به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۱:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۳ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۳۴۳۴۰۸

انتقال سوچی به زندان انفرادی

انتقال سوچی به زندان انفرادی
گروه بین الملل: یک سخنگوی رژیم خونتای نظامی میانمار اعلام کرد که "بر اساس قوانین کیفری" این کشور، خانم آنگ سان سوچی به سلول انفرادی یک زندان منتقل شده است. قرار است در محوطه این زندان رسیدگی چندین دادگاه علیه او ادامه یابد.نظامیان میانمار در اول فوریه ۲۰۲۱ با یک کودتا رئیس قانونی دولت میانمار و دیگر نمایندگان دولت او را برکنار و بازداشت کردند. در پی آن اعضای رهبری حزب خانم سوچی "لیگ ملی برای دموکراسی" را دستگیر و روانه زندان کردند.نظامیان میانمار علت این اقدام خود را دستکاری در انتخابات پارلمانی نوامبر ۲۰۲۰ عنوان کردند که در آن حزب  سوچی بار دیگر به اکثریت کرسی‌های پارلمانی دست یافته بود. کمیسیون انتخابات و ناظران بین‌المللی اما این اتهام را بی‌اساس اعلام کردند.
در پی آن  سوچی در محل اقامت خود در حصر خانگی قرار گرفت. نظامیان میانمار در طول ماه‌های گذشته این برنده جایزه صلح نوبل را به محلی مخفی در منطقه نیپیداو منتقل کرده بودند که گفته می‌شود یک پایگاه نظامی است.رژیم نظامی و سرکوبگر میانمار تاکنون چندین دادگاه با اتهامات مختلف علیه سوچی ۷۷ ساله برگزار کرده است. او با اتهام‌هایی چون واردات دستگاه‌های بی‌سیم، نقض مقررات کرونا، شورش علیه نظامیان و فساد روبرو و در مجموع به ۱۱ سال حبس محکوم شده است.
علیه این رهبر اپوزیسیون پرونده‌های کیفری دیگری نیز در جریان است که در آن‌ها به نقض حفظ اسرار حکومت، جعل در انتخابات و فساد متهم شده است. در صورتی او که در تمام این اتهامات محکوم شود، بیش از ۱۰۰ سال زندان در انتظار او خواهد بود.سازمان‌های حقوق بشری پرونده‌سازی در دادگاه‌ها علیه  سان سوچی را با انگیزه سیاسی می‌دانند که هدف آن نابودی کامل اپوزیسیون میانمار است.از زمان کودتای نظامی در میانمار، آشوب و خشونت سراسر کشور را در بر گرفته است.
بر اساس یک گزارش "سازمان امداد برای زندانیان سیاسی" (AAPP)، از زمان کودتای نظامی بدین سو، دست‌کم ۲۰۰۷ نفر کشته و بیش از ۱۴هزار و ۲۰۰ نفر بازداشت شده‌اند. اغلب این افراد هنوز در زندان به سر می‌برند.گفته می‌شود به اعضای خانواده زندانیان سیاسی و کمیته صلیب سرخ جهانی اجازه ورود به زندان و دیدار با زندانیان داده نمی‌شود.کریستینه چیپولا، مدیر منطقه‌ای صلیب سرخ جهان در حوزه آسیا و پاسیفیک خواستار "از سر گیری هر چه سریع‌تر ملاقات‌های بشردوستانه" با زندانیان سیاسی شده است. رژیم خونتای نظامی علت این ممنوعیت را پاندمی کرونا عنوان می‌کند.


 
برچسب ها: میانمار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها