کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درگیری اوکراین روی میز مذاکره حل شود

4 تير 1401 ساعت 16:31


 گروه بین الملل: دبیرکل ناتو گفت، اوضاع پیرامون اوکراین به احتمال زیاد از طریق گفت‌وگو حل خواهد شد.
ینس استولتنبرگ، گفت: به احتمال زیاد این جنگ در اوکراین بر روی میز مذاکره پایان می‌یابد. ما مسئول تامین و ارائه قوی‌ترین موضع ممکن برای اوکراین و کمک به حفظ یک کشور مستقل و با اقتدار اروپایی هستیم. بهترین راه ممکن ارائه کمک قوی نظامی و اقتصادی و پیگیری تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه است. ما به اوکراینی‌ها به این خاطر کمک می‌کنیم چون آنها از ما این را می‌خواهند. این یک جنگ کامل بین ناتو و روسیه نیست. بدیهی گرفتن صلح همیشه خطرناک است.
۲۴ فوریه سال جاری میلادی روسیه به اوکراین حمله کرد و پس از آن توسط آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس و چند کشور دیگر محکوم شد که تحریم‌هایی را هم علیه مسکو در پی داشت.
استولتنبرگ همچنین با بیان اینکه اجلاس ناتو که قرار است در ۲۸ تا ۳۰ ژوئن در مادرید برگزار شود، "تاریخی" خواهد بود، گفت: اجلاس مادرید برای ناتو بسیار مهم است. این نشست به دلایل زیادی تاریخی خواهد بود. اولاً این نشست گردهمایی ۳۰ متحد در بحبوحه بزرگترین بحران امنیتی در اروپا از زمان پایان جنگ جهانی دوم است و در ثانی ما تصمیمات مهم زیادی خواهیم گرفت و بر سر بزرگترین تغییر در حیطه دفاع جمعی از پایان جنگ سرد توافق خواهیم کرد.
وی گفت: ما تلاش‌های همکاری با کشورهای جنوب را تقویت خواهیم کرد و بر روی بسته کمکی جدید به موریتانی برای کمک به مبارزه با تروریسم، کنترل مرزها و تقویت دفاع و امنیت آن توافق خواهیم کرد.


 


کد مطلب: 343680

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/343680/درگیری-اوکراین-روی-میز-مذاکره-حل-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir