کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحریم‌ها همه‌چیز را متوقف کرده است

هیچ دولتی برای مقابله با تحریم‌ها اقدام برجسته‌ای نکرد

نامه نیوز , 4 تير 1401 ساعت 10:55


گروه سیاسی: وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست و فشارهای اقتصادی هر روز بیشتر می‌شود. در این بین مشخص نیست که در آینده‌ای نزدیک می‌توان امیدوار به بهبود اوضاع داشت و از چه طریق؟سید مصطفی هاشمی‌طلبا، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع  گفت: «من آینده را چندان امیدوارکننده نمی‌بینم البته ممکن است شرایط خوب شود اما باتوجه به گرانی‌های زنجیره‌ای موجود، خیلی نمی‌شود امیدوار بود. گفته شد اگر ارز ترجیحی حذف شود، پنج قلم کالا بیشتر گران نمی‌شود اما خیلی بیشتر از این حرف‌ها گران شد و مردم واقعا تحمل ندارند».

او ادامه داد: «علاوه بر مشکلات اقتصادی شرایط ژئوپلیتیکی و شرایط داخلی‌مان هم خوب نیست. هم تحریم هستیم و هم سیاستی برای مقابله با تحریم‌ها نداریم و نه آقای رئیسی و نه آقایان روحانی و احمدی‌نژاد، هیچ‌یک نیامدند یک برنامه دقیق و راهبردی برای چگونگی مهار تحریم‌ها ارائه دهند و آن را اجرایی کنند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «تحریم‌ها همه‌چیز را متوقف کرده است و حتما به نتیجه‌رسیدن مذاکرات می‌تواند راهگشا باشد اما پرسش من این است که چرا هیچ دولتی هیچ اقدام برجسته‌ای برای مقابله با تحریم‌ها انجام نداد؟ بنابراین مسئله ما فقط گرانی نیست و نوع نگاه مسئولان به مقوله حکمرانی محل بحث است. بر این مشکلات مسائل بسیار مهمی مانند وضعیت نابسمان، آب، کشاورزی و مهاجرت از روستا به شهرها را هم بیفزایید که خود اینها به تنهایی می‌تواند منشأ بحران‌هایی عظیم در آینده‌ای نه‌چندان دور شوند».

هاشمی‌طلبا در پایان درباره اعتراضات  مردم گفت: «دولت که نمی‌تواند به همه اعتراضات پاسخ درخور بدهد و یک‌شبه مشکلات همه را رفع کند. مسئله این است که در ابعاد کلان هیچ کس و هیچ نهادی نمی‌آید بگوید باید چه کار کرد؛ نه دولت می‌گوید و نه مجلس و نه هیچ مسئولی».


کد مطلب: 343570

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/343570/هیچ-دولتی-مقابله-تحریم-ها-اقدام-برجسته-ای-نکرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir