به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۳۴۳۷۵۰

دولت رئیسی نه، مردم مقصر وضع موجود هستند!

دولت رئیسی نه، مردم مقصر وضع موجود هستند!
گروه سیاسی: فعال سیاسی اصولگرا گفت: در خیلی از مشکلات کشور مقصر کابینه دولت سیزدهم نیست بلکه مقصر عملکرد مردم است به این دلیل که جزو کم کارترین و پر مصرف‌ترین کشورهای دنیا هستیم. هر کس که کالای خارجی می‌خرد به اقتصاد و اشتغال و ارزش پول ملی لطمه می‌زند.
 
محمدحسن قدیری ابیانه فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که نظرتان درباره عملکرد یک سال گذشته کابینه آقای رئیسی چیست گفت: شما یک میلیاردر مثل آقای آخوندی و نعمت‌زاده در کابینه آقای رئیسی پیدا نمی‌کنید. ثروت آقای رئیسی با آقای روحانی اصلا قابل مقایسه نیست. فامیل‌های آقای رئیسی هم دزد نبوده و در زندان هم نیستند! در صورتی که برادر آقای روحانی، معاون اول و غیره همه دزد هستند. بنابراین آقای رئیسی سالم بوده و سعی کرده وزرای سالمی را انتخاب کند که نکته خیلی مهمی است. 

 سفرهای جمعه آقای رئیسی را با خواب جمعه آقای روحانی مقایسه کنید
وی افزود: اعضای کابینه آقای رئیسی همه باسواد و تحصیلکرده و درجه استاد دانشگاه داشته و نویسنده کتاب هستند. آقای رئیسی تمام تلاش خود را کرده که بهترین افراد را از بهترین دانشگاه‌ها انتخاب کند. از مشورت دیگران استفاده کرده چون خود به تنهایی کسی را نمی‌شناخته است. در گذشته شغل آقای رئیسی به این شکل بود که با اقتصاددانان زیادی در ارتباط نبود. به همین دلیل ایشان و وزرایشان بسیار پرتلاش و پرکار ظاهر شدند و عملکرد او را می‌توانید از سفرهای جمعه آقای رئیسی با خواب جمعه آقای روحانی مقایسه کنید. 

رئیسی با زمین مین‌گذاری شده مواجه شده است
قدیری ابیانه مطرح کرد: آقای رئیسی تمام هم و غم خود را گذاشته تا مشکلات مردم را حل کند اما با زمین مین‌گذاری شده مواجه شده است. دولت قبل در آستانه رفتن تصمیماتی را اتخاذ کرد تا دست دولت فعلی را در پوست گردو بگذارد یا زمین را مین‌گذاری کند. آقای روحانی در حالی که خود برای پرداخت حقوق‌ها ناچار شد پول بی پشتوانه چاپ کند، در آستانه تحویل دولت ناگهان حقوق‌ها را زیاد کرد. سپس مطالبه‌ای ایجاد کرد که در توان مالی دولت نیست. البته نه اینکه دولت نخواهد به این مطالبات رسیدگی کند. به طور مثال اعتراض می‌کنند و می‌گویند چرا حقوق‌ها ده درصد افزایش یافته و باید بیشتر باشد درحالی که امروز پول کافی برای پرداخت حقوق قبلی را هم ندارد چه برسد به آنکه بخواهد ده درصد هم اضافه کند. بنابراین باید به دولت آقای رئیسی کمک کرد. خیلی خوب است که او آمده اما به این معنا نیست که اشکالاتی در کار نبوده است. 

ارز ترجیحی حذف نمی‌شد با قحطی نان مواجه می‌شدیم
وی افزود: به نظرم اهمیت کاری را که آقای رئیسی درباره ارز دولتی و انتقال یارانه ناشی از ارز دولتی به مصرف‌کننده نهایی انجام داد، درک نخواهند کرد. چون اگر این کار انجام نمی‌شد، ایران با قحطی نان مواجه می‌شد. جنگ اوکراین باعث شد تا اوکراین نتواند گندم صادر کند. در صورتی که اوکراین از نظر گندم، غلات، دانه‌های روغنی و خوراک دام جز صادرکنندگان اصلی جهان بود. بنابراین خیلی از کشورهایی که از اوکراین مایحتاج خود را تامین می‌کردند با مشکل مواجه شدند. امروز همسایه‌های ما مثل عراق و پاکستان با ۳ میلیون کسری گندم مواجه هستند و قزاقستان تا یک ماه دیگر گندم نخواهد داشت. آرد از کشور ما خارج می‌شد و دولت در دو راهی گیر کرده بود که صبر کند تا قحطی شود و بگوید نداریم یا الان وارد کار شود و انتقادات را به جان بخرد که آقای رئیسی راه درست را انتخاب کرد.

کسانی که در تجمعات می‌گویند حقوق ما را زیاد کنید یا خائن‌اند یا متوجه شرایط کشور نیستند
قدیری ابیانه گفت: امروز معتقدم که باید به آقای رئیسی فرصت داد و از او حمایت کرد. از نظر من فشارهایی که به دولت مانند تجمعات و اعتراضات می‌آیند می‌گویند حقوق ما کم است و زیاد کنید دو دسته هستند؛ یک عده خائنین، مامورین دشمن و اصلاح‌طلبان افراطی هستند که بنا دارند مملکت را به آشوب بکشانند. دسته دوم هم کسانی هستند که متوجه شرایط کشور نیستند و فقط مشکلات خود را می‌بینند و این به ضعف رسانه‌های ما برمی‌گردد که نتوانستند شرایط کشور را آن طور که هست برای مخاطبین تفهیم کنند. به طور مثال، آمریکا در آستانه عقب نشینی از مواضع خود در مقابل ایران بود اما تجمعات باعث شد نه تنها آمریکا عقب ننشیند بلکه تحریم‌ها را تشدید کرد. آن‌هایی که تجمع کردند، آیا قرار بود مشکلشان حل شود یا به آمریکا کمک کردند تا تحریم‌ها تشدید شود. بنابراین من این موضوع را ضعف رسانه‌ها می‌دانم که نتوانستند این مشکلات را تشریح کنند. 

خیلی از مشکلات کشور از کابینه نیست بلکه از عملکرد مردم است
هرکس کالای خارجی می‌خرد به اشتغال و ارزش پول ملی لطمه می‌زند
قدیری ابیانه در پاسخ به این سوال که آیا امروز نیاز به ترمیم کابینه وجود دارد یا خیر؟ گفت: اگر کسی ناکارآمد است و فرد کارآمدتری دارند بله باید تغییر صورت بگیرد اما اگر ندارند چرا باید تغییر کند. اصل در تعویض نیست چون خیلی از مشکلات کشور از کابینه نیست بلکه از عملکرد مردم است. ما جز کم‌کارترین و پرمصرف‌ترین ملت‌ها هستیم. نمی‌شود ما جزو پرمصرف‌ترین کشورها باشیم و بعد بگوییم چرا وضع اقتصادی کشور بهبود پیدا نمی‌کند. هر کس کالای خارجی می‌خرد به اقتصاد، اشتغال و ارزش پول ملی ما لطمه می‌زند. درست که فرد در اینجا ریال می‌دهد اما قبلا دلار از کشور خارج شده است. نیاز ایران به دلار باعث کاهش ارزش پول ملی ما می‌شود. 
وی تصریح کرد: آیا مردم از خرید کالای خارجی پرهیز می‌کنند؟ خیر. نمی‌شود کالای خارجی بخری و بگویی چرا ارزش پول ملی پایین آمده و در نتیجه تورم بالا رفته است. چون تو باعث آن شدی. بنابراین باید برای مردم این مسائل را روشن کنیم.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: محمدحسن قدیری

۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ۱۰:۳۲
خدایی اش ابله تر از این آدم داریم؟؟ (389697)
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ۱۰:۴۸
این‌اقتصاددانه‌مثلایامجیزگوی.
مزخرفاتش‌مرغ‌پخته‌روبه‌گریه‌می‌اندازه. (389698)
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۱:۲۸
لعنت بر ... (389755)
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ۱۲:۵۵
آقای قدیری ابیانه ........ (389703)
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۰۷:۳۹
این کامنت حق مطلب را ادا کرده، برای همین است که کلش حذف شده. (389746)
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ۱۴:۲۶
.......... رییسی (389713)
حلبی آباد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ۱۴:۴۰
یعنی معلمین و کارگران و کارمندان بازنشسته با تورم صددرصد بسازن و
بسوزن و افزایش حقوق ده درصد را با کمال میل بپذیرند در حالی که حقوق های نجومی به قوت خود باقی است و ....... (389715)
چیچک
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ۱۴:۵۸
یه دفعه دعا میکردی نعوذ بالله نعوذ بالله ملت ایران منقرض بشن مثل دایناسورها که دنیا نجات پیدا کنه. (389722)
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ۱۵:۲۵
اصلا می فهمی چی می گی خدا شفا بده (389725)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ۱۶:۳۳
.............
داره طرفداری هم حزبی های ........ خودش را میکنه
............... (389731)
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ۱۸:۳۴
........چرا پرتو پلا میگی.......... امثال ............... این مملکت با شرافت را به این روز انداختن ........... (389736)
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ۱۹:۰۳
از برکات وجود ادمهایی مثل شما چیزی جز قحطی نخواهیم داست قدیری ابیانه حداقل قبل از مصاحبه با دو نفر مشورت کن دو جمله حرف حساب یادت بده. اینجوری بهت میخندند. (389737)
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ۲۱:۳۲
ادم..... چون تو ... هستین که مردم رو به فلاکت انداختین....... (389738)
darush
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ۲۲:۲۷
امثال تئورسین هائی شبیه شما مثال کبک هستند که سر در برف کرده و برای خودش اواز میخونه و غافل از واقعیت اطرافش است . نمونه ادعای دکترا اقتصاد داشتن اعضا کابینه که بدون تخصص و تجربه ۷۰۰۰ صفحه ایده در عالم غیب دارند (389740)
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۰:۰۵
ساقیش را لطفا عوض کنه (389749)
۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ۱۱:۰۲
خاک ......... (389800)
۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ۱۱:۰۳
خودتووامثال تو عاشق قدرت هستید (389801)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها