کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی آخرین تحولات بازار ارز

3 تير 1401 ساعت 11:08


گروه اقتصادی: قیمت دلار پس از افزایش انتظارات تورمی در جامعه و همچنین سرگردانی در نتیجه مذاکرات روندی افزایشی در پیش گرفت و این روزها نوسان اندکی دارد.بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ دلار در صرافی ملی پس از روند افزایشی کندی که در ماه‌های گذشته داشت در مدت اخیر به قیمت ۲۷ هزار و ۶۹۲ تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت دلار
مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی  گفت: با توجه به حرکت دولت به اسم جراحی اقتصادی و آزادسازی قیمت‌ها فنری از دید تورمی در جامعه آزاد شد که خود را در قیمت دلار آزاد نشان داد.او درباره پیش‌بینی خود از آینده بازار بیان کرد: اگر اتفاق خاصی در فضای سیاسی جامعه رخ ندهد نرخ دلار تا حدودی تعدیل می‌شود.

ردپای بایدن در بازار ارز
به نقل از اقتصادنیوز، عده‌ای از معامله‌گران معتقدند توافق برجام  همچنان در هاله‌ای از ابهام است. مسافرت جو بایدن به خاورمیانه می‌تواند فشار سیاسی به ایران را افزایش دهد و نرخ دلار در تهران صعودی شود.با این حال، این گمانه‌زنی‌های سیاسی در حالی مطرح می‌شود که برخی فعالان باور دارند،‌ دلار در سال‌های اخیر رشد سنگینی را تجربه کرده است. در این شرایط آن‌ها انتظار دارند که سطح تقاضا با توجه به تاریخچه قیمتی، دچار محدودیت‌های بیشتری شود.


کد مطلب: 343403

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/343403/بررسی-آخرین-تحولات-بازار-ارز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir