کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از دست‌دادن تنوع‌زیستی و آسیب به اقتصاد

5 تير 1401 ساعت 17:35


گروه اقتصادیاولین مطالعه بزرگ در مورد این موضوع هشدار داده است که از دست‌دادن عمده تنوع زیستی جهانی می‌تواند باعث آسیب اقتصادی کافی تا پایان دهه شود تا بیش از نیمی از رتبه‌های اعتباری جهان از جمله رتبه چین را به شدت کاهش دهد.
 

به گزارش ایسنا، تخمین زده شد که این تاثیر مخرب منجر به این خواهد شد که ۵۸ درصد از ۲۶ کشور مورد مطالعه با حداقل یک درجه کاهش رتبه اعتباری خود مواجه شوند. از آنجایی که رتبه‌بندی‌ها بر میزانی که دولت‌ها باید برای استقراض در بازارهای جهانی سرمایه بپردازند، تاثیر می‌گذارد، کاهش رتبه‌ها بین ۲۸ تا ۵۳ میلیارد دلار هزینه بهره اضافی در سال به همراه خواهد داشت.

مطالعه انجام شده توسط دانشگاه شرق آنگلیا در انگلستان، کمبریج، دانشگاه شفیلد هالام و دانشگاه سواس لندن نشان می‌دهد که چین و مالزی با کاهش بیش از ۶ درجه در سناریوی فروپاشی جزئی، شدیدترین ضربه را خواهند دید. هند، بنگلادش، اندونزی و اتیوپی با کاهش تقریبا چهار درجه‌ای مواجه خواهند شد، در حالی که تقریبا یک سوم کشورهای مورد تجزیه و تحلیل بیش از سه درجه خواهند داشت.

این کاهش اعتبار برای چین، ۱۲ تا ۱۸ میلیارد دلار دیگر به صورت حساب پرداخت بهره سالانه اضافه می‌کند، در حالی که بخش شرکتی پر بدهی این کشور ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار اضافی متحمل می‌شود. هزینه‌های مالزی بین ۱ تا ۲.۶ میلیارد دلار افزایش می‌یابد، در حالی که شرکت‌های مالزی باید ۱ تا ۲.۳ میلیارد دلار اضافی را پوشش دهند.
بر اساس گزارش رویترز، از دست دادن تنوع‌زیستی می‌تواند اقتصاد را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، سقوط در شیلات باعث ایجاد شوک‌های اقتصادی در زنجیره‌های تامین ملی و سایر صنایع می‌شود.


کد مطلب: 343920

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/343920/دست-دادن-تنوع-زیستی-آسیب-اقتصاد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir