به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۳ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۳۴۳۳۸۳

فواید باورنکردنی پوست سیب زمینی

فواید باورنکردنی پوست سیب زمینی
گروه سلامت: سیب زمینی پس از گندم، برنج و ذرت یکی از پرمصرف‌ترین مواد غذایی در جهان است. طعم سیب زمینی برای مردم در سراسر کشور‌ها و در سنین مختلف بسیار مورد قبول است و به عنوان خوراکی طبیعی و مقوی، خوردن آن به صورت مجزا یا بخشی از غذا، توصیه می‌شود. نیاز انسان به غذا یکی از احتیاجات ذاتی یا فیزیولوژیک است که مهم‌ترین عامل بقای زندگی و طول عمر است. 

سیب زمینی پس از گندم، برنج و ذرت یکی از پرمصرف‌ترین مواد غذایی در جهان است. طعم سیب زمینی برای مردم در سراسر کشور‌ها و در سنین مختلف بسیار مورد قبول است و به عنوان خوراکی طبیعی و مقوی، خوردن آن به صورت مجزا یا بخشی از غذا، توصیه می‌شود اما نکته این‌جاست که عادت داریم همواره پوست سیب زمینی را از آن جدا کرده و دور بیندازیم در حالی که متخصصان تغذیه و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف سیب زمینی همراه با پوست، فواید بیشتری از خوردن آن بدون پوست دارد.خوردن گوشت و پوست سیب‌زمینی همراه با هم، بیشترین مواد مغذی را برای بدن شما فراهم می‌کند. فیبر درون پوست آن باعث می‌شود که بیشتر سیر شوید و حتی می‌تواند نوسانات شدید قند خون را کمتر کند.
 
پوست سیب زمینی حاوی کلسیم، پتاسیم، نیاسین، ویتامین C، آهن و فیبر‌های رژیمی است. مواد مغذی موجود در پوست سیب زمینی به کاهش کلسترول بد بدن کمک می‌کنند و همچنین خواص ضد باکتریایی، بهبود التهاب و آنتی اکسیدانی به آن می‌دهند که در حذف سموم از بدن موثر است.
 
جالب است بدانید که بیشتر میزان کلسیم سیب زمینی در پوست آن قرار دارد که در حدود ۲۰ میلی گرم است، در حالی که خود سیب زمینی فقط ۸ میلی گرم کلسیم دارد. حتی میزان آهنی که در پوست سیب زمینی وجود دارد، تا چهار برابر بیشتر از آهن خود سیب زمینی است؛ بنابراین می‌توانیم پوست سیب زمینی را درمانی برای کاهش فشار خون، دیابت، بهبود زخم یا تنظیم حرکات روده و سایر مشکلات سلامتی مفید بدانیم.
 
خوردن سیب‌زمینی با پوست تقریباً یک‌چهارم نیاز روزانه بدن به پتاسیم را فراهم می‌سازد. البته باید اضافه کرد انواع سُس‌ها، کره یا پنیر را فراموش کنید و سیب‌زمینی را بدون چربی‌های اشباع و همراه با مقداری ماست، پیازچه و فلفل سیاه بخورید.برای مصارف بهداشتی و آرایشی و زیبایی هم پوست سیب زمینی مفید است. پوست سیب زمینی برای رفع شوره سر و تقویت و درخشان کردن مو موثر است. پوست سیب زمینی همچنین پف، سیاهی اطراف و زیر چشم را از بین می‌برد. به علاوه برای درمان پوست‌های چرب و آکنه‌های پوستی کاربرد دارد.
برچسب ها: پوست سیب زمینی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها