به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۳۴۳۷۶۸

ستاره مشهور سینما به بیماری نادر مبتلا شد

ستاره مشهور سینما به بیماری نادر مبتلا شد
گروه فرهنگی: برد پیت می‌گوید شهرتش به خودشیفتگی و رفتار غیرصمیمانه ممکن است به یک بیماری تشخیص داده نشده در او مرتبط باشد.این بازیگر برنده اسکار در مصاحبه با مجله جی کیو گفت: احتمال دارد به ادراک پریشی چهره ای یا چهره کوری (prosopagnosia) مبتلا باشد. پروسپاگنوزیا به عنوان یک اختلال عصبی که باعث ناتوانی در تشخیص چهره می‌شود تعریف می‌شود.

پیت می‌گوید می‌خواهد چهره افراد را به خاطر بسپارد اما وقتی می‌بیند از انجام این کار عاجز است احساس شرمندگی می‌کند. او می‌گوید: «هیچکس حرفم را باور نمی‌کند!»

موسسه ملی بهداشت می‌گوید افراد مبتلا به اختلال چهره کوری بسته به شدت این اختلال ممکن است در تشخیص یک چهره آشنا یا تشخیص تفاوت بین یک چهره و یک شیء مشکل داشته باشند. بر اساس آمارها از هر ۵۰ نفر یک نفر به این اختلال مبتلاست.ادراک پریشی چهره ای می‌تواند ناشی از سکته یا آسیب مغزی باشد و یا در بدو تولد به عنوان یک بیماری ژنتیکی ظاهر شود. کودکانی که با این اختلال زاده می‌شوند هرگز در طول زندگی خود قادر به تشخیص هیچ چهره ای نخواهند بود.

این بازیگر ۵۸ ساله پیش از این هم در مورد ابتلا به اختلال پروسپاگنوزیا گمانه زنی کرده بود. او در سال ۲۰۱۳ در مصاحبه با مجله اسکوایر گفته بود که مشکلش در یادآوری چهره افرادی که ملاقات می‌کند، آدم‌ها را آزرده خاطر کرده است.

پیت در آن سال گفته بود که قصد دارد آزمایش پروسپاگنوزیا را انجام دهد و دانشگاه تحقیقاتی کارنگی ملون پیشنهاد تصویربرداری و معاینه مغزش توسط یک متخصص اعصاب را به او داده است.این ستاره هالیوودی در سال ۲۰۱۳ گفت: «بسیاری از مردم از من متنفرند چون فکر می‌کنند من به آنها بی‌احترامی می‌کنم. اما این برایم مثل یک معما شده و می‌خواهم آزمایش بدهم.»

پیت در طول دوران طولانی بازیگری اش همواره به غیرصمیمی بودن شهرت داشته است، اما پس از جدایی از آنجلینا جولی درگیر جنجال‌هایی شد. جولی در سال ۲۰۱۶ برد پیت را به کودک آزاری متهم کرد اما اداره تحقیقات فدرال بعدا او را از این اتهام مبرا کرد. پس از جدایی، پیت گفت به الکل اعتیاد داشته و نزدیک به شش سال است که پاک است.
برچسب ها: برد پیت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها