به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۳۴۳۰۶۵

لائیر لاپید نخست‌وزیر موقت اسرائیل می‌شود

لائیر لاپید نخست‌وزیر موقت اسرائیل می‌شود
گروه بین الملل: نخست‌وزیر و وزیر خارجه اسرائیل توافق کردند تا برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی در این کشور با انحلال پارلمان، زمینه را برای برگزاری انتخابات زودهنگام فراهم کنند.  
دولت اسرائیل در نظر دارد با انحلال پارلمان (کنست) راه را برای برگزاری انتخابات زودهنگام هموار کند. نفتالی بنت، نخست‌وزیر و رهبر حزب "یامینا" و یائیر لاپید، وزیر خارجه و رهبر حزب "یش عاتید" بر سر این موضوع به توافق رسیدند. قرار است تا تشکیل دولت جدید، لاپید مقام نخست‌وزیری را به طور موقت بر عهده بگیرد.
نفتالی بنت در یک پیام تلویزیونی این اقدام را "تصمیمی درست" برای کشورش خواند. دولت ائتلافی اسرائیل از سال گذشته با مجموع هشت حزب با سیاست‌های بسیار متفاوت شروع به کار کرد. هدف مشترک این احزاب پایان دادن به نخست‌وزیری طولانی‌مدت بنیامین نتانیاهو بود. آنها هر چند به این هدف رسیدند، اما در پارلمان اکثریتی بسیار شکننده داشته‌اند. استعفای یکی از نمایندگان حزب یامینا در ماه فروردین موجب شد تا دولت اکثریت خود را در کنست از دست بدهد.در همین حال حزب "فهرست متحد عربی" نیز در واکنش به درگیری‌های خشونت‌بار اخیر میان نیروهای اسرائیلی و فلسطینیان تهدید کرده بود که از ائتلاف خارج خواهد شد.بنت و لاپید اعلام کرده‌اند که هفته آینده لایحه انحلال دوره کنونی پارلمان را به رأی خواهند گذاشت.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها