به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۳۴۲۹۹۸

لیست ۵ تایی کتاب‌های مورد علاقه بیل گیتس

لیست ۵ تایی کتاب‌های مورد علاقه بیل گیتس
گروه فرهنگی: بیل گیتس، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین مردان دنیا، کتاب‌های مورد علاقه‌اش را پیشنهاد داده است.بیل گیتس، کارآفرین و سرمایه‌دار امریکایی و هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت همان‌طور که احتمالا می‌دانید، عاشق خواندن است. او همچنین دوست دارد در وبلاگ خود به اسم GatesNotes، درباره کتاب‌هایی که می‌خواند، بنویسد. او اخیرا لیستی از کتاب‌های مورد علاقه‌اش منتشر کرده است؛ کتاب‌هایی که خواندنشان را به دیگران هم توصیه کرده است. 

او می‌نویسد: «وقتی فهرستی از کتاب‌های پیشنهادی برای خواندن در تابستان را می‌نوشتم، متوجه شدم که موضوعات کتاب‌های انتخابی من، قدری برای خواندن در تعطیلات سنگین هستند. اینجا کتاب‌هایی درباره برابری جنسیتی، قطبی‌شدن فضای سیاسی، تغییرات آب‌وهوایی و این حقیقت دشوار وجود دارد که زندگی هرگز آن‌طور که آدمی در جوانی فکر می‌کند، پیش نمی‌رود... اما هیچ کدام از این ۵ کتاب سنگین نیستند (اگرچه کتاب بزرگراه لینکلن ۶۰۰ صفحه دارد و استثنائا سنگین است.)»بیل گیتس ادامه می‌دهد: «نویسندگان این کتاب‌ها - سه رمان‌نویس، یک روزنامه‌نگار و یک دانشمند - روی موضوعات مهمی دست گذاشته‌اند و توانسته‌اند بدون اینکه پیچیدگی این موضوعات را قربانی کنند، به شیوه‌ای جذاب به آن‌ها بپردازند.»لیست کتاب‌های پیشنهادی بیل گیتس به همراه نظراتش درباره آن‌ها را در ادامه می‌خوانید:

کتاب قدرت (The Power) از نائومی والدرمن
خوشحالم که به توصیه دختر بزرگم گوش کردم و این رمان را خواندم. این کتاب هوشمندانه یک ایده مرکزی جذاب دارد: اگر همه زنان در جهان ناگهان در بدنشان قدرت تولید شوک الکتریکی مرگبار پیدا کنند، چه اتفاقی می‌افتد؟ این کتاب خوبی برای کشف نقش‌ها و برابری جنسیتی است. با خواندن کتاب قدرت، درکی عمیق‌تر از سوء‌استفاده و بی‌عدالتی نسبت به زنان پیدا کردم. و بیشتر قدردان کسانی شدم که در این کشور و سراسر جهان برای برطرف کردن نابرابری‌ها کار می‌کنند. 

چرا قطبی شده‌ایم؟ (Why We’re Polarized) از ازرا کلاین
من به طور کلی نسبت به آینده خوش‌بین هستم، اما چیزی که چشم‌انداز من را مخدوش می‌کند، افزایش دوقطبی‌ در امریکا است، به خصوص وقتی پای سیاست به میان کشیده می‌شود. در این کتاب روشنگر، کلاین به طور متقاعدکننده‌ای استدلال می‌کند که علت این دوقطبی، شکاف هویتی است؛ غریزه انسانی باعث می‌شود هویت‌های گروهی ما برایمان تصمیم‌گیری کند. گرچه این کتاب اساسا درباره سیاست امریکا است، اما همچنین نگاهی جذاب به روانشناسی انسان دارد. 

بزرگراه لینکلن (The Lincoln Highway) از آمور تاولز
من در سال ۲۰۱۹، یک جنتلمن در مسکو اثر آمور تاولز را در فهرست کتاب‌های تابستانیم قرار داردم و این رمان از همان نویسنده را تقریبا به همان اندازه دوست داشتم. داستان در سال ۱۹۵۴ رخ می‌دهد و روایت دو برادر است که در جست‌وجوی مادرشان می‌خواهند از نبراسکا به کالیفرنیا بروند. سفر آن‌ها توسط یک نوجوان مربوط به گذشته برادر بزرگتر، مختل می‌شود. تاولز داستانش را از سفر قهرمان‌های مشهور الهام گرفته و گویی حرفش این است که سفرهای شخصی ما هرگز آن‌قدر که فکر می‌کنیم خطی یا قابل پیش‌بینی نیست.

وزارت آینده (The Ministry for the Future) از کیم استنلی رابینسون
پارسال وقتی کتابم درباره تغییرات آب‌وهوایی را تبلیغ می‌کردم، چند نفر به من گفتند که باید این رمان را بخوانم، زیرا بسیاری از مسائلی را که درباره‌شان نوشته بودم، به تصویر کشیده است. خوشحالم که این کتاب رابرای خواندن انتخاب کردم، چون فوق‌العاده است. آن‌قدر داستان آن پیچیده است که سخت بتوان آن را خلاصه کرد. رابینسون داستانی مهیج و جذاب، مملو از ایده‌ها و شخصیت‌های جذاب برای ما تعریف می‌کند که روایتش دهه‌ها و تمام جهان را دربرمی‌گیرد. 

جهان واقعا چگونه کار می‌کند؟ (How the World Really Works) واکلاو اسمیل
شاهکاری دیگر از یکی از نویسندگان محبوب من. برخلاف بسیاری از کتاب‌های واسلاو که در موضوعی کاملا عمیق شده‌اند و باید مثل کتاب درسی با آن‌ها مواجه شد، این کتاب برای مخاطب عام نوشته شده است و مروری است بر زمینه‌هایی که او درباره‌شان تخصص دارد. اگر می‌خواهید درباره بسیاری از نیروهای شکل‌دهنده زندگی انسان و چیزهایی درباره تفکر عددی بدانید، این کتاب را از دست ندهید. این کتاب بی‌نظیر است.
برچسب ها: بیل گیتس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها