به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۳۴۳۲۵۴

کشف آثار تاریخی نادرِ «آزتک»ها

کشف آثار تاریخی نادرِ «آزتک»ها
گروه فرهنگی: باستان‌شناسان با کاوش در مکزیک به یکی از بزرگترین و قابل‌توجه‌ترین مجموعه آثار تاریخی «آزتک» ها که تاکنون کشف شده است، ‌دست‌ پیدا کردند.به گزارش ایسنا، کاوش باستان‌شناسان در «مکزیکو سیتی» به کشف مجموعه بزرگی از آثار تاریخی چوبی و نادر متعلق به «آزتک» ها منجر شده است. این گنجینه تاریخی، بیش از ۲۵۰۰ شئ چوبی در شکل، اندازه‌ و کاربردهای مختلف را شامل می‌شود.
 
همچنین تعداد زیادی اثر تاریخی که توسط ساکنان «تنوچتیتلان»، ‌پایتخت امپراتوری «آزتک»  به جای مانده است، توسط باستان‌شناسان کشف شد.محققان «موسسه ملی انسان‌شناسی مکزیک» این مجموعه آثار تاریخی را در بنای تاریخی به نام «معبد مایور» کشف کردند که در مرکز مجتمع مهم تشریفاتی و مذهبی «آزتک»ها قرار دارد.
اشیاء چوبی که اخیرا در «معبد مایور» کشف شده‌اند، توسط مردمی که در فاصله ۱۳۲۵ تا ۱۵۲۱ میلادی در پایتخت «آزتک»ها زندگی می‌کردند به عنوان پیشکش به خدایان هدیه می‌شدند.

کشف اخیر باستان‌شناسان، ‌ اطلاعات جدید و گسترده‌ای درباره اشیاء شخصی و ارزشمندی از جمله گوشواره، نقاب، ‌ زیورآلات، سربند، مجسمه و کوزه ارائه کرده است. این آثار از جنس چوب ساخته می‌شدند و توسط کاهنان، ‌ شهروندان و زائرانی که از نقاط مختلف به این مکان سفر کرده‌ بودند، به معبد اهدا می‌شدند.در جریان کاوش اخیر باستان‌شناسان آثاری از جنس طلا، مس و سرامیک کشف شد، اما این مجموعه آثار چوبی بود که این اکتشاف را از سایر کشف‌های مشابه متمایز کرده است.
برچسب ها: باستان‌شناسي
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها