کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ده نام بزرگ و مبهم بازار نقل و انتقالات

1 تير 1401 ساعت 14:17

گروه ورزشی: با شروع فصل نقل و انتقالات گمانه‌زنی‌ها درباره بازیکنان شروع شده اما ستاره‌هایی هم هستند که آینده آنها هنوز مشخص نیست.


این تابستان در همین ابتدا نیز شاهد نقل و انتقالات جذاب و چشمگیری مانند انتقال ارلینگ هالند به منچسترسیتی، اورلین شوامنی و آنتونیو رودیگر به رئال مادرید و داروین نونیز به لیورپول بوده است. 
با این حال، بسیاری از تیم‌ها همچنان با نگرانی در انتظار ادامه راه هستند و به نظر می‌رسد که هیاهوی بازار نقل و انتقالات در همین جا به پایان نرسیده است. 
قرارداد بعضی از بازیکنان به پایان رسیده، بعضی دیگر علنا از تمایل خود برای جدایی صحبت کرده‌اند و عده دیگری هم تصمیم گرفته‌اند که سیاست سکوت را در پیش بگیرند. در این مطلب به بررسی بازیکنانی می‌پردازیم که آینده آنها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
کریستیانو رونالدو
آینده کریستیانو رونالدو بارها در طول این فصل مورد بحث قرار گرفته است. رالف رانگینک پیش از ترک یونایتد گفت:« او هنوز یک فصل دیگر قرار دارد اما مهم اینجاست که بدانیم او چه می‌خواهد و آیا قصد ماندن دارد یا خیر. این بستگی به اریک تن‌هاخ و کریستیانو دارد.»
این شایعات در روزهای گذشته کاهش یافته و بسیاری باور دارند که او قصد دارد فصل آینده هم با پیراهن منچستریونایتد به میدان برود.
عملکرد او در فصل گذشته بسیار خوب بود و موفق شد 24 گل برای یونایتد به ثمر برساند. با این حال به نظر نمی‌رسد که این بازیکن سابق رئال مادرید از تایید کامل تن‌هاخ برخوردار باشد. از سوی دیگر، دوری یونایتد از لیگ قهرمانان نیز چندان برای خود او خوشایند نیست. او دوست دارد جایگاهش به عنوان بهترین گلزن و بازیکنی با بیشترین تعداد بازی در لیگ قهرمانان را بهبود ببخشد.

لوییس سوارز
سوارز در سال 2020 به عنوان بازیکن آزاد از بارسلونا جدا شده و به اتلتیکو مادرید ملحق شد. او دو فصل در این تیم سپری کرده و 34 گل و شش پاس گل در 83 بازی در کارنامه‌اش ثبت کرد. گل‌هایی که یک جام قهرمانی را برای اتلتیکو به ارمغان آوردند. 
قرارداد این بازیکن 35 ساله با اتلتیکو به پایان رسیده و او واندا متروپولیتانو را با چشمانی اشک‌بار ترک کرد. با این حال، آینده او مشخص نیست. گزینه‌های متفاوتی شامل ریورپلاته، فنرباغچه، آتالانتا، استون ویلا، آژاکس، لیگ آمریکا و حتی سویا پیش‌روی این بازیکن قرار دارد. او هنوز صحبتی در این باره نکرده اما به نظر می‌رسد که اولویتش ادامه حضور در اروپا است.

آنخل دی‌ماریا
این بازیکن با افتخارات بسیاری از پارک دو پرنس جدا شد. این هافبک سابق روساریو، بنفیکا، رئال مادرید و منچستریونایتد جایگاه بهترین پاسور تاریخ پی اس جی با 119 پاس گل را به خود اختصاص داده و 93 گل در 295 بازی برای این تیم به ثمر رسانده است. 
اما دی‌ماریا به دنبال چالشی جدید و حضور در تیمی است که نقش اصلی آن را برعهده داشته باشد. حضور مسی، نیمار و کیلیان امباپه در پی اس جی باعث شده بود که او همیشه در سایه قرار بگیرد. 
این بازیکن آرژانتینی حالا بازیکن آزاد است و به نظر می‌رسد که یوونتوس مقصد بعدی او خواهد بود. هرچند علاقه احتمالی بارسا به جذب او باعث شده که روند انتقالش به یووه به کندی پیش برود.

عثمان دمبله
شرایط دمبله هنوز مشخص نیست. ژاوی هرناندز همچنان روی تمدید قرارداد با این بازیکن  تاکید دارد اما بارسلونا بودجه کافی برای برآورده کردن درخواست او را ندارد. قرارداد او در 30 ژوئن به پایان می‌رسد و هر روز که می‌گذرد، او از نوکمپ دورتر می‌شود. 
عملکرد او در نیم فصل دوم فوق العاده بود. دمبله در سال 2022 دو گل و 11 پاس گل به نام خودش به ثبت رساند. این در حالی است که در پنجره زمستانی در آستانه انتقال به چلسی بود و حالا هم این تیم مدعی اصلی جذب او به حساب می‌آید. او همچنین شانس حضور در پی اس جی را هم دارد و دوستی نزدیکش با امباپه ممکن است انگیزه مهمی برای پیوستن به این تیم باشد.

گرت بیل
سه بازیکنی که قراردادشان با رئال مادرید به پایان رسیده (بیل، ایسکو و مارسلو) در شرایط مشابهی قرار دارند: منتظر مقصد بعدی. با این حال آینده بیل از همه‌ مبهم‌تر است. گفته می‌شود ممکن است او به حضور در لالیگا ادامه دهد و نام باشگاه‌هایی چون اتلتیکو و ختافه در کنار نام او به گوش رسیده، شایعاتی که این بازیکن آنها را رد کرد:« من برای ختافه به میدان نخواهم رفت.»
هیچ نشانه‌ قابل استنادی در مورد بیل وجود ندارد.مشخص نیست که آیا او به لیگ برتر برمی‌گردد یا لیگ دیگری را برای بازی انتخاب خواهد کرد. او تنها یک هدف در ذهن دارد: آمادگی برای رهبری ولز در جام جهانی 2022 قطر.

فرانک کسیه
شرایط او کاملا مشابه با آندریاس کریستنسن است. قرارداد این دو در پایان ژوئن به اتمام می‌رسد، به نظر می‌رسد که هر دو به بارسلونا می‌پیوندند اما هنوز هیچ اعلام رسمی‌ای صورت نگرفته است. با این حال، چیزی که مشخص است این است که دوران حضور او در میلان به پایان رسیده است. 
این هافبک 25 ساله ساحل عاجی شش گل در 31 بازی این فصل به ثمر رساند تا به قهرمانی میلان در لیگ ایتالیا کمک کرده باشد. ابهامی که در حال حاضردر آینده او به وجود آمده در مقصدش تغییری ایجاد نخواهد کرد، او در مسیر نوکمپ قرار دارد.

پائولو دیبالا
دیبالا یکی از جذاب‌ترین و پرهیاهوترین بازیکنان حاضر در بازار نقل و انتقالات تابستانی است. او با یوونتوس برای تمدید قراردادش به توافق نرسید و حالا بازیکن آزاد است. نام باشگاه‌های بسیاری از لیگ برتر انگلیس تا بارسلونا و اتلتیکو در کنار نام او به گوش رسیده اما این بازیکن تصمیم دارد در ایتالیا بماند. 
این مهاجم 28 ساله در فکر پیوستن به اینتر است! جوزپه ماروتا، مدیر اجرایی اینتر، چند روز پیش گفت که امیدوار است دیبالا برای این تیم به میدان برود. باید به خاطر داشت که این ماروتا بود که دیبالا را از پالرمو به تورین منتقل کرده بود.

روبرت لواندوفسکی
لواندوفسکی در حال حاضر پرماجراترین و دراماتیک‌ترین بازیکن پنجره تابستانی است و به نظر می‌رسد که این روند همچنان ادامه داشته باشد. این مهاجم 33 ساله لهستانی بارها به صورت مستقیم و غیرمستقیم مدعی شده که دوست دارد از بایرن جدا شود. او در این باره گفت:« من از بایرن خواستم که اجازه جدایی من را صادر کند.»
با این حال، مدیران بایرن همچنان تاکید دارند که او بازیکن این باشگاه است و تصمیمی برای همکاری با او برای هموار کردن روند این جدایی ندارند. 
مقصد احتمالی او بارسلونا است. خوان لاپورتا در تلاش است تا شرایط مالی این باشگاه را برای جذب لوا فراهم کند. ژاوی هرناندز در این باره گفت:« او یکی از گزینه‌های ما است. این بازیکن علنا اعلام کرده که می‌خواهد جدا شود. مذاکراتی صورت گرفته است. مذاکره با بایرن آسان نیست اما او یکی از گزینه‌های ما است.»

رحیم استرلینگ
این وینگر 27 ساله انگلیسی در چند ماه اخیر از ترکیب پپ گواردیولا کنار گذاشته شده و به دنبال راهی برای جدایی است. او در سال 2015 از لیورپول جدا شده و با قراردادی به ارزش 63.7 میلیون یورو به سیتی رفت و اگر پیشنهاد خوبی برای او ارائه شود، سیتیزن‌ها مخالفتی با فروش او ندارند. 
این بازیکن تنها یک سال دیگر با سیتی قرارداد دارد و همین باعث شده که در موضع قدرت باشد. چلسی اصلی‌ترین مشتری برای جذب این بازیکن است. این وینگر هم علاقه زیادی به توماس توخل دارد. 
فابریتزیو رومانو، خبرنگار سرشناس ایتالیایی، پیش از این مدعی شده که اولین پیشنهاد چلسی به مبلغ 25 میلیون یورو با بند پاداش رد شده است. سیتی امیدوار است که او را با مبلغی در حدود 55 تا 60 میلیون یورو بفروشد.

آلوارو موراتا
یوونتوس بند خرید این مهاجم اسپانیایی را فعال نکرد تا او سر دوراهی جدیدی قرار بگیرد. مدیران یووه امیدوار بودند که بتوانند قیمت این انتقال را کاهش دهند چون آلگری به جذب موراتا علاقمند بود اما اتلتیکو حاضر به پذیرش این پیشنهاد نشد. 
او جایی هم در ترکیب اتلتیکو ندارد. رابطه این بازیکن با سیمئونه پس از این که دو فصل قبل از اتلتیکو جدا شد رو به وخامت رفت و همین باعث شده که جدایی او از این تیم قطعی باشد. 
گفته می‌شد آرسنال در حال بررسی شرایط جذب موراتاست، چرا که پی‌یر امریک اوبامیانگ و الکساندر لاکازت را از دست داده و حالا باید به فکر تقویت خط حمله خودش باشد.

منبع: مارکا


کد مطلب: 343237

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/343237/ده-نام-بزرگ-مبهم-بازار-نقل-انتقالات

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir