به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۳۴۳۵۸۰

پیام جدید برجام به قیمت دلار

پیام جدید برجام به قیمت دلار
گروه اقتصادی: قیمت دلار در انتهای هفته گذشته افت و خیز چشمگیری نداشت. به باور تحلیلگران بازار ارز تهران در هفته گذشته اخبار جدید در مورد مذاکرات برجام باعت شد که دلار جانب احتیاط را در بیش بگیرد.

پیام جدید برجام به بازار دلار
در روز چهارشنبه یکم تیر ماه بود که سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از سفر سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور به ایران خبر داد. ماریا زاخارووا علت این سفر را گفت‌وگو درباره تعدادی از موضوعات بین‌المللی مهم از جمله وضعیت پیرامون برجام، وضعیت روسیه در اوکراین، سوریه و افغانستان دانست.

ردپای بورل در بازار دلار ایران
پس از سفر ماریا زاخارووا به ایران گفت‌وگو‌های تلفنی نیز میان امیر عبداللهیان با همتایان چینی و عمانی انجام شد . روز گذشته هم برخی منابع مطلع از ملاقات بورل، مسوول وزارت خارجه اروپا با مالی مسوول وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در بروکسل خبر دادند.خبرگزاری تسنیم دیروز نوشت: امشب نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی به تهران می‌آید تا با مقامات ارشد وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کند؛ سفری که می‌تواند فرصتی برای آخرین تلاش‌ها برای اجرای کامل برجام و بازگرداندن ایالات متحده آمریکا به اجرای تعهداتش در توافق هسته‌ای باشد.

واکنش دلار به اخبار جدید برجام
به عقیده برخی کارشناسان با وجود اینکه تاکنون خبر جریان‌سازی در زمینه از سرگیری نشست‌های وین منتشر نشده است، با این حال اخبار ذکر شده با افزایش سطح انتظارات مثبت توانسته از افزایش قیمت دلار و حضور نرخ این ارز در کانال بالاتر جلوگیری کند.

اعلام مرگ توافق برجام از سوی بایدن؟
با این حال عده ای دیگر از بازیگران ارزی در کنار انتظارات تورمی ایجاد شده می گفتند سفر پیشِ‌روی بایدن به غرب آسیا می تواند نشان دهنده اعلام مرگ توافق برجام باشد و این امر انتظارات صعودی در بارار دلار را تقویت کند. از سوی دیگر به باور فعالان بازار افزایشی های بازار ارز هم چنان اعتقاد دارند که در شرایط بلندمدت دلار تغییر انتظاری ایجاد نشده است.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: قیمت دلار
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها