به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۳ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۳۴۳۴۵۰

افزایش ۶۶۰۰ تومانی نرخ شکر در یکسال اخیر

افزایش ۶۶۰۰ تومانی نرخ شکر در یکسال اخیر
گروه اقتصادی: دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران قیمت برنج خارجی را از 24 تا 37 هزار تومان و نرخ برنج ایرانی را از 60 هزار تا 110 هزار تومان اعلام کرد.به گزارش ایلنا، قاسمعلی حسنی درباره وضعیت بازار مواد غذایی اظهار داشت: در حال حاضر بازار شرایط ثبات و آرامش را می‌گذراند، و جنب و جوش خرید مردم بعد از آزادسازی قیمت‌ها را شاهد نیستیم. 

وی افزود: اکنون مدیریت مصرف را از سوی مصرف‌کنندگان شاهدیم و از خریدهای کاذب کم شده و بازار روال عادی خود را طی می‌کند.دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره مشاهداتی در زمینه افزایش قیمت روغن تاکید کرد: بعد از آزادسازی قیمت‌ها روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اشباع شده و مشکلی بابت تامین و توزیع نیست و قیمت‌ها نیز تغییری نکرده است.

وی درباره آخرین وضعیت قیمت برخی اقلام نیز گفت: نرخ اقلام اساسی بر اساس قیمت مصرف‌کننده است که دولت تعیین کرده است، در حال حاضر قیمت هر کیلو شکر 18100 هزار تومان تعیین شده و به نرخ 19500 تومان به صورت عمده خرید و فروش می‌شود و در بخش خرد هم نرخ آن 20500 تومان است. حسنی با بیان اینکه قیمت روغن با همان نرخ مصرف‌کننده که دولت تعیین کرده به فروش می‌رسد، افزود: بنکداران هیچ دخل و تصرفی روی نرخ آن ندارند. 

وی قیمت برنج خارجی را از 24 تا 37 هزار تومان و نرخ برنج ایرانی را از 60 هزار تا 110 هزار تومان اعلام کرد.
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی همچنین گفت: حبوبات هم در فصل تابستان و گرما مصرف ندارد از 15 مهر بازار داغی خواهد داشت.وی درباره وضعیت اقلامی که مواد اولیه‌شان وارداتی است گفت: جنگ اوکراین بسیاری از اقلام را تحت‌تاثیر قرار داده و اکنون تمام دنیا در شرایط مشابه ما به سر می‌برند که با مدیریت منابع و مصارف از سوی دولت و مصرف‌کنندگان از این مرحله عبور خواهیم کرد.

حسنی در مقایسه روند تغییر قیمت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان داشت: مثلا در مورد قیمت شکر از  11500 تومان اواخر خرداد پارسال به 18100 تومان در سال جاری رسیده‌ایم که 6600 تومان افزایش را نشان می‌دهد.
وی درباره نوسان در تقاضا نیز خاطرنشان کرد: تقاضا و مصرف سر جای خود است و تغییری نکرده و فقط از اسراف و ریخت و پاش‌ها کم شده، درواقع مصرف نظام‌مند می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها