کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دو پیش‌بینی متفاوت درباره قیمت دلار

5 تير 1401 ساعت 11:37


گروه اقتصادی: به نظر می‌رسد معامله‌گران بازار ارز تهران در شرایط کنونی به دو دسته تقسیم شده‌اند. عده‌ای از معامله‌گران به دنبال برجسته کردن اظهارات جوزپ بورل و احیای برجام هستند. این دسته از معامله‌گران معتقدند بالاخره بعد از ماه‌ها انتظار برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای به پایان رسیده و احتمال کاهش قیمت دلار وجود دارد.

در این میان برخی از معامله‌گران می گفتند مسائل حساس هنوز حل نشده است. به عقیده این دسته از بازیگران ارزی آنچه باید حل و فصل شود، مسائل «مربوط به اجرا، ضمانت‌ها، وضعیت سپاه پاسداران» است.این دسته از معامله‌گران می‌گفتند بورل گفته است: درمورد زمان توافق نهایی نمی‌توانم تاریخ دقیقی را به شما بگویم. همچنین نمی‌دانم که آیا ایران و آمریکا قادر خواهند بود بر مشکلات سیاسی خود غلبه کنند یا خیر.ابراهیم رئیسی هم دیشب در گفتگوی تلویزیونی خود درباره احیای برجام و سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران گفت: ما ازمواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

بنابراین این دسته از معامله‌گران معتقدند که نباید بی‌گدار به آب زد و احتیاط بیشتری به خرج می‌دهند.برخی از فعالان بازار به نرخ تورم خرداد ماه اشاره می‌کردند. به باور آنها دلار همچنان پتانسیل رشد را دارد . از نظر این گروه بازارساز با عرضه زیاد ارز موجب شده است که دلار پشت مقاومت بزرگ باقی بماند.


کد مطلب: 343803

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/343803/دو-پیش-بینی-متفاوت-درباره-قیمت-دلار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir