کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مهم‌ترین مهارت‌ها برای زبان‌آموزان حرفه‌ای

4 تير 1401 ساعت 12:22

گروه کسب و کار:


نیازی به گفتن نیست که یکی از 10 زبان برتر دنیا برای یادگیری، تحت عنوان زبان دوم، «انگلیسی» است. در ایران نیز تسلط به زبان انگلیسی در رزومه‌ی شما، یعنی شما برای بسیاری از مشاغل در سطوحِ متوسط به بالا مناسب هستید. اما سوال اینجاست که چطور می‌شود به تسلط کافی در زبان رسید؟ راه‌های تقویت اسپیکینگ و لیسنینگ ضعیف چیست؟ چگونه باید برای آیلتس مطالعه کنیم؟ یادگیری گرامر و استفاده از آن در مکالمات روزمره چطور امکان پذیر است؟
اگر این سوالات، دغدغه شما نیز هست، این مقاله برای شماست.

انگلیسی را روی قاعده صحبت کنید!
هر زبان‌آموز با تقویت گرامر خود می تواند تسلط بر ترکیب واژگان، که اصل مطلب درساخت جمله است، را در دست بگیرد. بدون تسلط بر گرامر شما صرفا چندین کلمه را، بدون قاعده و قانون خاصی بر زبان می‌آورید و در بسیاری از مواقع نیز ممکن است شنونده متوجه منظور شما نشود.
در خرید کتاب آموزش انگلیسی نیز همانند فارسی برای ساختن انواع فعل نظیر افعال ماضی نقلی، مضارع اخباری، ماضی بعید و... قاعده و ساختار خاصی وجود دارد که تنها با تسلط بر گرامرهای مخصوص، موفق به بیان جملاتی، مطابق با منظور اصلی‌تان خواهید شد.
حال سوال اصلی اینجاست: چطور بر این قواعد مسلط شویم؟ این کار برای افرادی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود برمی‌‌گزینند، تنها با مطالعه امکان پذیر است؛ مطالعه‌ی بهترین کتاب های گرامر که در سطح‌های مبتدی تا پیشرفته برای افراد تالیف شده‌اند.


اسپیکینگ و لیسنینگ، کابوس زبان‌آموزانِ تازه‌کار
چیزهایی که بیشتر زبان‌آموزان در موسسات آموزش زبان، به عنوان مشکل، طرح می‌کنند، به شرح زیر است:
1.    صحبت های تیچر را نمی‌فهمم!
2.    بخش زیادی از جملاتی که می‌شنوم را متوجه می‌شوم، اما نمی‌توانم پاسخ دهم!
3.    در ذهنم جمله بندی می‌کنم اما نمی‌توانم به زبان بیاورم!

واضح است که این مشکلات به این معناست که زبان‌آموز به حد کفایت در listening و speaking قوی نیست؛ برای رهایی از این کابوس، راهکارهای زیادی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از کتاب های اسپیکینگ و لیسنینگ است؛
کتاب های Speaking و listening به آثاری گفته می‌شوند که مهارت گفتاری و شنیداری را به زبان آموزان آموزش داده و به تقویت آن کمک می‌کنند؛ البته به عنوان یک زبان آموز، باید به یاد داشته باشید که تنها خرید کتاب به شما کمک نخواهد کرد، بلکه برای تقویت اسپیکینگ و لیسنینگ، تلاش، تمرین و پشتکار مهم‌ترین نقش را دارند.
برای تمرینات بیشتر نیز می‌توانید پس از مطالعه کتاب‌های مربوطه، از روش های زیر استفاده کنید:
1.    باید سعی کنید دایره واژگانی خود را گسترش دهید. برای این کار می‌توانید از کتاب های لغت، در سطح خود، بهره ببرید.
2.    لغات را در جملات گوناگون به کار ببرید و برای خود با آنها مثال‌های مختلف بسازید.
3.    تلفظ صحیح یا همان Pronunciation را برای هر لغت بیاموزید و آن را بسیار تکرار کنید.
4.    سعی کنید از یک سکانس در یک فیلم یا یک بخش از یک موزیک تقلید کنید. سپس با ضبط صدای خود و مقایسه آن با نسخه اصلی به صحبت کردن عادت کنید. این کار بسیار موثر خواهد بود.
5.    با زبان انگلیسی فکر کنید. این کار به استفاده از کلمات بداهه در گفتگوهای انگلیسی‌تان کمک خواهد کرد.
6.    شروع به نوشتن خاطرات روزانه خود به زبان انگلیسی کنید.
7.    با خود مقابل آینه مکالمه کنید.

معجزه‌ی رمان‌خوانی برای یادگیری زبان
اگر می‌خواهید در حین تمرین زبان، تفریح کنید، رمان انگلیسی بخوانید!
بعضا تاثیر شگرفت رمان‌خوانی در تقویت زبان نادیده گرفته می‌شود و بیشتر زبان‌آموزان نیز از آن بی‌خبرند ولی، باید بدانید که خواندن رمان های انگلیسی علاوه بر اینکه سبب تقویت مهارت ریدینگ می‌شود و به نوعی کتاب ریدینگ نیر محسوب می‌گردد، شما را با لغات جدید نیز آشنا می‌کند.
نکته مهم در خواندن رمان‌های انگلیسی این است که کتاب، حتما باید مختص سطح شما باشد (یعنی باید حدود 70 الی 80 درصد مطالب را حین مطالعه بفهمید) تا مجبور نباشید مدام لغت‌ها را در دیکشنری جستجو کنید؛ چرا که این کار سبب خسته کننده شدن فرایند مطالعه می‌شود و عملا شما را از پروسه عقب می‌اندازد.
از مزیت های دیگر این تمرین می‌توان به مسائل زیر اشاره کرد:
1.    خرید رمان انگلیسی خواندنش کاری لذت‌بخش است.
2.    در این نوع کتاب‌ها، زبان‌آموزان با ساختار گرامر و اصطلاحات جدید آشنا شده و می‌آموزند که چگونه از آنها در جایگاه‌های مختلف استفاده کنند.
3.    خواندن رمان باعث می‌شود که خواننده درک کلی از محتوای متن پیدا کرده و توانایی حدس زدن کلمات ناآشنا و برخورد با چنین کلماتی را بیاموزد و جالب است بدانید که این روش، در متقاضیان آزمون‌های برجسته زبان انگلیسی بسیار کاربردی است.


چگونه در آیلتس نمره‌ی بالای 7 بگیریم؟
اگر مخاطب این مقاله هستید، به احتمال زیاد می‌دانید که آزمون آیلتس یک آزمون جهانی  برای  سنجش سطح و میزان تسلط افراد مختلف به زبان انگلیسی است. زمان این آزمون 3 ساعت بوده و در آن، هر چهار مهارت زبان از جمله رایتینگ، اسپیکینگ، لیسنینگ و ریدینگ سنجیده می‌شود؛ نمره آزمون آیلتس بین 1 تا 9 است و مدرک آن تا 2 سال اعتبار دارد.
اما آزمون آیلتس به درد چه کسانی می‌خورد؟
کسانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، در این آزمون شرکت می‌کنند. آیلتس به دو نوع عمومی و آکادمیک تقسیم می‌شود که نوع آکادمیک آن مناسب افرادی است که برای تحصیل مهاجرت می‌کنند. سایر افراد باید در آزمون عمومی شرکت کنند.
حالا برسیم به سوالاتی که معمولا بین اشخاص، در مورد این آزمون دشوار مطرح است:
•    چطور می‌توانیم در آیلتس نمره قابل قبول به دست آوریم؟
•    با چه منابعی می‌توان در آزمون آیلتس نمرات بالای 7 کسب کرد؟
•    چگونه برای آیلتس بخوانیم؟
•    چند ماه برای آیلتس بخوانیم؟
برای پاسخ به این پرسش‌ها، شما نیاز دارید تا بهترین کتاب های آزمون آیلتس یا به عبارت دیگر منابع پرطرفدار آیلتس را بشناسید؛ در ادامه به معرفی برخی از این منابع پرداخته‌ایم:

کتابهای  Cambridge IELTS
کتاب های کمبریج آیلتس از منابع پرطرفدار برای داوطلبان آزمون آیلتس (IELTS) مخفف International English Language Testing System) ) است. هر کتاب از این مجموعه شامل ۴ آزمون (از آزمون های گذشته آیلتس) برای هر مهارت است که توسط انتشارات کمبریج تهیه می شوند. این آزمونها هم شامل آیلتس آکادمیک (Academic IELTS) و هم جنرال (General IELTS) می باشند. این کتاب همچنین دارای پاسخ های هر چهار ازمون است که به همراه آن فایلهای صوتی آزمون مهارت شنیداری نیز ارائه می شود. در آزمون مهارت نوشتاری (Writing) نمونه هایی از مقالات واقعی که داوطلبان این آزمون می نویسند را به همراه نمره کسب شده و نقاط ضعف و قوت آنها در انتهای هر آزمون قرار داده است.

کتاب های  Complete IELTS
کتاب  Complete IELTSاز بهترین کتابهای آمادگی آزمون آیلتس است که به زبان آموزان جهت تقویت هر چهار مهارت خود برای آزمون آیلتس کمک می کند. این مجموعه که توسط انتشارات کمبریج منشر شده در سه سطح می باشد. سطح اول این مجموعه برای زبان آموزانی است که می خواهند نمره ای بین ۴ تا ۵ بگیرند. سطح دوم برای داوطلبانی است که قصد گرفتن نمره ۵ تا ۶,۵ را دارند و سطح سوم هم برای داوطلبانی است که می خواهند نمره ۶.۵ تا ۷.۵ را دارند.

Mindset For IELTS
کتاب های Cambridge English Mindset For IELTS Student Book ، یک مجموعه ۴ سطحی از تست های آزمون آیلتس می باشد. این کتاب ها، ترکیبی منحصر بفرد از کتاب و سی دی های نمونه سئوال شبیه‌‌سازی شده آنلاین از امتحانات اصلی بوده تا زبان آموز به ایده آل خود جهت حضور در امتحان اصلی دست یابد. برای کمک به دانش آموزان به منظور رسیدن به نمره هدف، هر سطح شامل استراتژی های یادگیری، تمرین مهارت و تمرین امتحان طراحی شده است.

خرید اینترنتی بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی با تخفیف از کتابانه
برای خرید انواع کتاب های آموزش زبان با تخفیف به فروشگاه اینترنتی کتابانه مراجعه کنید و در میان کتابهای متنوع این فروشگاه با بررسی قیمت محصولات مورد نظر خود اقدام به خرید کتاب آموزش زبان انگلیسی کنید.
در کتابانه علاوه بر کتابهای آموزش زبان، کتابهای کودک و نوجوان، بزرگسال، کمک درسی، کنکوری و دانشگاه در دسترس شما هستند.


کد مطلب: 343603

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/343603/مهم-ترین-مهارت-ها-زبان-آموزان-حرفه-ای

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir