به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۳ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۳۴۳۵۰۱

حباب سکه مجدد از ۱.۴ میلیون تومان فرا رفت

حباب سکه مجدد از ۱.۴ میلیون تومان فرا رفت
گروه اقتصادی: هر چند که طی یک هفته اخیر اونس جهانی طلا هشت دلار کاهش یافت و نوسانات نرخ ارز نیز محدود بود، اما تغییرات حداقلی در بازار سکه و طلا حاکم بود که موجب شد حباب سکه نسبت به هفته گذشته بزرگتر شود.طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران به ایسنا، در پایان هفته، قیمت جهانی طلا به ۱۸۳۲ دلار رسید که نسبت به ابتدای هفته با کاهش هشت دلاری همراه بوده است. در هفته‌ای که گذشت با توجه به همین کاهش قیمت طلای جهانی و همچنین کم‌نوسان بودن و تحت کنترل ماندن نرخ ارز در داخل، بازار سکه و طلا نیز با ثبات‌تر و تغییرات قیمت‌ها حداقلی بود.  
 
با توجه به آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) آخرین قیمت سکه و طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته بدین صورت بوده که هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته، به ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه تمام طرح جدید در آخرین معاملات با افزایش هفتگی ۳۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بفروش رسید.  

همچنین نیم سکه با ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش در آخرین معامالات روز گذشته به ‌ترتیب (نیم‌سکه) هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و (ربع سکه) پنج میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تعیین قیمت شدند.  
در مقابل اما سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

 قیمت هر مثقال طلا شش میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در پایان هفته قیمت‌گذاری شد که افزایش ۸۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته داشته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز طی هفته‌ای که گذشت، بطور متوسط ۲۵ هزار تومان رشد قیمت را تجربه کرد و در پایان هفته به یک میلیون و ۴۴۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز در پایان هفته یک میلیون و ۹۲۷ هزار تومان قیمت داشته است.  

حباب سکه مجدد از ۱.۴ میلیون تومان فرا رفت
همانطور که اشاره شد، انواع سکه طی یک هفته اخیر با افزایش قیمت همراه بوده‌اند؛ این در حالیست که نرخ ارز تغییرات محدودی داشته و قیمت‌ هر اونس طلا کاهشی بوده است، بنابراین افزایش قیمت‌ها روی انواع قطعات سکه، دارای  حباب است که در این هفته باز هم بزرگتر شد. در حالیکه تا پایان هفته گذشته (هفته منتهی به ۲۷ خرداد ماه) تا یک میلیون و  ۱۰۰ تومان کاهش یافته بود، مجدد در این هفته به یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان هم رسید.سایر قطعات سکه نیز همچنان دارای حباب بالای یک میلیون تومانی هستند.
برچسب ها: سکه و طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها