به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۲ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۳۴۳۳۳۰
امام جمعه یاسوج:

مردم به ما می‌گویند گرانی‌ها تقصیر روحانیون است‌

خانواده ها به فرزندان یا همسران خود اجازه نمی‌دهند وارد حوزه علمیه و طلبه شوند 
مردم به ما می‌گویند گرانی‌ها تقصیر روحانیون است‌
گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در اردوی یک روزه خانوادگی مستمری بگیران و معمرین کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح تکریم خانواده، به همت مرکز خدمات حوزه علمیه استان که در اردوگاه فرهنگی هنری دهنو شهر یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه عالم و مبلّغ دین در پیشگاه خداوند جایگاه ارزش‌گذاری برای همه کارها و جایگاه انبیاءست.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، گفت: عالمی که بتواند با زبان و منبر خود و عمل و کردارش مردم را راهنمایی و نصیحت کند، رسالتش رسالت انبیاء است، البته برای هر انسانی بیش از حرف، قلم و سخن، عمل، کردار، رفتار و ارتباطش با مردم می‌تواند کارساز باشد.
عالم دینی مردم را هدایت می‌کند، احکام خدا را برای مردم شرح می‌دهد و معرفت به خدا را به مردم یاد می‌دهند تا در جهالت زندگی‌ نکنند. حسینی در ادامه افزود: مسلما پشت افراد موفق زنان خوبی هم بوده اند که همه مشکلات را تحمل کرده و قطعا خانواده‌های روحانیون در اجر عظیم تبلیغ دین شریک هستند؛ برخی خانواده هستند که به فرزندان یا همسران خود اجازه نمی‌دهند وارد حوزه علمیه و طلبه شوند و گاهی داریم از یک طرف می‌گویند طلاب فقیرند و اجازه نمی‌دهیم بروند و از طرف دیگر هم می‌گویند همه چیز را همین طلاب و روحانیون خورده‌اند و همه تقصیرات را گردن‌شان می‌اندازند.
وی اظهار کرد: گرانی‌هایی که طی سال‌های اخیر رخ داده، به مردم فشارهای زیادی وارد کرده است که گاهی به ما می‌گویند گرانی‌ها نیز تقصیر روحانیون است‌! ما در این جایگاه نه پولی در دسترس داریم و نه اختیاری در عزل و نصب‌ها داریم و در واقع به نام ما و به کام دیگران است؛ متاسفانه گاه اهانت‌ها گریبان‌گیر ما روحانیون است. هر چند مشکلاتی وجود دارد اما به یاری خدا و به برکت ولایت فقیه حل خواهد شد.
امام جمعه یاسوج ادامه داد: امروز نیز می‌دانند که جمهوری اسلامی و ولایت فقیه از چه ظرفیت و پتانسیلی در ابعاد مختلف برخوردار است، دارند مردم را علیه روحانیون، ولایت فقیه و علماء بدبین می‌کنند.
حسینی افزود: روحانیت زیر بار ظلم نمی‌رود و مردم را به سمت جهالت و حقارت دعوت نمی‌کند، بلکه روحانی شیعه همیشه مردم را حماسی، با عرضه و در مسیر علم، دانش و توسعه حرکت می‌دهد، بنابراین می‌خواهند به شکلی مردم را بدبین کنند و متأسفانه گاهی هستند روحانیونی که زبان گویای دشمن می‌شوند و همان گونه که دشمن می‌خواهد حرف می زنند. نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: مشکلاتی هم وجود دارد مانند آسیب‌های اجمتاعی، طلاق، تیراندازی‌ها، قبرسازی‌ها، هزینه‌های گزاف در مراسمات ترحیم و عروسی و...، باید روشنگری و تحلیل‌های اساسی صورت بگیرد روحانیون در سخنرانی‌های خود مردم را هدایت و رهنمایی کنند. امروزه اکثر تلاش‌ها این است تا منبرها و سخنرانی‌ها را کمرنگ کنند، لذا ما باید نهایت تلاش خود را برای بر ملا کردن این نقشه‌ها انجام دهیم .
برچسب ها: امام جمعه یاسوج

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ ۱۶:۱۹
....
اصلن فکر نکنید مقصر اون فرده! (389570)
۱۴۰۱/۰۴/۰۲ ۱۸:۱۵
نه بابا مردم چنین حرفی نمیگویند،زیراشاهدهستند وازاول تاکنون باچشمشان دیده ومی بینند که این قشرخداترس سربی شام بربالین صفت وسخت میگذارندوازخشیت وخوف دلبستگی به زخارف دنیا تاصبح استغفارکرده بلکه حتی صبحانه هم میل نمیفرمایند (389578)
۱۴۰۱/۰۴/۰۲ ۱۸:۲۷
مردم به ما می‌گویند گرانی‌ها تقصیر روحانیون است‌.
قطعا مردم درست می گویند (389580)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۰۳ ۱۱:۰۱
وقتی مرتب .... (389603)
۱۴۰۱/۰۴/۰۲ ۱۹:۵۹
مردم به ما می‌گویند گرانی‌ها تقصیر روحانیون است‌
ای مردم بچه بد (389586)
۱۴۰۱/۰۴/۰۲ ۲۰:۲۷
............. (389588)
۱۴۰۱/۰۴/۰۲ ۲۰:۴۰
حاج آقا وقتی ... در همه کارهای دنیا دخالت می کند یعنی اگر این کارها موفق باشد نتیجه تلاش روحانیت است و اگر موفق نباشد و منجر به گرانی و تورم و بیکاری و نداشتن امکان ازدواج برای جوانان و بی خانگی و هزار کوفت و زهر مار دیگر بشود مقصر .... است.... (389589)
۱۴۰۱/۰۴/۰۳ ۱۰:۱۹
به جای سه نقطه ها بگذارید ... (389602)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۰۳ ۱۱:۰۸
توانچه شرط بلاغت بودبهرسا وشیرین گفتی دیگران خواه پند گیرند خواه ملال (389604)
۱۴۰۱/۰۴/۰۳ ۱۷:۵۴
حاج آقا! درست می فرمایید. طبق معمول مردم غلط زیادی می کنند. تقصیر شما نیست که. تقصیر مرحوم عمه منه. (389618)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها