به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۸:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۳۴۳۱۰۶

آفریقا؛ گروگان جنگ روسیه

آفریقا؛ گروگان جنگ روسیه
گروه بین الملل: رئیس جمهوری اوکراین گفت: آفریقا گروگان جنگ روسیه علیه اوکراین شده، جنگی که به کمبود غذا در جهان و ترس از قحطی در سراسر قاره سیاه دامن زده است.
ولودیمیر زلنسکی،  گفت: کی‌یف در مذاکراتی کامل به منظور رفع توقیف غلات انبار شده در بنادرش واقع در دریای سیاه به واسطه محاصره دریایی روسیه، همکاری دارد.وی خطاب به اتحادیه آفریقا نیز گفت: قاره سیاه به واقع گروگان جنگی از سوی کسی است علیه اوکراین اقدام کرده است.
حمله روسیه به اوکراین و محاصره بنادر این کشور باعث توقف صادرات غلات از سوی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصول در جهان شده که به کمبود مواد غذایی و کودها در سراسر جهان دامن زده و باعث شده تا صدها میلیون تن از مردم در سراسر دنیا در معرض خطر گرسنگی قرار بگیرند.
رئیس جمهوری اوکراین همچنین افزود: این جنگ ممکن است از کشورهای شما و خودتان فاصله داشته باشد اما عواقب و پیامدهایش شامل قیمت مواد غذایی که این جنگ در پی داشته، باعث شده تا میلیون‌ها خانواده آفریقایی از آن متاثر شوند.زلنسکی ادامه داد: سطح ناعادلانه قیمت مواد غذایی که ناشی از جنگ روسیه در اوکراین است به شدت در تمامی قاره آفریقا احساس می‌شود. متاسفانه، این مساله می‌تواند به مشکلی اساسی در کشورهای شما بدل شود. اگرچه بحران جهانی غلات تا مادامی که روسیه به جنگ استعماری خود ادامه می‌دهد، دوام خواهد داشت. اوکراین تلاش می‌کند تا بنادرش را آزاد کند و تلاش می‌کند تا یک زنجیره تامین جدید لجستیکی برای ۲۵ میلیون تن غلات توقیفی در داخل مرزهایش بیابد.
رئیس جمهوری اوکراین افزود:‌ ما در حال انجام مذاکرات کامل برای رفع مسدودی بنادر اوکراین هستیم. اما هنوز هیچ پیشرفتی حاصل نشده چون ابزار واقعی برای تضمین اینکه روسیه بار دیگر حمله نکند، وجود ندارد.این اظهارات از سوی زلنسکی در حالی مطرح شده که سازمان‌های جهانی هنوز راهی برای متقاعد کردن روسیه به منظور پایان دادن به این حمله نیافته‌اند.
زلنسکی در ادامه صحبت‌هایش گفت: به همین دلیل است که بحران غذایی در سراسر جهان تا مادامی که این جنگ استعماری ادامه دارد، دوام می‌یابد. کی‌یف خواهان مذاکرات سریع با کشورهای عضو اتحادیه آفریقاست و به زودی نماینده ویژه‌ای برای آفریقا منصوب می‌کند.
رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا نیز در پیامی در توییتر "بر نیاز فوری به گفت‌وگو برای پایان دادن به درگیری‌ها برای بازگشت صلح به منطقه و بازگرداندن ثبات جهانی" تاکید کرد.


 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها