کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رتبه طارمی و سردار در بین برترین‌ها

2 تير 1401 ساعت 18:29


گروه ورزشی: سردار آزمون و مهدی طارمی دو مهاجم تیم ملی و لژیونر فوتبال ایران در میان برترین بازیکنان قاره آسیا از نظر مجله معتبر "FourFourTwo" قرار گرفتند.
در فهرست ۱۰ بازیکن برتر قاره آسیا از نگاه این مجله، مهدی طارمی و سردار آزمون دو مهاجم تیم ملی ایران پس از "سون هیونگ مون"، بازیکن کره‌ای تیم فوتبال تاتنهام، در رده‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند.
"FourFourTwo" در خصوص طارمی که نامش در رده دوم این لیست ۱۰ نفره وجود دارد، نوشته است: «زمانی که در سال ۲۰۱۴ به بزرگترین باشگاه لیگ ایران یعنی پرسپولیس پیوست، خود را به عنوان یک مهاجم سختکوش معرفی کرد، هر چند که در آن زمان نشانه‌های کمی وجود داشت که ثابت کند او در راه تبدیل شدن به یکی از برترین مهاجمان آسیا است.»
در ادامه این گزارش آمده است: «طارمی پس از پیوستن به ریوآوه در سال ۲۰۱۹ توانست ۱۸ گل برای این تیم به ثمر برساند و این چیزی بود که به پیوستن او به باشگاه پورتو منجر شد؛ جایی که گلزنی‌هایش به طور منظم تداوم داشت. او حالا آمادگی رهبری تیم ایران در زمین در مسابقات جام جهانی و همچنین افزایش اعتبارش در دنیای فوتبال را دارد.»
سومین بازیکن این لیست نیز سردار آزمون است. مهاجمی که به تازگی بوندس لیگا را به عنوان مقصد فوتبالی‌اش انتخاب کرده است. در این مجله درباره او آمده است: «او مدت زیادی را در روسیه گذارند و برای زنیت سنت‌پترزبورگ درخشید اما در ژانویه امسال به بایرلورکوزن پیوست.»
"FourFourTwo" در ادامه گزارشش درباره سردار آزمون نوشته است: «این بازیکن ۲۷ ساله که به صورت میانگین در هر ۱/۵ بازی توانسته یک گل برای تیم ملی ایران به ثمر برساند، با سرعت کمی در حال انطباق با فوتبال آلمان است اما او بدون شک به زودی در این تیم نیز خواهد درخشید. آزمون مهاجمی است که در حال رسیدن به نقطه اوج فوتبالی‌اش است و از شانس رویارویی با انگلیس، آمریکا و ولز لذت خواهد برد.»

در فهرست ۱۰ بازیکن برتر آسیا، به ترتیب نفرات زیر قرار دارند:

۱- هیونگ مین (باشگاه تاتنهام و تیم ملی کره جنوبی)

۲- مهدی طارمی (باشگاه پورتو و تیم ملی ایران)

۳- سردار آزمون (باشگاه بایرلورکوزن و تیم ملی ایران)

۴- سلمان الدوساری (باشگاه الهلال و تیم ملی عربستان)

۵- اکرم عفیف (باشگاه السد و تیم ملی قطر)

۶- واتورو اِندو (باشگاه اشتوتگارت و تیم ملی ژاپن)

۷- تاکِهیرو تومیاسو (باشگاه آرسنال و تیم ملی ژاپن)

۸- المعز علی (باشگاه الدحخیل و تیم ملی قطر)

۹- الدور شاه‌مرادوف (باشگاه آاس رم و تیم ازبکستان)

۱۰- علی مبخوت (باشگاه الجزیره و تیم ملی امارات)


 


کد مطلب: 343352

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/343352/رتبه-طارمی-سردار-بین-برترین-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir