به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۳ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۳۴۳۳۸۷

درمان سردردهای تنشی با یک طب قدیمی

درمان سردردهای تنشی با یک طب قدیمی
گروه علمی: محققان چینی در مطالعه جدیدی بررسی کرده اند که طب سوزنی می تواند به کاهش درد در افراد مبتلا به سردرد تنشی کمک کند. محققان دانشگاه طب سنتی چنگدو در مطالعه جدیدی دریافتند که طب سوزنی، ممکن است سردرد را در افراد مبتلا به سردردهای تنشی مزمن، کاهش دهد.

سردرد تنشی زمانی اتفاق می افتد که عضلات گردن، شانه و سر، دچار انقباض و سفتی می شوند. سردردهای تنشی زمانی مزمن تلقی می شوند که حداقل 15 روز در ماه رخ دهند.محققان گفته اند: سردردهای تنشی یکی از رایج ترین انواع سردرد هستند. مطالعه ما نشان داد که طب سوزنی میانگین تعداد روزهای سردرد در ماه را برای کسانی که با این حملات سردرد دردناک و مخرب دست و پنجه نرم می کنند کاهش می دهد.

این مطالعه شامل 218 نفر بود که به سردردهای مزمن تنشی مبتلا بودند و به طور متوسط 22 روز در ماه سردرد داشتند. شرکت کنندگان به طور تصادفی برای دریافت طب سوزنی واقعی یا طب سوزنی سطحی تقسیم شدند.
درمان ‌های طب سوزنی واقعی شامل قرار دادن سوزن و حرکت دادن آن در بدن به منظور رسیدن به بی ‌حسی یا حس سنگینی است. 

درمان های طب سوزنی سطحی، عمق کمتری در بدن داشتند تا از رسیدن به بی حسی جلوگیری شود. هر دو گروه دو الی سه جلسه در هفته، در مجموع 20 جلسه، به مدت دو ماه طب سوزنی دریافت کردند و به مدت شش ماه پیگیری شدند.در نتیجه این مطالعه، کاهش حداقل 50 درصدی تعداد روزهای سردرد مشاهده شد. همه شرکت کنندگان هر چهار هفته یک بار به کلینیک مراجعه کردند. آن ها همچنین از یک دفترچه برای ثبت علائم سردرد خود و استفاده از دارو استفاده کردند.

محققان دریافتند که تعداد روزهای سردرد در ماه پس از درمان، به تدریج، چه در افرادی که درمان های طب سوزنی واقعی و چه کسانی که درمان های طب سوزنی سطحی دریافت کرده اند، کاهش می یابد.  بر این اساس، متوسط روزهای سردرد در افرادی که تحت درمان با طب سوزنی واقعی قرار گرفتند از 20 روز در ماه در ابتدای مطالعه به هفت روز در ماه در پایان مطالعه کاهش یافت. در کسانی که طب سوزنی سطحی دریافت کردند، روزهای سردرد از 23 روز در ماه در ابتدای مطالعه، به 12 روز در ماه در پایان مطالعه کاهش یافت. این یافته های تحقیقاتی که راهکاری موثر را در کاهش سردرد نشان می دهند، در نشریه Neurology، مجله پزشکی آکادمی نورولوژی آمریکا منتشر شده اند.
برچسب ها: سردرد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها