به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۳۴۳۵۵۴

گران‌ترین خریدهای ناموفق تاریخ فوتبال

گران‌ترین خریدهای ناموفق تاریخ فوتبال
گروه ورزشی: پول باعث می‌شود دنیای فوتبال تحولات زیادی داشته باشد اما هزینه‌های کلان همیشه موفقیت را تضمین نمی‌کند.در واقع، تعداد زیادی از بزرگترین نقل و انتقالات تمام دوران که اشتباهات بسیار پرهزینه‌ای را ثابت کرده‌اند، را می‌خوانید...

۱۳. زلاتان ابراهیموویچ: اینتر - بارسلونا (۲۰۰۹)
همانطور که زلاتان ابراهیموویچ اولین کسی است که به شما می گوید، او یک اسطوره مطلق است. با این حال، انتقال او به بارسلونا به عنوان یکی از فاجعه بارترین معاملات تمام دوران شناخته می شود.به یاد داشته باشید، بلوگرانا فقط 69.5 میلیون یورو (59 میلیون پوند / 75 میلیون دلار) برای ابراهیموویچ به اینتر پرداخت نکرد، بلکه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سال 2009  یعنی ساموئل اتوئو را هم تحویل داد، که سپس به نراتزوری ها کمک کرد تا سه گانه را پس از حذف بارسا در نیمه نهایی این رقابت ها به دست آورند. در آن مرحله، رابطه مهاجم سوئدی با سرمربی وقت بارسا، پپ گواردیولا، کاملاً به هم خورده بود، به طوری که ابراهیموویچ سرمربی کاتالان را متهم کرد که یک مرد نیست!ایجنت مهاجم، مینو رایولا فقید، نیز گواردیولا را "بزدل" خطاب کرد و حتی پیش از فینال لیگ قهرمانان 2012 به دنبال این مربی رفت.شایان ذکر است که ابراهیموویچ 21 گل در تمام رقابت ها به ثمر رساند، اما آنچه در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم بدون شک بزرگترین درگیری شخصیتی در تاریخ فوتبال است.

۱۲. روملو لوکاکو: اورتون - منچستریونایتد (۲۰۱۷)
"بیگ رام" ممکن است به زودی دو جایگاه را در لیست ما کسب کند زیرا انتقال او به چلسی حتی بدتر از انتقال او به منچستریونایتد است.البته او هنوز زمان دارد تا شرایط را در استمفوردبریج تغییر دهد اما این بسیار گویای این است که او در حال حاضر به دنبال پیوستن قرضی به اینتر است.با توجه به مبالغ مربوطه، آینده او همچنان نامشخص است اما چیزی که ما به طور قطع می دانیم این است که دوران او در اولدترافورد یک فاجعه بود.
لوکاکو احساس می کند که با او بد رفتاری شده، در حالی که بسیاری از هواداران یونایتد، از جمله گری نویل، معتقدند که او نه آمادگی لازم را دارد و نه استعداد کافی برای هدایت خط حمله شیاطین سرخ!چیزی که همه ما می توانیم روی آن اتفاق نظر داشته باشیم این است که کارمزد 75 میلیون پوندی (94 میلیون دلار) تبدیل به یک تجارت وحشتناک شد.

۱۱. کپا: اتلتیک بیلبائو - چلسی (۲۰۱۸)
رکوردشکنی کپا با انتقال 72 میلیون پوندی به چلسی چقدر بد نتیجه داد؟خب، گران‌ترین دروازه‌بان جهان از زمان ورود ادوارد مندی با کمتر از یک سوم قیمت او در سال 2020، ذخیره بوده است.همانطور که توسط GOAL فاش شد، انتظار می رود کپا تابستان امسال چلسی را ترک کند و دوران حضور او احتمالاً برای همیشه با جام اتحادیه همراه خواهد بود.اولاً، به دلیل رفتار شرم آور امتناع از تعویض شدن در فینال 2019، و ثانیاً، به خاطر ناکامی در یک سیو و سپس ضربه پنالتی‌ای که لیورپول را امسال به عنوان قهرمانی رساند.

۱۰. آلوارو موراتا: رئال مادرید - چلسی (۲۰۱۷)
بسیاری از کارشناسان، ایجنت آلوارو موراتا را بهترین در تجارت می دانند.چگونه می توان توضیح داد مهاجمی که به طور مداوم برای گلزنی تلاش می کند، به نقل مکان به باشگاه های نخبه اروپا برای مبالغ قابل توجهی ادامه می دهد؟موراتا در فصل 17-2016 15 گل را به ثمر رساند، که چلسی را متقاعد کرد که او را با 60 میلیون پوند (75 میلیون دلار) از رئال مادرید به خدمت بگیرد، اما این بهترین رکورد او در تاریخ لیگ برتر است.در واقع، ملی پوش اسپانیایی تنها 16 گل در لیگ برتر در طول اقامت 18 ماهه فلاکت بار در استمفوردبریج به ثمر رساند که در ژانویه 2019 تمام شد، زمانی که به او اجازه داده شد به صورت قرضی به اتلتیکو مادرید بپیوندد تا یک انتقال دائمی داشته باشد.موراتا احساس می‌کرد که مطبوعات در دوران حضورش در انگلیس به سرعت از او انتقاد می‌کردند، اما با توجه به حجم گل‌ها نمی‌توان به افت او به عنوان چیزی جز ناامیدی نگاه کرد.

۹. نیکلاس پپه: لیل - آرسنال (۲۰۱۹)
زمانی بود که به نظر می رسید نیکلاس پپه برای آرسنال خوب خواهد بود. یک وصله مناسب در پایان فصل 2020-21 زمانی که او شبیه بازیکنی بود که در لیگ فرانسه به خوبی می درخشید.با این حال، پپه فصل گذشته تنها یک گل به ثمر رساند و جای او در ترکیب اصلی مدت هاست که توسط بازیکنان جوان تر و بهتر گرفته شده است.بنابراین، آرسنال باید تلاش کند تا بخش قابل توجهی از رکورد باشگاهی 72 میلیون پوندی (90 میلیون دلار) را که برای جذب او در سال 2019 پرداخت کرد، جبران کند.آسان نخواهد بود. استعدادهایی در آنجا وجود دارد اما مدتی است که به طرز دردناکی مشخص شده توپچی‌ها برای او دستمزد زیادی پرداخت کرده اند.

۸. خامس رودریگز: موناکو - رئال مادرید (۲۰۱۴)
درست مانند هر کس دیگری در دنیای فوتبال، فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، در طول راهیابی کلمبیا به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2014، عاشق خامس رودریگز با چهره تازه و ماهر شد.با توجه به اینکه هافبک تهاجمی با چشمانی تیزبین برای گل‌های دیدنی، مدت‌ها آرزوی انتقال به سانتیاگو برنابئو را داشت، انتقال اجتناب‌ناپذیر بود، بنابراین خامس به جدیدترین کهکشانی پرز تبدیل شد.او در اولین فصل حضورش در اسپانیا در برخی مواقع مانند یک ستاره بازی کرد و فصل 15-2014 را با 17 گل در تمامی رقابت ها به پایان رساند.

با این حال، در حالی که انتصاب زین الدین زیدان به عنوان مربی در سال 2016 نقطه عطفی مهم در تاریخ مدرن مادرید بود، عملاً پایان دوران حرفه ای خامس بود.او به ندرت زیر نظر این سرمربی فرانسوی ظاهر می شد که در یک مقطع مدعی شد که خامس خواسته است در بازی مقابل اتلتیک بیلبائو کنار گذاشته شود.در پایان، پس از چند سال حضور قرضی در بایرن مونیخ، و آخرین فصل وخیم‌ که در آن او فقط 8 بازی انجام داد، خرید 80 میلیون یورویی (68 میلیون پوند/86 میلیون دلار) با انتقال رایگان این تیم را ترک کرد.

۷. روملو لوکاکو: اینتر - چلسی (۲۰۲۱)
لوکاکو گفت که بازگشت او به چلسی مربوط به "کار ناتمام" است، زیرا او در طول دوره قبلی خود در استمفوردبریج یک بار هم موفق به گلزنی نشده بود. با این حال، در حالی که او فصل 2021-22 را به عنوان بهترین گلزن باشگاه اینتر به پایان رساند، دوره دوم مهاجم به مراتب بدتر از دوره اول او بود. در واقع، 15 گل از 44 بازی با توجه به سرمایه گذاری  97.5 میلیون پوندی (119 میلیون دلار) توسط چلسی، بازگشتی ناگوار بود.لوکاکو فقط خودش را مقصر می‌دانست، به خاطر انجام یک مصاحبه غیرمجاز با اسکای اسپورت ایتالیا در اواسط فصل، که در آن عشق بی پایان خود را به باشگاه سابق ابراز کرد و حتی به طور باورنکردنی از تاکتیک های توماس توخل انتقاد کرد. او هرگز واقعاً از از دست دادن اعتماد مربی خود و هواداران باشگاه خلاص نشد و همین بازگشت قرضی او به سن سیرو را اجتناب ناپذیر کرد.

۶. هری مگوایر: لسترسیتی - منچستریونایتد (۲۰۱۹)
هری مگوایر می تواند یک مدافع خوب در لیگ برتر باشد. او این را در لسترسیتی ثابت کرد. به یاد داشته باشید، حتی پپ گواردیولا نیز در سال 2019 می خواست او را به خدمت بگیرد.مگوایر ادعا می کند که به جای آن یونایتد را انتخاب کرد اما حقیقت این است که منچسترسیتی از این قیمت غافلگیر شده است. آنها به سادگی احساس نمی کردند که مگوایر ارزش یک رکورد جهانی برای یک مدافع را دارد و درستی این انتخاب هم اکنون به آنها ثابت شده است.

برخی از آزارهایی که مگوایر طی سه سال گذشته از سوی هواداران منچستریونایتد دریافت کرده است، همانطور که خود مدافع میانی گفته است، از "حد و حدود" عبور کرده است.اما نمی توان انکار کرد که دوره بدون جام او در اولدترافورد ناامید کننده و تلخ بوده و مدت هاست که تصمیم برای کاپیتان شدن او کاملاً مضحک به نظر می رسد.
یونایتد 80 میلیون پوند (100 میلیون دلار) برای مگوایر پرداخت کرد. آنها حتی نیمی از آن هزینه را در حال حاضر دریافت نمی کنند. 

۵. ادن هازارد: چلسی - رئال مادرید (۲۰۱۹)
انتقال ادن هازارد به رئال مادرید، انتقالی که 10 سال در جریان بود، از لحظه ای که این وینگر برای تمرینات پیش فصل اضافه وزن داشت، محکوم به شکست به نظر می رسید.در مورد هازارد، او با مصدومیت ناامیدانه ای بدبخت بود، زیرا در طول مدت حضورش در چلسی وضعیت سلامتی تقریباً بدون مشکلی داشت.با این حال، حتی زمانی که او توانسته یک سری بازی در اسپانیا داشته باشد، او تقلید بسیار ارزانی از بازیکنی است که هفت سال در لیگ برتر همه نگاه‌ها را به خود داشته باشد.هازارد چند جام مهم از جمله لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده اما او به اندازه گرت بیل در قهرمانی مادرید در فصل 2021-2022 نقش داشته است.

۴. پل پوگبا: یوونتوس - منچستریونایتد (۲۰۱۶)
منچستریونایتد در سال 2012 پل پوگبا را بیهوده از دست داد. 10 سال بعد، این اتفاق دوباره تکرار شد.در مورد آن اشتباه نکنید، اکثر هواداران از اینکه به خوبی از شر بازیکنی خلاص می شوند خوشحال هستند که مدت هاست از تولید لحظات خارق العاده دست کشیده است.در واقع، برخی از هواداران خشمگین در استرتفورد اند نه تنها هافبک فرانسوی را در جریان بازی لیگ برتر مقابل نوریچ در آوریل هو کردند، بلکه فریاد زدند "فرار کن، پوگبا!"
با این حال، از دست دادن چنین دارایی با ارزشی به صورت رایگان، هنوز هم دردسرساز است. به هر حال یونایتد در سال 2016 مبلغ 89.5 میلیون پوند برای جذب مجدد پوگبا از یوونتوس پرداخت کرده بود.حالا، پس از شش فصل، یک لیگ اروپا، یک جام اتحادیه و یک رشته نمایش رقت انگیز و شرم آور برای باشگاه های رقیب، پوگبا در حال بازگشت به جایی است که از آنجا آمده است.

۳. عثمان دمبله: دورتموند - بارسلونا (۲۰۱۷)
جدایی شوکه کننده نیمار به مقصد پاری سن ژرمن در تابستان 2017، بارسلونا را در تنگنا قرار داد.بله، آنها یک رکورد جهانی برای فروش بازیکن برزیلی دریافت کرده بودند اما همه باشگاه های جهان می دانستند که پولی برای سوزاندن دارند و به دنبال جایگزین او هستند.در واقع، دورتموند بارسا را ​​دید و با واگذاری 105 میلیون یورو اولیه (90 میلیون پوند / 112 میلیون دلار) برای بازیکنی که فقط یک فصل خوب در بوندسلیگا داشت، او را واگذار کرد.استعداد این ملی پوش فرانسوی قابل بحث نیست اما پتانسیل او کاملاً محقق نشده و او اکنون با خوشحالی برای بارسا قرار است پس از پنج سال مصدومیت و بی انضباطی، با یک انتقال آزاد به میدان برود.

۲. آنتوان گریزمان: اتلتیکو مادرید - بارسلونا (۲۰۱۹)
آنتوان گریزمان در سال 2018 با کلافه کردن آشکار با انتقال 100 میلیون یورویی (86 میلیون پوند / 107 میلیون دلار) به نیوکمپ، بارسلونا را تحقیر کرد و سپس در پایان یک مستند ویدئویی که توسط جرارد پیکه، مدافع بلوگرانا تهیه شده بود، آنها را رد کرد.هواداران عصبانی بودند. آنها بیشتر از این نمی خواستند با بازیکن اتلتیکو مادرید کاری داشته باشند. با این حال، بارتومئو سال بعد به طور غیرقابل توضیحی به گریزمان بازگشت و با پرداخت بند 120 میلیون یورویی (100 میلیون پوند/130 میلیون دلار) در قرارداد بازیکن فرانسوی موافقت کرد.این مهاجم همه فن حریف لحظات خوب خود را در نیوکمپ سپری کرد اما آنها بسیار اندک بودند و او در سال 2021 به مادرید بازگشت و دوباره به صورت قرضی به اتلتیکو پیوست تا یک انتقال دائمی داشته باشد.

۱. فیلیپ کوتینیو
یکی از مهم ترین نقل و انتقالات تاریخ لیورپول اما بدترین نقل و انتقالات در بارسلونا.بلوگرانا موافقت کرد که 120 میلیون یورو (100 میلیون پوند / 130 میلیون دلار) - به اضافه 40 میلیون یورو (34 میلیون پوند / 43 میلیون دلار) برای پاداش های احتمالی - برای بازیکنی که به سادگی به آن نیاز نداشت، بپردازند.آیا او یک مهاجم، یک هافبک یا چیزی در این بین بود؟ جوزپ ماریا بارتومئو مطمئناً هیچ ایده ای نداشت، اما بدون توجه به این موضوع، تمام تلاش خود را برای جذب بازیکن برزیلی انجام داد.مهم ترین سهم او در طول چهار سال حضورش در بارسا، زدن دو گل به کاتالان‌ها در زمان حضور قرضی در بایرن مونیخ در سال 2020 بود!پس از گذراندن سال‌ها تلاش برای فروش کوتینیو، آن‌ها به او اجازه دادند که تنها با 20 میلیون یورو (17 میلیون پوند / 21.5 میلیون دلار) در سال 2022 به استون ویلا بپیوندد، زیرا آن‌ها ناامیدانه تلاش کردند تا برخی از نظم مالی را در نیوکمپ پس از ورشکستگی بسیار نزدیک در دوران بارتومئو برقرار کنند.
برچسب ها: فوتبال جهان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها