به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۳۴۳۱۵۴

پرونده برجام بسته نشده است

پرونده برجام بسته نشده است
گروه سیاسی:پرونده برجام بسته شد؟ وزیر سیاست خارجه جمهوری اسلامی معتقد است مذاکراتی که نتیجه داشته باشد همچنان ادامه دارد اما اتفاقاتی که در شورای حکام رخ داد و تصمیماتی که در این راستا گرفته شد گویای موضوع دیگری است؛ در همین راستا مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی ایران ، با گسترش نیوز به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید.

باید از تجربیات ظریف و عراقچی استفاده کنیم
مهاجری در رابطه با ادامه برجام و گمانه زنی ها در این راستا گفت: پرونده برجام قطعا بسته نشده و دولت  در این زمینه تلاش می کند ولی این تلاش فایده ای ندارد، مسیر باید تغییر کند و افرادی که پرونده را پیش می برند هم باید کارکشته تر باشند ؛ باید از آدم هایی مثل ظریف و عراقچی استفاده کنند و از تجربیات آنها بهره ببرند.


وی افزود: تحریم و برجام در زندگی مردم اثر دارد و نمی توانیم بگوییم سفره مردم هیچ گرهی به مسائل سیاست خارجه ندارد و  بی اثر بودن تحریم شعاری توخالی است.  همه ما می بینیم که بخاطر تحریم چه مشکلاتی برای کشور پیش آمده و سفره مردم روز به روز کوچک تر می شود، همه ما می بینیم که نمی توانیم مثل سابق نفت بفروشیم و چقدر این موضوع روی اقتصاد ما اثرگذار بوده است.

پرونده برجام بسته نشده است
مهاجری خاطرنشان کرد: حذف ارز ترجیحی و این اصلاحات اقتصادی وضعیت را بدتر می کند، کمااینکه همین ابتدای کار می بینیم با حذف ارز ترجیحی چه موانعی برای ما ایجاد شده است و روز به روز به گرفتاری های مردم افزوده می شود، اینکه بگوییم کالابرگ می دهیم مشکلات حل می شود درست نیست چراکه کوپن برگشت به عقب است و هیچ مشکلی را حل نمی کند.او هم چنین در رابطه با تندروها و عملکرد آنها در مجلس و نهادهای تصمیم گیر گفت: درباره این قبیل افراد ما تعبیر دیگری داریم و درباره این افراد می‌گوییم «خود انقلاب‌ پنداران». در حقیقت بنده اعتقاد دارم آنهایی که خودشان را انقلابی می‌دانند و بقیه را دور از انقلاب یا ضد انقلاب، باید خودشان را اصلاح کنند چرا که ‌دردسر کشور آنها هستند.
مرجع : گسترش نیوز
برچسب ها: مسیح مهاجری
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها