به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۳۴۳۷۱۱

کاهش ۲۸.۸ درصدی بارش‌ها در ایران

کاهش ۲۸.۸ درصدی بارش‌ها در ایران
گروه جامعه:بررسی آمار بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری در مقایسه با میانگین دوره بلندمدت نشان می‌دهد بارش‌ها در کشور ۲۸.۸ درصد کاهش یافته است.بر اساس جزئیات جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش‌های سازمان هواشناسی از ابتدای سال آبی جاری تا اول تیرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته بارش‌ها در کشور ۲۸.۸ درصد کاهش یافته است.
 
استان ایلام با رشد منفی ۶۱.۴ درصدی، بیشترین کاهش بارش‌ها را در بازه زمانی اشاره شده داشته است.
کاهش بارش‌ها در استان سمنان ۴۸.۹ درصد، در کرمانشاه ۴۸.۶ درصد و در خوزستان ۴۸.۴ درصد بوده است. میزان کاهش بارش در استان سیستان و بلوچستان تا ۱۹ خرداد امسال ۴۴.۹ درصد بوده که این رقم در اولین روز تیر به ۴۵.۱ درصد افزایش یافته است.
 
در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر یعنی گیلان، مازندران و گلستان کاهش بارش‌ها به ترتیب ۷.۲ درصد، ۱۰.۴ درصد و ۱۵.۹ درصد بوده است. از ابتدای سال جاری آبی تا ۱۹ خرداد کاهش بارش در سه استان مذکور به‌ترتیب ۵.۵ درصد، ۸.۴ و ۱۴.۶ درصد بود.فقط در استان هرمزگان طی سال آبی جاری تا اول تیر ۱۴۰۱ میزان بارش‌ها ۲۱.۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.
برچسب ها: کاهش بارندگی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها