کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمایت جدی ایلان ماسک از دوج‌کوین

30 خرداد 1401 ساعت 17:43


گروه اقتصادی: پس از آنکه مال‌باختگان متضرر از سقوط قیمت رمزارز دوج‌کوین علیه ایلان ماسک دعوی حقوقی ۲۵۸ میلیارد دلاری مطرح کردند، این میلیاردر سرشناس در توییتی حمایت مجدد خود از دوج‌کوین را اعلام کرد. ایلان ماسک در توییتی نوشت «من به حمایت از دوج‌کوین ادامه خواهم داد».روز پنج‌شنبه، دادگاه منطقه‌ای نیویورک شکایتی را علیه ایلان ماسک و شرکت‌هایش، اسپیس ایکس و تسلا، به دلیل طرح ادعای پانزی بودن رمرارز دوج‌کوین دریافت کرد.

ترفند پانزی که ایلان ماسک در تبلیغ دوج‌کوین به آن متهم شده نوعی عملیات سرمایه‌گذاری کلاه‌بردارانه است. بسیاری از سیستم‌های هرمی از این ترفند کلاه‌بردارانه استفاده می‌کنند. در این شکایت از ماسک ۲۵۸ میلیارد دلار غرامت خواسته شد و در عین حال از دادگاه درخواست شد تجارت دوج‌کوین را به عنوان قمار در ایالات متحده ممنوع کند.

این شکایت در جامعه رمزارز با استقبال مواجه نشد و بسیاری از کارآفرینان به تمسخر آن پرداختند. واکنش ماسک به طرح این شکایت نیز انتشار یک توییت حمایت‌آمیز بود.پس از آن واکنش بازار به این توییت ماسک مثبت بود و علی‌رغم روند نزولی بازار، قیمت دوج‌کوین با رشد مقطعی مواجه شد.

مشخص شده است بازیگران منفی حوزه رمزارز تلاش می‌کنند از موفقیت ماسک سوء استفاده کنند و ویدیوهای جعلی را منتشر می‌کنند که ارزهای دیجیتال را تبلیغ می‌کند.به‌تازگی یک ویدئوی ساختگی از ماسک در اینترنت پخش شده است. در این تبلیغ از یک دیپ‌فیک (Deepfake) برای تقلید از ماسک در سخنرانی تِد (TED) استفاده شده بود. در این ویدئو، نسخه دیپ‌فیک ماسک در حال تبلیغ یک پلتفرم ارز دیجیتال با بازده ۳۰ درصدی بازسازی شده است. دیپ فیک به ویدئوهای جعلی گفته می‌شود که با استفاده از پیشرفت‌های هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند.


کد مطلب: 342995

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/342995/حمایت-جدی-ایلان-ماسک-دوج-کوین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir