به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۳۴۳۲۴۲

تلاش برای تعیین سقف قیمت نفت

تلاش برای تعیین سقف قیمت نفت
گروه بین الملل: آمریکا و متحدان غربی این کشور در تلاش‌اند روند افزایشی قیمت نفت را متوقف سازند و برای قیمت نفت در بازار جهانی سقف مشخصی تعیین کنند. با این اقدام قرار است از درآمدهای روسیه کاسته و نفت بیشتری وارد بازار جهانی شود.  
 وزیر خزانه‌داری آمریکا از تلاش ایالات متحده و هم‌پیمانان غربی این کشور برای تعیین سقف قیمت نفت خام در بازار جهانی خبر داد.جنت یلن در جریان سفر خود به کانادا گفت، شرکای آمریکا هم‌اکنون در حال مشورت هستند که چگونه می‌توان از تأثیرات منفی قیمت نفت بر اقتصاد جهانی جلوگیری کرد.
وزیر خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد، چنین اقدامی تحریم‌های غرب علیه انرژی روسیه را تقویت خواهد کرد، قیمت نفت روسیه را تنزل می دهد، از درآمدهای پوتین خواهد کاست و هم‌زمان عرضه بیشتر نفت در بازار جهانی را امکان‌پذیر خواهد کرد.جنت یلن در پاسخ به این پرسش که آیا جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست هفته آینده سران کشورهای صنعتی عضو گروه هفت در آلمان در راستای تعیین سقف قیمت نفت تلاش خواهد کرد، گفت: «ما به طور فشرده در حال رایزنی با شرکای خود هستیم.»
خانم یلن افزود که علاوه بر این، تعیین سقف قیمت نفت از تأثیرات جانبی بر کشورهای در حال توسعه و کشورهایی که درآمد نازلی دارند جلوگیری خواهد کرد، زیرا این کشورها هم‌اکنون دارند با قیمت بالای مواد غذایی و انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند.وزیر خزانه‌داری آمریکا در سفر به کانادا از رایزنی با کریستیا فریلند، وزیر دارایی و معاون نخست‌وزیر این کشور خبر داد. در این ملاقات مسائل استراتژیکی چون تأثیرات جنگ اوکراین، تورم بالا و زنجیره جهانی ارسال کالا مطرح شده‌اند.
روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان در ماه مه گزینه تعیین سقف قیمت نفت را مطرح کرده بود. او گفته بود که از این طریق می‌توان هم روسیه را تحریم کرد و هم قیمت نفت را تحت کنترل درآورد.
هابک گفته بود: «اهمیت قضیه در این است که توافق کنیم بگوییم، ما هر قیمتی را نمی‌پردازیم.»چنین اقدامی تنها در صورتی موفقیت‌آمیز خواهد بود که کشورهای زیادی همکاری کنند و روسیه نتواند به مشتریان دیگر نفت رجوع کند. این در حالی است که چین در این اواخر به واردات نفت روسی به طور قابل توجهی افزوده است.اتحادیه اروپا همچنان قصد دارد واردات نفت روسیه را به طور گسترده قطع کند. این اقدام اما تنها در مورد انتقال نفت از طریق نفتکش از مسیر دریایی صدق می‌کند. مجارستان با قطع شریان نفتی روسیه از طریق خط لوله سرسختانه مخالفت کرده است. بنابراین اتحادیه اروپا برای تحریم کامل نفت روسیه زمان زیادی لازم دارد.


 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها