کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خوشحالی‌روزنامه صداوسیما‌ازتوقیف فیلم جنجالی!

1 تير 1401 ساعت 9:33


گروه فرهنگی: وزنامه جام جم طی یادداشتی ضمن ابراز رضایت از برخورد با «برادران لیلا» از توقیف این فیلم جنجالی دفاع کرد.در بخشی از این یادداشت آمده:
 همچنان که در روزنامه دیروز خواندید، سازمان سینمایی، صدور پروانه نمایش فیلم سینمایی «برادران لیلا» را به دلیل تخلفات و سرپیچی از مقررات از سوی تهیه‌کننده و کارگردان، متوقف کرده است.
این سازمان اعلام کرده است که این تصمیم، با استناد به ماده ۵ آیین‌نامه نظارت بر نمایش فیلم، اسلاید، ویدئو و صدور پروانه نمایش آنها صادر شده است.
 به این ترتیب سازمان سینمایی، آب پاکی را روی دست کسانی ریخت که می‌خواستند با دور زدن قانون، لابی‌گری و همزمان با ایجاد حاشیه و بالابردن هزینه توقیف فیلم، زمینه‌های اکران آن را در داخل کشور فراهم کنند.
 فیلم تا جایی که می‌شد، در کن حاشیه‌ساز شد. اولین حاشیه فیلم این بود که در تیم اعزامی به کن، فرهاد اصلانی حضور نداشت.
این به معنای موضعگیری فیلم درباره یکی از اعضای تیم ساختش بود که در ایران به مواردی اخلاقی متهم شده بود اما هیچ‌دادگاه رسمی در این باره تشکیل نشده و همه‌چیز در حد اتهاماتی در توییتر و شبکه‌های اجتماعی خلاصه می‌شد.
 ترانه علیدوستی که سعی دارد در زمینه مسائل مربوط به تعرض جنسی به سینماگران، نقش لیدری را به عهده بگیرد، در این زمینه صحبت کرد و نبود یکی از بازیگران را به معنای موضعگیری تیم سازنده فیلم عنوان کرد اما شگفت‌آور این‌که خودش، عکس همان فرد را در کنار دیگر بازیگران، در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد و باز شگفت‌آورتر این‌که در برابر اتهام جدیدی که به یکی دیگر از اعضای تیم بازیگری وارد شد سکوت کرد.
 ترانه علیدوستی به خبرنگاران در نشست خبری گفت که در ایران از اول صبح که از خواب بیدار می‌شود تا شب که به خانه برمی‌گردد، در حال مبارزه است و همه چیز از لباس تا موسیقی در ایران محدود است. او به صورت اختصاصی در برابر دوربین بی‌بی‌سی فارسی قرار گرفت و با ترسیم وضعیتی پلیسی، خفقان‌آور و بسیار محدود از ایران امروز، سعی کرد خود و همکارانش را قهرمان جلوه دهد.
پیمان معادی هم گفت که اگر در ایران، یخچال خانه‌ات خراب شود، بعد از تعمیرش طبقه اجتماعی‌ات تغییر می‌کند اما هیچ‌کدام از آنان درباره تحریم‌های ظالمانه آمریکا و نقش کشور میزبان‌شان (فرانسه) در مشکلات اقتصادی مردم ایران در این سال‌ها یک کلمه حرف نزدند و حالا بماند که نوید محمدزاده و همسرش در برابر چشم دوربین‌های جهانی، به جای همدردی با مردم ایران و به‌خصوص مردم آبادان که در مصیبت متروپل داغدار بودند، رفتاری خلاف عرف از خود بروز دادند.


کد مطلب: 343129

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/343129/خوشحالی-روزنامه-صداوسیما-ازتوقیف-فیلم-جنجالی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir