به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۳۴۳۶۰۸

یك لغو ممنوعیت مهم برای ایرانی‌ها از سوی آمریکا

یك لغو ممنوعیت مهم برای ایرانی‌ها از سوی آمریکا
گروه بین الملل:  دولت آمریکا با صدور یک دستورالعمل جدید ممنوعیت صدور ویزا برای کسانی که در سپاه پاسداران خدمت سربازی خود را گذرانده‌اند، لغو کرد.
دولت آمریکا در دستورالعمل تازه‌ای منع صدور ویزا برای کسانی که در گروه‌های تروریستی داوطلبانه فعالیت نکرده‌اند، را لغو کرد.در دستوری وزارتخانه‌های امنیت داخلی و خارجه آمریکا اعلام کرده‌اند، افرادی که بتوانند ثابت کنند که فعالیت آنها در سازمانی که در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد، داوطلبانه نبوده و تهدیدی برای امنیت آمریکا نیستند، درخواست آنها برای دریافت ویزای ورود به آمریکا مورد پذیرش قرار می‌گیرد. این دستورالعمل می‌تواند بر روند صدور ویزا برای کسانی که به دلیل خدمت وظیفه در سپاه پاسداران از دریافت ویزای آمریکا محروم شده‌اند، اثرگذار باشد.در این دستورالعمل که در «فدرال ریجستر»، روزنامه دولت آمریکا، منتشر شده، بدون اشاره به نام سپاه پاسداران آمده است، افراد مشمول این دستورالعمل باید ثابت کنند که «داوطلبانه و آگاهانه» در سازمانی که در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دارد، فعالیت‌ نکرده‌اند.این دستورالعمل که به امضای دو وزیر دولت جو بایدن رسیده، اضافه می‌کند صدور ویزا برای چنین افرادی پس از «تمامی بررسی‌ها» درباره سابقه و تحقیقات امنیتی کامل بلامانع است.
دولت دونالد ترامپ در سال ۹۸ سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. بر اساس این تصمیم سپاه پاسداران و نهادها و مؤسسات وابسته به آن از نظر اقتصادی تحریم شدند و افراد مرتبط با آن، از جمله سربازان وظیفه‌ای که در این نیرو خدمت کرده‌اند، حق ورود به آمریکا ندارند.
در این دستور تازه دولت آمریکا هرچند نامی از سپاه پاسداران به میان نیامده است، اما براساس آن منع صدور رویداد سفر برای افرادی که در سپاه پاسداران دوران سربازی خود را گذارنده‌اند، لغو شده است.به دنبال قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، کسانی که در سپاه پاسداران دوران خدمت سربازی خود را گذارنده بودند از دریافت ویزا سفر به آمریکا بازماندند.
علیرضا قربانی، خواننده مشهور ایرانی، از جمله افرادی بود که در فروردین ماه سال جاری به علت انجام «خدمت سربازی اجباری در سپاه» نتوانست برای اجرای کنسرت وارد آمریکا شود.



 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها