به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۲ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۳۴۳۳۴۴

مناقشه با روسیه ادامه‌دار خواهد بود

مناقشه با روسیه ادامه‌دار خواهد بود
گروه بین الملل:صدراعظم آلمان می‌گوید کشورهای غربی باید بر روی یک مناقشه ادامه‌دار با روسیه و بازسازی درازمدت اوکراین حساب کنند. به زودی سه نشست سران کشورهای اتحادیه اروپا، گروه هفت کشور صنعتی و پیمان ناتو برگزار خواهند شد.
در بیانیه دولت آلمان که توسط اولاف شولتس، در پارلمان آلمان (بوندستاگ) قرائت شد، آمده است که آلمان و کشورهای غربی باید بر روی یک مناقشه طولانی با روسیه و یک روند بازسازی درازمدت اوکراین حساب کنند.
 شولتس در آستانه برگزاری سه نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا، گروه هفت کشور صنعتی و پیمان ناتو گفت، باید در این باره صحبت کرد که یک "طرح مارشال" برای بازسازی اوکراین به چه صورت می‌تواند باشد.صدراعظم آلمان افزود، در این نشست‌ها باید به این پرسش پاسخ داد که چه سرمایه‌گذاری‌هایی می‌توانند در پیشرفت اوکراین در مسیر اروپایی این کشور نتیجه‌بخش باشند. او در این رابطه از قصد خود برای تشکیل یک کنفرانس بین‌المللی متشکل از کارشناسان عالی‌رتبه خبر داد.
شولتس بر رویکرد سخت در برابر روسیه‌ که اوکراین را در ۲۴ فوریه مورد تهاجم نظامی قرار داده است، تأکید کرد: «تعیین‌کننده این است که ما بر مسیر خود پایدار بمانیم: با تحریم‌های خود، با ارسال تسلیحات هماهنگ‌شده بین‌المللی، با حمایت‌های مالی که از اوکراین به عمل می‌آوریم... تا زمانی که پوتین به خطای سنگین خود پی نبرده باشد.»
صدراعظم آلمان تأیید کرد که تانک‌های مدرن "هابیتس۲۰۰۰" آلمان در این فاصله به اوکراین رسیده‌اند و تأکید کرد که اوکراین سلاح‌هایی را دریافت خواهد کرد که برای دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه به آن‌ها نیاز دارد.اولاف شولتس تأکید کرد که هم‌زمان باید به کشورهای فقیر کمک کرد تا بتوانند بر روند افزایش قیمت‌های انرژی و مواد غذایی غلبه کنند؛ در غیر این صورت، چین و روسیه از این وضعیت به سود خود بهره‌برداری خواهند کرد.صدراعظم آلمان در بیانیه دولت خود افزود که دموکراسی‌های جهان نه تنها باید در برابر امپریالیسم روسیه، بلکه در برابر گرسنگی و فقر نیز اتحاد خود را حفظ کنند.شولتس یک بار دیگر تأکید کرد که آلمان از شرکای اروپای شرقی در برابر یک تهاجم از سوی روسیه دفاع خواهد کرد. به همین دلیل حضور نظامی در لیتوانی تقویت شده است.صدراعظم آلمان در عین حال افزود که او مخالف لغو توافق‌نامه ناتو و روسیه است، زیرا "این امر می‌تواند بهانه به دست پوتین و پروپاگاندای او بدهد".
بر اساس توافق‌نامه ناتو و روسیه در چارچوب "شراکت برای صلح" که در سال ۱۹۹۷ در پاریس به امضا رسید، حضور دائمی نیروهای ناتو در کشورهای بلوک شرق سابق محدود شده است. دو طرف متعهد شده‌اند که در صورت بروز اختلافات، از درگیری قهرآمیز پرهیز کرده و مناقشات را با مذاکره و به صورت مسالمت‌آمیز برطرف کنند.
شولتس با نگاه به نشست سران ناتو گفت که شراکت با "روسیه‌ تهاجمی و امپریالیستی پوتین، برای یک مدت طولانی غیرقابل تصور است". او ابراز اطمینان کرد که دو کشور فنلاند و سوئد به زودی به عضویت ناتو پذیرفته خواهند شد.

 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها