به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۳۴۳۸۴۹

بهترین دمنوش های گیاهی برای لاغری

بهترین دمنوش های گیاهی برای لاغری
گروه سلامت: یکی از حوزه‌هایی که طب سنتی به کمک ما آمده‌ است، کاهش وزن و چربی سوزی است. انواع روش‌های گیاهی و سالم، می‌توانند جایگزین قرص‌ها شوند و نه‌تنها ما را به هدف خود که همان تناسب اندام است، برسانند، بلکه برای حفظ سلامتی نیز به ما کمک می‌کنند.

دمنوش لاغری خانگی
یکی از مزیت‌های دمنوش‌های گیاهی تهیه سریع این دمنوش‌های لاغری است. این دمنوش‌ها اغلب از یک یا دو گیاه تشکیل شده‌اند. برخی از گیاهان روی بدن تاثیر دارند و باعث می‌شوند متابولیسم و سوخت‌وساز بدن افزایش یابد.بعضی از دمنوش‌های گیاهی نیز می‌توانند عملکرد دستگاه گوارش را بهبود بخشند و از این طریق بر توقف افزایش وزن تاثیر بگذارند و بدن را آماده کاهش وزن کنند. دمنوش‌های لاغری مانند بابونه مستقیم روی چربی سوزی تاثیر ندارند، اما با ایجاد آرامش اعصاب در فرد باعث از بین رفتن پرخوری عصبی می‌شود.دمنوش‌های لاغری گیاهی به شرطی می‌توانند تاثیر مورد نظر شما را داشته باشند که شما صبر لازم را برای نتیجه گرفتن داشته باشید و خیالتان راحت باشد با نوشیدن روزانه دمنوش گیاهی در دراز مدت به بدنتان آسیب نمی‌بینید و سلامت شما حفظ می‌شود. در ادامه شما را با برخی از این دمنوش‌ها آشنا می‌کنیم.

تاثیر دمنوش زنجبیل بر لاغری
زنجبیل با وجود طعم و طبعی گرم، سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهد. در صورت زیاد شدن اشتهایتان زنجبیل تازه را به معکب‌های کوچک تبدیل کنید، خشک کنید و آن را به غذا‌های خود اضافه کنید.

تاثیر دمنوش قهوه سبز بر لاغری
جالب است بدانید که قهوه خام تفت داده نشده دارای کافئین و کلروژنیک بالایی است. کافئین نیز باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود، کلروژنیک موجود در قهوه سبز نیز به عنوان آنتی‌اکسیدان به کاهش فشارخون و کاهش وزن کمک می‌کند. قهوه سبز در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش منجر به کاهش وزن بهتر می‌شود. برای تهیه دمنوش قهوه سبز، پودر آن را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و بعد از ۷ دقیقه نوش جان کنید.


تاثیر دمنوش لاغری چای ماچا بر لاغری
از چای ماچا به عنوان نوعی چای سبز یاد می‌شود. البته گفته می‌شود که در مقایسه با انواع چای سبز ارزش غذایی بیشتری دارد. براساس تحقیقات صورت گرفته یک لیوان چای ماچا برابر با ۱۰ لیوان چای سبز معمولی ارزش غذایی دارد. چای ماچا نیز باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود، اما باید بدانید که راه حل جادویی برای کاهش وزن محسوب نمی‌شود.

تاثیر دمنوش لاغری نعناع بر لاغری
از مزایای مصرف نعناع می‌توان به این نکته اشاره کرد که باعث افزایش حرارت معده می‌شود و به همین دلیل قدرت هضم را بالا می‌برد. محدودیتی برای مصرف روزانه نعناع مشخص نشده، اما بهتر است افراد دارای حساسیت، مراقب استفاده از این گیاه باشند و آن را همراه با غذا مصرف کنند.


تاثیر دمنوش چای سبز بر لاغری
برگ‌های چای سبز معمولا بخارپز شده و سپس با دست خرد می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که چای سبز مصرف می‌کنند در سه ماه ۱٫۵ کیلو وزن کم می‌کنند. اما باید بدانید که برای رسیدن به این مقدار کاهش وزن باید روزانه ۶ تا ۷ فنجان چای سبز بنوشید که کار دشواری است. یادتان باشد به جای چای سبز از عصاره آن استفاده نکنید، زیرا ممکن است به کبد شما آسییب برساند.

تاثیر دمنوش رویبوس بر لاغری
دمنوش لاغری رویبوس نسبت به چای سیاه و سبز آنتی‌اکسیدان بالایی دارد. رویبوس به چای قرمز نیز معروف است. آنتی‌اکسیدان بالای این چای بدن را از تخریب رادیکال‌های آزاد نجات می‌دهد. افرادی که عادت دارند بعد از غذا چای بنوشند، این دمنوش انتخاب مناسبی است، زیرا از جذب آهن توسط بدن جلوگیری نمی‌کند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ریبوس تا ۲۲ درصد مانع از شکل گیری بافت‌های چربی می‌شود.


تاثیر دمنوش مریم گلی بر لاغری
مریم گلی به عنوان یک آرام بخش قوی و دمنوش لاغری شکم شناخته می‌شود. برگ‌های مریم گلی برای سوء‌هاضمه، نفخ معده و درد شکم هم مفید است. مریم گلی سرشار از آنتی اکسیدان است و به پاکسازی بدن کمک می‌کند. همچنین سطح کلسترول بد (LDL) را هم کاهش می‌دهد.

تاثیر دمنوش زرشک بر لاغری
زرشک، میوه‌ای ترش و سرشار از خاصیت که بومی مناطق معتدل و نیمه استوایی اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکاست. دمنوش زرشک باعث افزایش چربی‌سوزی در بدن می‌شود. می‌توانید از دمنوش زرشک در کنار رژیم غذایی خود استفاده کنید.

دمنوش لاغری بابونه
از دمنوش لاغری بابونه برای دفع چربی‌ها و بافت‌های مرده بدن استفاده می‌کنند. این دمنوش، آنتی‌اکسیدان بالایی دارد نیز دار. از همه مهم‌تر بابونه یک آرامش بخش قوی است و موجب جلوگیری از افزایش قند خون می‌شود. این موضوع مهمی در کنترل اشتها است.

تاثیر دمنوش رزماری بر لاغری
رزماری آنتی اکسیدان بالایی دارد و خاصیت ضد التهابی آن، چربی‌سوزی را در بدن افزایش می‌دهد. رزماری همچنین آنزیم لیپاز را نیز مهار می‌کند. لیپاز آنزیمی است که مولکول‌های چربی را می‌شکند و سبب احساس سیری و کاهش سرعت هضم غذا می‌شود.

دمنوش لاغری چای ترش
چای ترش انواع آنتی‌اکسیدان‌ها را دارد که تاثیر زیادی بر دفع چربی‌ها، بافت‌های مرده و آسیب دیده می‌گذارد. چای ترش از طرف دیگر سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و سبب سرعت بخشیدن به دفع غذای مصرفی می‌شود. در نتیجه چربی موجود در غذا را غیر قابل دسترس می‌کند.

تاثیر دمنوش گزنه بر لاغری
گزنه باعث تغذیه عمیق سلول‌ها، کاهش میل به غذا و سم‌زدایی بدن می‌شود. دمنوش گزنه سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین C، ویتامین E، آهن و پتاسیم است، ویتامین‌های که باعث کاهش اشتها می‌شود. این دمنوش بجز تاثیر بر سوزاندن چربی‌ها باعث رفع بدخلقی و بی‌حوصلگی نیز می‌شود.

تاثیر دمنوش اسطوخودوس بر لاغری
دمنوش لاغری استوخودوس برای درمان فشارخون بالا، دیابت و بی‌خوابی است. این گیاه با نام‌های اسطوقدوس یا لاوندر هم شناخته می‌شود. برای درمان فشارخون بالا، دیابت و بی‌خوابی مفید نیز است. آنتی‌اکسیدان بالای آن هم به سم‌زدایی روده‌ها کمک می‌کند و هم با کاهش جذب چربی‌ها سبب کاهش وزن می‌شود.
برچسب ها: دمنوش لاغری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها