کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برنامه دفاع هوایی خاورمیانه

31 خرداد 1401 ساعت 14:25


گروه بین الملل: بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید کشورش در حال تشکیل ائتلافی برای "دفاع هوایی خاورمیانه" تحت حمایت آمریکا برای مقابله با ایران است. آمریکا در صدد است پیوند نزدیک‌تری میان اسرائیل و کشورهای عربی برقرار شود.
وزیر دفاع اسرائیل  گفت که اسرائیل در حال ایجاد یک ائتلاف دفاع هوایی منطقه‌ای تحت حمایت آمریکا است.
بنی گانتس افزود که طرح "ائتلاف دفاع هوایی خاورمیانه" پیش از این حملات ایران را خنثی کرده است و ممکن است به هنگام سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در ماه ژوئیه به خاورمیانه این توانمندی تقویت شود.اسرائیل در سال‌های اخیر با نزدیک شدن به کشورهای عربی همسو با ایالات متحده که نگرانی‌های خود را نسبت به ایران دارند، به آنها پیشنهاد همکاری دفاعی داده است.
 واشنگتن امیدوار است که همکاری بیشتر به ویژه در حوزه امنیت، بتواند به پیوند بیشتر اسرائیل با کشورهای عربی منطقه و منزوی کردن ایران کمک کند. این همکاری‌ها همچنین می‌توانند مقدمه قراردادهای عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی، از جمله با عربستان سعودی در چارچوب "پیمان ابراهیم" باشد.بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، در جلسه کمیته روابط خارجی و امنیت پارلمان این کشور، با رونمایی از آنچه که "ائتلاف دفاع هوایی خاورمیانه" نامید، گفت که چنین همکاری‌هایی هم‌اکنون در حال انجام است. گانتس گفته است: «در طول یک سال گذشته، من همراه با شرکای خود در پنتاگون و در دولت ایالات متحده، برنامه گسترده‌ای را رهبری می‌کردم که همکاری بین اسرائیل و کشورهای منطقه را تقویت می‌کند.»گانتس افزود که "این برنامه هم‌اکنون عملیاتی شده و با موفقیت، رهگیری تلاش‌های ایران برای حمله به اسرائیل و دیگر کشورها را امکان‌پذیر کرده است". کشورهای شریک به جای استفاده از امکانات فیزیکی مشابه، سیستم‌های دفاع هوایی مربوطه خود را از طریق ارتباطات الکترونیکی از راه دور هماهنگ می‌کنند.
 واشنگتن همچنان در تلاش است تا کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را به عنوان یک بلوک متقاعد کند که بر سر پیوستن به یک سیستم دفاع هوایی یکپارچه آمریکا و اسرائیل توافق کنند.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه به خاورمیانه سفر می‌کند و با توقف در اسرائیل و عربستان سعودی، با سران این کشورها دیدار خواهد کرد. او همچنین قرار است با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه غربی دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.


 


کد مطلب: 343097

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/343097/برنامه-دفاع-هوایی-خاورمیانه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir