کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهترین غذا‌ها یا خوراکی‌ها برای تصفیه خون

30 خرداد 1401 ساعت 17:58


گروه علمی: بدن انسان دستگاه تصفیه خون دارد و مداوم خون خود برای از بین بردن ترکیبات مضر تصفیه می‌کند. کلیه‌ها، کبد، روده‌ها، ریه‌ها و پوست بخش اصلی دستگاه تصفیه خون بدن هستند. مصرف مواد غذایی سالم می‌تواند به اعضای بدن شما برای تصفیه خون و سم زدایی بهتر بدن کمک کند. در نتیجه بدن سالم‌تری خواهید داشت.

تصفیه خون به رژیم غذایی خاصی نیاز دارد؟
همانطور که می‌دانید خون مسئولیت انتقال مواد در بدن را برعهده دارد. از اکسیژن تا هورمون‌ها، عوامل لخته کننده خون، قند و سلول‌های سیستم ایمنی. برای تصفیه و پاکسازی خون نیاز به رژیم غذایی خاص یا خرید مکمل‌های گران ندارید.کبد و کلیه‌های به خوبی مسئولیت پاکسازی بدن شما را انجام می‌دهند؛ بهترین روش برای پاکسازی طبیعی خون این است که به کلیه‌ها و کبد کمک کنیم تا عملکرد بهتری داشته باشند.

بهترین غذا‌ها برای سم زدایی خون
پیش از اینکه به غذا‌های مفید براس تصفیه خون بپردازیم باید بدانید که غذای خاص و معجزه گری برای پاکسازی و تصفیه خون وجود ندارد، اما با یک رژیم غذایی سالم که بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات تازه و سالم تشکیل شده باشد می‌توان گام موثری در این راستا برداشت.

تاثیر مهم آب در تصیفه خون
از بهترین روش‌ها برای اصلاح کارکرد کلیه‌ها نوشیدن آب آن هم به مقدار کافیست. کلیه‌های انسان برای دفع مواد زائد به آب نیاز دارند. از سوی دیگر نوشیدن مرتب آب به باز شدن عروق خونی می‌کند، همین موضوع به جریان بهتر خون در رگ‌ها کمک می‌کند. کم آب شدن بدن منجر به آسیب دیدگی کلیه‌ها نیز می‌شود.
میزان آب کافی برای افراد متفاوت است، اما قانونی کلی درباره این موضوع وجود دارد که تاکید دارد نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب مهم است، اما در صورتی که ورزشکار هستید یا اضافه وزن دارید، باید بیش از ۸ لیوان آب را روزانه در برنامه غذایی خود بگنجانید.

تاثیر سیر در تصفیه خون
سیر خواص زیادی دارد، سیر خام سرشار از سولفور است، ماده معدنی مهمی که به بدن برای از بین بردن سموم کمک می‌کند. این ماده بدن را تحریک می‌کند که آنزیمی برای سم‌زدایی و تصفیه خون ترشح کند. جالب است بدانید که سیر روده‌ها را نیز از باکتری‌های ناسالم، انگل و ویروس پاکسازی می‌کند.

کمک قاصدک به تصفیه خون
قاصدک، گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان و سایر مواد مغذی که برای از بین بردن سموم از دستگاه گوارش و نابود سازی رادیکال‌های آزاد مفید است. برگ‌های قاصدک یا چای ریشه آن تحریک کننده کبد و پانکراس است که سم را از جریان خون بیرون می‌کشد. در ضمن از دیرباز از قاصدک برای درمان مشکلات کبدی استفاده می‌کنند.

سیب و تصفیه خون
سیب میوه‌ای سرشار از ویتامین، مواد معدنی، فیبر و مواد مغذی است، میوه‌ای که به سم زدا و تصفیه خون کمک می‌کند. از مهمترین خواص سیب این است که تولید صفرا را تحریک کرده و به کبد برای از بین بردن سموم کمک می‌کند. در سیب فیبر‌های محلول زیادی وجود دارد، فیبر‌های موجود در سیب در پاکسازی خون و روده‌ها به کلسترول و فلزات سنگین می‌چسبند.

تاثیر چغندر در تصفیه خون
شاید بسیاری از شما ندانید که چغندر سرشار از آنتی‌اکسیدان و موادمغذی مفید بسیاری است، استفاده از چقندر راهی عالی برای محافظت از بدن شما در برابر رادیکال‌های آزاد محسوب می‌شود.

تصفیه خون با جعفری
از آنجایی که جعفری به عنوان یک سبزی ادرار آورد شناخته می‌شود، از این طریق به کلیه‌ها کمک می‌کند سموم بیشتری را از بدن و از طریق ادرار دفع کنند.

نقش مهم قهوه در تصفیه خون
قهوه نوشیدن باعث می‌شود اثرات محافظتی برای کبد شما داشته باشد. بررسی‌ها انجام شده نشان می‌دهد این نوشیدنی خطر ابتلای به سیروز کبدی را در میان مبتلایان به بیماری‌های کبدی کاهش می‌دهد. قهوه همچنین می‌تواند خطر بروز سرطان کبد را نیز از بین ببرد. احتمال می‌رود این مزایای قهوه مربوط به توانایی این نوشیدنی در پیشگیری از تجمع چربی و کلاژن در کبد باشد. از سوی دیگر گفته می‌شود که قهوه خطر مرگ و میر افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن کبد را کم می‌کند و واکنش بدن به درمان‌های ضد ویروسی را در افراد مبتلا به هپاتیت C بهبود می‌دهد.

هویج و تصیفه خون
هویج از صیفیجات پرخاصیت است که سرشار از ویتامین‌های A، B۶، C و K، پتاسیم و گلوتاتیون است، گلوتاتیون پروتئینی پاک‌کننده کبد است. برای آنکه هویج بتواند بهترین تاثیر را در سم زدایی داشته باشد بهتر است به صورت خام مصرف شود. بعد از پخته شدن هویچ گلوتاتیون این سبزی از بین می‌رود.

تصفیه خون شما با جوانه کلم بروکلی
اگر شما هم در خوردن کلم بروکلی اکراه دارید باید بدانید که کلم بروکلی خواص سم زدایی قوی دارد، و جالب است بدانیید جوانه‌های کلم بروکلی حتی بهتر هم هستند. جوانه‌های کلم بروکلی ۲۰ مرتبه بیشتر از بروکلی سولفوروفان دارن، سولفوروفان به از بین بردن سموم موجود در خون کمک می‌کند.

لیمو و خواص آن در تصفیه خون شما
لیمو نه تنها سرشار از مواد مغذی است بلکه آنتی اکسیدان زیادی نیز دارد و به فعالیت بیشتر کبد برای از بین بردن سموم بدن کمک می‌کند. نوشیدن آب‌لیموی ولرم در صبح‌ها خاصیت قلیایی بدن را بالا می‌برد و موجب می‌شود سموم به ترکیباتی محلول در آب تبدیل شوند، از این طریق به راحتی از طریق ادرار دفع می‌شوند. لیمو همچنین با توجه به اینکه سرشار از ویتامین C است، بدن برای تولید پروتئین سم زدای کبد یعنی همان گلوتاتیون به آن نیاز دارد.

تاثیر ریحان در تصفیه خون
ریحان تاثیر زیادی در کمک به کبد و کلیه‌ها برای از بین بردن سموم بدن دارد. این سبزی خوش عطر و طعم تاثیر زیادی برای دستگاه گوارش و عفونت دارد. ریحان برای دفع سموم بدن مانند یک ادرارآور عمل می‌کند.

آوکادو و تصفیه خون
آوکادو خوراکی است که برای سلامت عمومی بدن بسیار عالیست. آواکادو می‌تواند کلسترول را کاهش دهد، فشارخون را تنظیم کند و با میزان بالای گلوتاتیونی که در خود جای داده است به کبد برای تصفیه سموم کمک می‌کند.در پایان فراموش نکنید برای دفع سموم و تصفیه خون بیشتر آب بنوشید و به اندازه کافی بخوابید. زمانی که خواب هستید بدن فرصت دارد خود را تصفیه کند و به طور طبیعی سموم را دفع کند.


کد مطلب: 343001

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/343001/بهترین-غذا-ها-یا-خوراکی-ها-تصفیه-خون

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir