به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۳۴۳۱۰۷

آغاز رزمایش شیر آفریقا ۲۰۲۲

آغاز رزمایش شیر آفریقا ۲۰۲۲
گروه بین الملل: آمریکا و مراکش رزمایش «شیر آفریقا ۲۰۲۲» که یکی از بزرگترین رزمایش‌ها در قاره آفریقا به شمار می‌آید، آغاز کردند.
فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا اعلام کرد، مراکش بخشی از این تمارین را نیز در تونس، سنگال و غنا برگزار می‌کند و تا ۳۰ ژوئن ادامه خواهد داشت.
در این رزمایش بیش از ۷ هزار سرباز از ۱۰ کشور از جمله برزیل، چاد، فرانسه و انگلیس با حضور ناظران نظامی از پیمان ناتو و از ۱۵ کشور مشارکت دارند و اسرائیل نیز برای نخستین بار در آن حضور می‌یابد.فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا همچنین اعلام کرد، این رزمایش‌ها با هدف تقویت توانمندی‌های دفاعی مشترک در مقابله با تهدیدات احتمالی دو کشور و در مقابله با سازمان‌های افراطی برگزار شده‌اند.
در همین راستا، ژنرال بلخیر الفاروق، بازرس کل نیروهای مسلح مراکش بر افزایش هماهنگی‌ها در مقابله با چالش‌های امنیتی طی آغاز رزمایش‌ها در شهر «أکادیر» تاکید کرد.برنامه‌های "شیر آفریقا ۲۰۲۲"، رزمایش‌هایی شامل تمرینات مختلف زمینی، هوایی، دریایی، عملیات پاکسازی هسته‌ای، رادیولوژیکی، بیولوژیکی و شیمیایی است.این رزمایش‌ها در شهر قنیطره، شمال الرباط، تعدادی از مناطق در جنوب از جمله منطقه «المبحس» در مرزهای با الجزایر برگزار می‌شود.


 
برچسب ها: آفریقا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها