به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۳۴۳۱۳۵

وقتی سیگار کشیدن استخوان ها را پوک می‌کند

وقتی سیگار کشیدن استخوان ها را پوک می‌کند
گروه علمی: سیگار کشیدن علاوه بر داشتن خطراتی مانند بروز سرطان بیماری های قلبی و... می تواند موجب ایجاد پوکی استخوان در شما شود.سیگار عامل اصلی بیماری‌های قابل پیشگیری، ناتوانی و مرگ در آمریکاست. بر اساس این مطالعه، حدود2/34 میلیون سیگاری بالغ در این کشور وجود دارد که7/16درصد از مردان و6/13درصد از  کل زنان را شامل می‌شود.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که در کنار سرطان و بیماری‌های تنفسی، خطر ابتلا به پوکی استخوان، شکستگی استخوان‌ها و مرگ زودهنگام در مردان سیگاری به میزان قابل‌ توجهی افزایش می‌یابد.محققان دانشگاه نوادا، با بررسی ۲۷ مطالعه که شامل داده‌های حدود ۳۰ هزار مورد شکستگی استخوان در طول سه دهه گذشته بود، به این نتیجه رسیدند که سیگار کشیدن خطر شکستگی استخوان در مردان را ۳۷ درصد افزایش می‌دهد.
این یافته‌ها نشان می‌دهد ترک سیگار به‌طور قابل‌توجهی خطر شکستگی را در همه سیگاری‌ها به‌ویژه در مردان کاهش می‌دهد.

آن ها همچنین گفتند که این یافته‌ها داده‌های مطالعات قبلی را تقویت می‌کند که نشان داده بود بین ۲۱ تا ۳۷ درصد از مردان در طول یک سال پس از شکستگی استخوان، می‌میرند.اعتقاد بر این است که مواد شیمیایی موجود در سیگار ترمیم بافت و شکستگی را مختل می کند و همچنین توانایی بدن برای جذب ویتامین D و کلسیم(مواد مغذی که برای تراکم استخوان ضروری هستند) را کاهش می‌دهد.محققان  معتقدند که شکستگی‌های مرتبط با پوکی استخوان اغلب منجر به مرگ زودرس می‌شود.   
برچسب ها: سيگار کشيدن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها