کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیاردی برای مقابله با چین

6 تير 1401 ساعت 9:17


گروه بین الملل: مقابله با گسترش نفوذ چین و حمایت از اوکراین در برابر حمله روسیه از مهم‌ترین مسائل مورد بحث در اجلاس سران گروه ۷ هستند. جذب ۶۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌های کشورهای فقیر یکی از محورهای این گفت‌وگوهاست.
پس از برگزاری نخستین نشست کاری سران کشورهای گروه هفت، منابع خبری به نقل از کاخ سفید گزارش دادند این کشورها قصد دارند برای مقابله با گسترش نفوذ چین، به خصوص در آسیا و آفریقا، برای جذب ۶۰۰ میلیارد دلار سرمایه طی یک دوره پنج ساله برای بهبود زیرساخت‌های کشورهای فقیر و کمتر توسعه یافته تلاش کنند.
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و میزبان اجلاس گفت: سران کشورهای گروه هفت برای چالش‌های کنونی جهان پیشنهادهای مشخصی دارند که یکی از آنها یک حرکت تهاجمی جهانی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها است.او می‌گوید این برنامه‌ریزی شامل بنادر، خطوط راه‌آهن، شبکه برق‌رسانی و همچنین مراقبت‌های بهداشتی و ارائه خدمات درمانی در کشورهای کمتر توسعه یافته می‌شود.
 نخست‌وزیر بریتانیا معتقد است در ارتباط با رفتار با چین باید به یک "تعادل درست" رسید. بوریس جانسون،گفت: سیاست گروه هفت باید از طرفی ارزش‌ها را نمایندگی کند، از طرف دیگر باید ادامه روابط تجاری با چین را ممکن سازد.گروه ۷ (G7) چهار کشور اروپایی آلمان، فرانسه، بریتانیا و ایتالیا، دو کشور آمریکای شمالی کانادا و ایالات متحده و کشور آسیایی ژاپن را در بر می‌گیرد.در فاصله سال‌های ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۴ روسیه نیز یکی دیگر از کشورهای این جمع بود که آن زمان گروه ۸ خوانده می‌شد. الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه باعث کنار گذاشتن این کشور از گروه هشت شد.با توجه به تجاوز نظامیان روسی به اوکراین که ۲۴ فوریه به فرمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه آغاز شد حمایت یکپارچه از کی‌یف به یکی از دغدغه‌های کشورهای غربی تبدیل شده است.
صدراعظم آلمان می‌گوید، کشورهای گروه ۷، اعضای ناتو و اتحادیه اروپا از ابتدای حمله خشونت‌بار روسیه، منسجم کنار یکدیگر ایستادند و در مورد حمایت از اوکراین مصمم و قاطعانه اقدام کردند.
او افزود، می‌توان مطمئن بود که پوتین روی این همبستگی و قاطعیت حساب نمی‌کرد و این مسئله او را دچار یک سردرد مزمن کرده است.همزمان با آغاز اجلاس سران گروه ۷ در جنوب ایالت بایرن، ارتش روسیه در اقدامی که در ماه‌های اخیر به این شدت کمتر سابقه داشت کی‌یف، پایتخت اوکراین را هدف حمله موشکی قرار داد.ولادیمیر کلیچکو، شهردار کی‌یف می‌گوید این اقدام مسکو واکنشی به اجلاس گروه هفت در آلمان و نشست کشورهای عضو ناتو بوده که قرار است هفته آینده در اسپانیا برگزار شود.
اولاف شولتس در واکنش به این حمله موشکی به خبرنگاران گفت، این حمله نشان می‌دهد که "جنگ پوتین" چقدر وحشیانه است و همچنین نشان می‌دهد چقدر اهمیت دارد که با همبستگی از مردم اوکراین پشتیبانی می‌کنیم تا از سرزمین، دموکراسی و آزادی تعیین سرنوشت خود دفاع کنند.


 


کد مطلب: 343966

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/343966/سرمایه-گذاری-۶۰۰-میلیاردی-مقابله-چین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir