به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۳۴۳۶۷۹
ترامپ لغو حق سقط جنین را «بزرگ‌ترین پیروزی برای زندگی یک نسل» خواند

خشم دموکرات‌ها از لغو قانون سقط جنین، حمایت جمهور‌خواهان

خشم دموکرات‌ها از لغو قانون سقط جنین، حمایت جمهور‌خواهان
گروه بین‌الملل: دونالد ترامپ در بیانیه‌ای لغو حق سقط جنین را «بزرگ‌ترین پیروزی برای زندگی یک نسل» خواند و گفت: این تصمیم تنها به این دلیل ممکن شد که من همه چیز را همان طور که قول داده بودم، انجام دادم. مایک پنس، معاون پیشین دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری او، هم از حکمی که «یک اشتباه تاریخی را تصحیح می‌کند» استقبال کرد. دونالد ترامپ جونیور در توئیتر نوشت: زمانی که تقریباً هر رئیس جمهور جمهوریخواه دیگری تحت فشار چپ ها و رسانه ها قرار می گرفت، دونالد جی ترامپ (پسر دونالد ترامپ) هم گفت: امروز، محافظه‌ کاران، بزرگترین برد ما را از دیوان عالی فدرال در یک نسل به دست آوردند.
پس از صدور این حکم، دادستان کل میسوری اعلام کرد که این ایالت محافظه‌ کار واقع در مرکز آمریکا، اولین ایالتی است که پس از تصمیم دیوان عالی، سقط جنین داوطلبانه را ممنوع کرده است. او افزود که دیگر هیچ کلینیکی در این ایالت اجازه انجام سقط جنین را ندارد. فرماندار جمهوریخواه داکوتای جنوبی نیز اعلام کرد که سقط جنین دیگر در این ایالت غیرقانونی است. در مقابل، ایالت‌های کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن اعلام کردند که با هم متعهد می‌شوند تا از حق سقط جنین دفاع کنند. میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، حکم دیوان عالی ایالات متحده دربارۀ سقط جنین را محکوم کرد و «یک شکست بزرگ» خواند.

پاسخ تند سخنگوی کاخ سفید در دولت ترامپ به یک نماینده دموکرات حامی سقط جنین

کیلی مک‌انانی به فاکس‌نیوز گفت: کلیپی از الکساندریا کورتز نشون دادید که می‌گفت این بدن منه و من نسبت بهش حق دارم. آره الکسندریا کورتز! تو قطعاً نسبت به بدنت حق داری ولی تو هیچ حقی نسبت به بدنی که در درونِ بدنِ تو هست، نداری. من خودم 17 هفته میشه که باردار هستم و خیلی وقت هست که احساس می‌کنم حرکت میکنه. این بچه یک ضربان قلب جداگانه داره. دی ان ای جداگانه داره. بازو و پاهای جداگانه داره. من هیچ حقی نسبت به این بدن ندارم. من نسبت به خودم حق دارم، نه نسبت به یک بدن جدا از خودم.
الیسی استفانیک، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان هم گفت: تصمیم تاریخی  دیوان عالی فدرال یک پیروزی برای تقدس زندگی است. این باعث نجات تعداد بیشماری از کودکان بی گناه خواهد شد. جمهوریخواهان مجلس نمایندگان به‌طور باورنکردنی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر «جنبش حامی زندگی» برای دهه‌ها سپاسگزار هستند.

حمایت واتیکان از تصمیم دیوان عالی فدرال آمریکا در مورد سقط جنین
«آکادمی زندگی واتیکان» روز جمعه از تصمیم  دیوان عالی فدرال آمریکا درباره سقط جنین استقبال و اعلام کرد این تصمیم به علت انعکاس مسائل زندگی، همه جهان را به چالش می کشد. واتیکان همچنین در بیانیه ای اعلام کرد: دفاع از حیات انسانی نباید محدود به حقوق فردی شود چون زندگی موضوعی است که از اهمیت اجتماعی گسترده ای برخوردار است. دیوان عالی فدرال روز جمعه در چارچوب اقدامی بسیار مهم، قانونی را لغو کرد که در سال 1973 تصویب شد و به زنان در سراسر آمریکا حق سقط جنین داده بود. «آکادمی زندگی واتیکان» در واکنش به این تصمیم دیوان عالی فدرال اعلام کرد این حقیقت که کشوری بزرگ با سابقه دموکراتیک طولانی موضع خود را درباره این مساله تغییر داده است، باعث خواهد شد که همه جهان درباره موضوع سقط جنین به چالش کشیده شود. اسقف وینچنزو پاگلیا رئیس «آکادمی زندگی واتیکان» هم در واکنش به تصمیم دیوان عالی فدرال آمریکا در خصوص سقط جنین گفت: این تصمیم دعوتی قدرتمند به زندگی است آن هم در زمانی که اشتیاق به زندگی در جامعه غربی هر روز کم رنگ تر می شود.

ناراحتی دموکرات‌ها!
اما ساعاتی پس از انتشار رای دیوان عالی ایالات متحده آمریکا به خروج حق سقط جنین از شمول حقوق مورد حمایت قانون اساسی، جو بایدن با انتقاد تند از این حکم گفت حیات و سلامت زنان و دختران آمریکایی از این پس در خطر است. رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین با دعوت معترضان به تظاهرات صلح‌آمیز و پرهیز از خشونت اعلام کرد: ماجرا تمام نشده و حرف آخر را مردم می‌زنند.
کامالا هریس، معاون رییس جمهوری آمریکا نیز در توئیتر نوشت: بگذارید واضح بگویم: هر فردی حق دارد در مورد زندگی خود تصمیم بگیرد؛ تصمیماتی مانند حق تشکیل خانواده، استفاده از روش های پیشگیری از بارداری و ازدواج با فردی که دوستش دارد.
بیل  کلینتون (رییس‌جمهور سابق و دموکرات) هم گفت: تصمیم  دیوان عالی فدرال در مورد موضوع سقط جنین، «دموکراسی ما را در معرض خطر قرار می دهد!»  هیلاری  کلینتون هم گفت: رای دیوان عالی فدرال به عنوان یک گام بدنام،  حقوق زنان و حقوق بشر را به عقب باز می گرداند!
باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین و دموکرات ایالات متحده، هم رای امروز دیوان عالی فدرال را محکوم کرد و «حمله به آزادی‌های اساسی میلیون‌ها آمریکایی» خواند. او در پیامی توییتری نوشت: امروز دیوان عالی نه تنها نزدیک به 50 سال سابقه را تغییر داد بلکه شخصی‌ ترین تصمیم هر فرد را نیز به اراده سیاستمداران و ایدئولوگ‌ها واگذار کرد. این حمله به آزادی‌های اساسی میلیون‌ها آمریکایی است.
لیندا توماس گرینفیلد ، سفیر آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت: تصمیم دیوان عالی فدرال ایالات‌متحده در منع پایان خودخواسته بارداری، حق بنیادین و قانونی میلیون‌ها آمریکایی را برای این کار سلب کرد. این یک تصمیم بی‌رحمانه، تاریک و خطرناک است.
مریک گارلند، دادستان کل، تصمیم  دیوان عالی فدرال برای ضربه زدن به حکم «رو علیه وید» را یک ضربه ویرانگر به آزادی باروری خواند و متعهد شد که از اختیارات وزارت دادگستری برای محافظت از حق سقط جنین استفاده کند.

فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ۰۰:۲۶
خاک بر سر آمریکا یعنی واقعا خاک بر سرش. دیروز در توییتر یک اکانت ارزشی دیدم که به قانون سقط جنین تگزاس غبطه می‌خورد و می‌گفت ایکاش در ایران هم، چنين قانونی اجرایی بشه! یعنی ببین چه قانونی هست که قوانین بسیار محدود کننده ای که در کشور ما هست در مقابلش کم میاره! آمریکا یک زمانی الگوی روشنفکران بود و حالا الگوی چه کسانی شده! کاخ سفید که حسینیه نشد ولی بجایش دیوان عالی شد. البته با تشکر از برادر دونالد! (389792)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها