی ما را از بین ببرند.» او گفت که «خطوط تولید ما هدف خرابکاری صنعتی قرار می‌گیرد؛ شهید وزارت دفاع خودش مورد هدف نبود اما تحت تأثیر یک خرابکاری صنعتی قرار گرفت. باید با روش‌های هوش مصنوعی از تهدیدها پیشگیری کنیم.»
حسنی آهنگر، افزود: «آن‌ها در جنگ روانی با تصویرسازی، تحریف و تخریب ارکان جمهوری اسلامی، باور مردم و تصمیم مسئولان را تغییر می‌دهند.» فرمانده دانشگاه امام حسین، از مراکز علمی و دانش‌بنیان خواست برای مقابله با تهدیدها علیه مراکز هسته‌ای وارد عمل شوند. 
رسانه‌ها، شامگاه چهارم خرداد از «وقوع حادثه» در تاسیسات وابسته به وزارت دفاع خبر داده و گفتند که احسان قدبیگی، مهندس جوان اراکی، در این رویداد شهید و یک تن دیگر هم زخمی شد. این گزارش‌ها به آسیب مالی وارده اشاره نکردند. بر اساس گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز در حادثه پارچین، پهپادهای انتحاری دقیقا در محل تحقیق و تحلیل مربوط به ساخت پهپاد، منفجر شده‌اند. حمله نیز از داخل ایران انجام شد زیرا پهپادهای کوادکوپتر دامنه پرواز کوتاه دارند و فاصله زیاد پارچین از مرزهای کشور، احتمال این‌که پهپادها از خارج به پرواز درآمده باشند را رد می‌کند. در مراسم یادبود احسان قدبیگی در روز جمعه ششم خرداد از او به عنوان «شهید وطن» نام برده شد اما ایران مستقیما کشوری را مسئول این رویداد معرفی نکرد و هیچ کشوری تا کنون مسئولیت حمله به پارچین را بر عهده نگرفته است.
منطقه پارچین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرق تهران است و یکی از مهم‌ترین مراکز صنایع موشکی و هسته‌ای ایران به شمار می‌رود. کارشناسان اطلاعاتی و امنیتی غربی مدعی هستند که جمهوری اسلامی ایران از ۱۰ سال پیش آزمایش‌های مرتبط با انفجار بمب اتمی را در پارچین انجام می‌دهد. در این مرکز دو سال پیش نیز انفجاری شدید رخ داد اما مسئولان ایران همان زمان مدعی شدند که علت حادثه نشت گاز بوده است. 
حملات و «خرابکاری‌ها» علیه برنامه هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی روندی فزاینده نشان می‌دهد و دو هفته پیش نیز در حالی که گزارش‌های مربوط به مرگ مشکوک ایوب انتظاری، «دانشمند صنایع هوافضا» در کانون توجه قرار گرفت و استاندار یزد او را «شهید» خواند، رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که یک «دانشمند» دیگر جوان ایرانی جان خود را از دست داده است. به نوشته وای.نت، سایت اینترنتی روزنامه یدیعوت آخرونوت، «کامران ملاپور، دانشمند جوانی که در سایت هسته‌ای نطنز کار می‌کرد، فوت شده است».
بر اساس این گزارش که روز شنبه ۱۴ خرداد منتشر شد، هر چند منابع رسمی ایران به مرگ این «نخبه هسته‌ای» اشاره نکرده‌اند، اما شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان و کانال‌های تلگرامی ایرانی به نام کامران ملاپور اشاره و تصاویری از او را منتشر کردند. پیش‌تر برخی منابع مدعی شده بودند که کامران ملاپور، اهل شهرستان ایذه در استان خوزستان، دارای مدرک دکترای هسته‌ای، در «شرایطی مرموز» در تاسیسات نطنز در استان اصفهان جان باخته است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها