به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۳۴۳۵۹۲

اعدام عکاس سرشناس توسط متجاوزان روسیه

اعدام عکاس سرشناس توسط متجاوزان روسیه
گروه بین الملل: گزارشگران بدون مرز در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که ماکس لوین، عکاس و مستندساز اوکراینی و یک سرباز ارتش این کشور که برای حفاظت او را همراهی می‌کرد در ماه مارس در اطراف کی یف توسط نیروهای روسیه اعدام شده‌اند.
این نهاد در بیانیه‌ای افزود، تحقیقاتی که  انجام داده و شواهدی که جمع‌آوری کرده است نشان می‌دهد که ماکس لوین و سرباز همراه او به نام اولکسی چرنیشف «احتمالا پس از بازجویی و حتی شکنجه» روز ۱۳ مارس در جنگلی در اطراف روستای موشچون در نزدیکی کی‌یف اعدام شده‌اند.این تحقیقات توسط آرنود فروگر، مسئول بخش تحقیقات گزارشگران بدون مرز و پاتریک چاول، یک عکاس خبری فرانسوی که در اوکراین با ماکس لوین کار می‌کرده انجام شده است. آنها به این نتیجه رسیده اند که ماکس لوین و سرباز همراه او هنگامی که در حال جستجو برای پیدا کردن پهپاد مخصوص فیلمبرداری بوده‌اند توسط سربازان روسیه اسیر شده‌اند.گزارشگران بدون مرز می‌گوید شواهد جمع‌آوری شده از جمله گلوله‌ها، مدارک هویت و آثار دی‌ان‌ای نشان می‌دهد که سربازان روس در محل حادثه بوده‌اند و خودروی سوخته ماکس لوین و سایر نشانه‌ها حاکی از آن است که او و سرباز محافظ‌اش اعدام شده‌اند.
کریستف دلور، دبیرکل گزارشگران بدون مرز در بیانیه‌ای گفت: «تجزیه و تحلیل عکس‌های محل جنایت، مشاهدات در محل و اشیایی که به عنوان مدرک جمع‌آوری شده به وضوح حاکی از آن است که آنها پس از بازجویی و احتمالا شکنجه اعدام شده‌اند.»این بیانیه می‌افزاید: «در این جنگ که یکی از ویژگی‌های مهم آن پروپاگاندا و سانسور کرملین است ماکس لوین و دوستش در کوشش برای دستیابی به اطلاعات واقعی جان خود را از دست دادند. با کشف حقیقت باید دین خود را به آنها ادا کنیم. ما به تلاش برای شناسایی و مجازات افرادی که آنها را اعدام کردند ادامه خواهیم داد.»
ماکس لوین، ۴۰ ساله، یکی از هشت خبرنگاری است که از زمان شروع جنگ در اوکراین کشته شده‌اند. جسد او روز دوم آوریل کشف شد. او همکاری با بسیاری از رسانه‌های اوکراینی و رسانه‌های بین المللی از جمله بی‌بی‌سی، رویترز و آسوشیستدپرس را در کارنامه خود داشت.



 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها