به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۳ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۳۴۳۴۶۵

افزایش تعداد بازیکنان در جام جهانی به ۲۶ نفر

افزایش تعداد بازیکنان در جام جهانی به ۲۶ نفر
گروه ورزشی: فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام کرد که تیم‌های حاضر در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌توانند ۲۶ بازیکن را در فهرست خود قرار دهند. این در حالیست که تیم‌های راه یافته به جام جهانی پیش از این ۲۳ بازیکن را همراه خود به جام جهانی می بردند.این تصمیم به خاطر کمک به تیم ها برای حضور در جام جهانی در زمان همه گیری کرونا گرفته شده است.

پیش از این تیم‌ها ۲۸ بازیکن برای مسابقات کوپا آمریکا در آمریکای جنوبی سال گذشته و در جام ملت‌های آفریقا در ژانویه داشتند و حالا فیفا نیز این تصمیم را برای جام جهانی پیش رو در قطر گرفت؛ تاریخی که تیم ها باید لیست ۲۶ نفره بازیکنان خود را به فیفا اعلام کنند روز ۱۳ نوامبر ۲۰۲۲ خواهد بود.این افزایش تعداد بازیکنان در مجموع ۹۶ بازیکن اضافی را به جام جهانی که از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر برگزار می شود اعزام می کند.همچنین تیم های جام جهانی هم اکنون می توانند به جای سه تعویض در ۹۰ دقیقه از ۵ تعویض در ۹۰ دقیقه استفاده کنند.
 
در همین راستا هیات بین‌المللی فوتبال (IFAB) اعلام کرد که استفاده از پنج تعویض در یک بازی فوتبال به طور رسمی در قوانین بازی ثبت شد.همچنین بحث‌های بیشتر و تصمیم‌گیری‌های احتمالی در مورد تعویض های مربوط به ضربه مغزی و فناوری آفساید نیمه خودکار نیز در دستور کار هیات حاکمه IFAB خواهد بود.از زمان شیوع بیماری همه گیر در سال ۲۰۲۰، حداکثر ۵ تعویض برای هر تیم به جای سه بازیکن مجاز بود و اکنون دائمی شد.همچنین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حداکثر ۲۶ نفر می‌توانند روی نیمکت تیم ها بنشینند که شامل ۱۵ بازیکن ذخیره و ۱۱ نفر از کادر مربیگری و مسئولان تیم های ملی است. یکی از این مسئولین تیم باید حتما پزشک تیم باشد.
برچسب ها: جام جهانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها