به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۳۴۳۹۷۴

۹ راز زیبایی خیره‌کننده‌ مرلین مونرو که باید بدانید

۹ راز زیبایی خیره‌کننده‌ مرلین مونرو که باید بدانید
گروه فرهنگی: مرلین مونرو همیشه یکی از نمادهای زیبایی بوده و هنوز هم با گذشت سال‌ها، نماد زیبایی و جذابیت زنانه است. او را با رژلب‌های سرخ و پیچ‌وخم موهای بلوندش به خاطر می‌آورند.مرلین مونرو در طول زمان و حتی تا همین امروز، یکی از تاثیرگذارترین زنان دنیا در صنعت مد و زیبایی هم بوده است. شاید برای شما سوال شده که راز جذابیت و زیبایی مرلین مونرو در چیست و چرا او همیشه جذاب بوده است؟مرلین مونرو برنامه‌ی مشخصی برای مراقبت از پوست و زیبایی داشته است. این ۹ مورد را باید درباره‌ی برنامه‌ی او برای حفظ زیبایی‌اش بدانید.
 
۱. دوری از آفتاب
او همیشه از آفتاب دوری می‌کرد. در پاسخ به این سوال که چرا همیشه از آفتاب می‌گریزد، مرلین مونرو می‌گوید: «من شخصا مخالف تیره کردن رنگ بدن با تابش آفتاب هستم. ترجیح می‌دهم پوستی روشن و یکدست داشته باشم.» در آن زمان در کالیفرنیا برنزه کردن پوست با آفتاب بسیار رایج و محبوب بود. اگر دوست دارید مثل مرلین مونرو بدرخشید، برنزرهای مصنوعی و آفتاب گرفتن را فراموش کنید

۲. انتخاب طیف خاصی از بلوند
احتمالا برای شما هم سوال شده که وقتی مرلین مونرو روی صندلی آرایشگر می‌نشست تا موهایش را برایش رنگ کند، چه رنگی را انتخاب می‌کرد. رنگی که مرلین مونرو همیشه انتخاب می‌کرد طیف خاصی از بلوند به نام Pillow Case White بود. مونرو هر سه هفته موهایش را دکلره می‌کرد. برای اینکه رنگ موهایش با شست‌وشوی زیاد خراب نشود و از بین نرود، همیشه از یک شامپوی خشک استفاده می‌کرد. او هر دو روز یک بار از این شامپوی خشک استفاده می‌کرد تا موهایش همیشه تمیز و براق به نظر برسند.

۳. لب‌های برجسته با یک کلک آرایشگری
چطور لب‌هایی برجسته داشته باشیم؟ لب‌هایی مثل لب‌های مرلین مونرو که به داشتن آن‌ها معروف بود. لب‌های برجسته‌ی مرلین مونرو با کمک یک ترفند آرایشگری به این زیبایی به نظر می‌رسید. آرایشگر او همیشه از چند طیف رنگ قرمز روی لب‌های او استفاده می‌کرد. او طیف‌های تیره‌تر را در کناره‌های لب و طیف‌های روشن‌تر را در مرکز لب استفاده می‌کرد. این تغییر رنگ و میزان روشنایی رژ لب، به لب‌ها بعد می‌داد و باعث می‌شد که برجسته‌تر به نظر برسد.این روش هوشمندانه، امروز هم زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از ترفندهای آرایشی است که خود شما هم در منزل می‌توانید برای برجسته‌تر نشان دادن لب‌ها امتحان کنید.

۴. اهمیت دادن به خواب
مرلین مونرو به‌خوبی از اهمیت خواب برای سلامت پوست و مو و در کل زیبایی چهره و اندام، باخبر بود. مرلین مونرو از خواب لذت می‌برد و شب‌ها بین ۵ تا ۱۰ ساعت خواب آرام و استراحت داشت. او یک بار در مصاحبه با مجله‌ی Pageant در مورد روزهای تعطیلش گفته بود: «یکشنبه‌ها یک روز فراغت کامل برای من است. من گاهی اوقات دو ساعت وقت می‌گذارم تا از خواب بیدار شوم و از آخرین لحظه‌های خواب‌آلود، بی‌نهایت لذت می‌برم.»

۵. لباس نپوشیدن در تخت
مرلین مونرو به این شهرت داشت که در تخت خواب لباس نمی‌پوشد و می‌گفت لباس‌های خواب و پیژامه‌ها، خوابش را به هم می‌زنند. او فقط شب‌ها از عطر استفاده می‌کرد. عطر شماره ۵ شنل که آن را به وان حمام قبل از خوابش اضافه می‌کرد.

۶. حمام یخ
این روزها بسیاری از ورزشکاران در سراسر دنیا، دوش گرفتن با آب سرد را امتحان می‌کنند و این کار، به یک ترند در شبکه‌های اجتماعی هم تبدیل شده است؛ اما مرلین مونرو مدت‌ها قبل از دیگر سلبریتی‌ها، حمام یخ را امتحان کرده بود. او برای اینکه پوستی محکم داشته باشد چند وقت یک بار حمام با آب یخ را امتحان می‌کرد.

۷. مراقبت از پوست به روش مرلین مونرو
مرلین مونرو درست مثل آدری هیپبورن، مرتب با یک متخصص پوست مجارستانی به نام Erno Laszlo در ارتباط بود و دائما به او مراجعه می‌کرد. او به شکل وسواس‌گونه‌ای دائما صورتش را می‌شست و تعداد دفعات شست‌وشوی صورتش به پنج بار در روز هم می‌رسید. مرلین مونرو از ترس جوش زدن دائما صورت را می‌شست و به همین دلیل پوست بسیار خشکی داشت.این پزشک متخصص پوست برای او یک روتین پوستی مخصوص در نظر گرفته بود که بسته به شرایط و زمان، تغییر می‌کرد. روتین مراقبت از پوست او برای شب با یک پاک‌کننده‌ی روغنی به نام Erno Laszlo Active Phelityl Oil شروع می‌شد. سپس از یک کرم مخصوص به نام Active Phelityl Cream استفاده می‌کرد و بعد از چند دقیقه آن را می‌شست. در نهایت یک لوسیون به نام Controlling Lotion داشت که تمام‌کننده‌ی روتین شبانه بود. جالب است بدانید که تمام این محصولات مراقبت از پوست، هنوز هم در بازار وجود دارند.

۸. راز براق بودن چهره
این روزها همه عاشق استفاده از هایلایترها هستند. هایلایتر یکی از محصولات آرایشی است که می‌تواند کمی درخشندگی در صورت ایجاد کند و باعث شود که چهره‌ی شما شاداب‌تر به نظر برسد. اما مرلین مونرو روش دیگری برای افزایش درخشندگی چهره داشت. او زیر کرم پودر از مقداری وازلین استفاده می‌کرد تا پوستش زیر نور صحنه بدرخشد.او یکی از طرفداران پروپاقرص کرم‌های مرطوب‌کننده و کمی چرب بود. بسیاری از این محصولات مثلا کرم نیوا، حتی امروزه هم هنوز در بازار محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارند. حتی گاهی اوقات از روغن زیتون هم برای افزایش درخشندگی پوست استفاده می‌کرد. او از خواص روغن زیتون برای مقابله با خشکی بیش از حد پوست هم بهره‌مند می‌شد.

۹. تعصب نداشتن برای ورزش
او یک بار در یکی از مصاحبه‌های خود در مورد تمرینات ورزشی‌اش گفته بود: «من مانند ورزشکاران رادیو، حسابی تمرین‌های ریتمیک نمی‌کنم. من اگر مجبور باشم طبق قانون خاصی و کاملا کنترل‌شده ورزش کنم، نمی‌توانم آن را تحمل کنم.» این چیزی است که بسیاری از ما هم در زندگی تجربه می‌کنیم. دوست نداریم برای ورزش کردن تحت فشار باشیم یا فقط تمرینات خاصی انجام دهیم.درعوض، او یک «روال ساده برای سفت کردن سینه» داشت که شامل بلند کردن وزنه‌های تقریبا یک کیلویی بود و این حرکت را ۱۵ بار انجام می‌داد. او هر روز صبح تا زمانی که خسته می‌شد چند تمرین برای سفت کردن بالاتنه کنار تخت انجام می‌داد.

رژیم غذایی مرلین مونر
رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت پوست و مو دارد. پوست و موی سالم، ظاهری جذاب و زیبا را به ارمغان می‌آورد. حتما برای شما سوال شده که رژیم غذایی مرلین مونرو چه بود و آیا در رژیم غذایی او نکته‌ای وجود دارد که باعث جذابیت چهره‌ی او شده است؟طبق رژیمی که او دنبال می‌کرد، نباید هیچ نوع آجیل، شکلات، زیتون، صدف یا غذاهای پر نمک می‌خورد. نمک بیش از حد نه‌تنها منجر به مشکلاتی مانند فشار خون یا نفخ می‌شود، بلکه پوست را کم‌آب می‌کند و آن را پوسته پوسته می‌کند. علاوه‌بر‌این مصرف غذاهای پرنمک می‌تواند با احتباس آب، باعث تورم پوست و در نتیجه پف کردن چشم شود.

از روتین پوستی و رژیم غذایی مرلین مونرو چه درسی می‌گیریم؟
در موزه‌ی آرایش نیویورک نمایشگاهی به نام « Pink Jungle: آرایش در دهه ۱۹۵۰ آمریکا» برگزار شد. به لطف این نمایشگاه، از روتین پوستی مرلین مونرو که توسط پزشکش توصیه شده بود، باخبر شده‌ایم. دکتر Erno Laszlo در سال ۱۹۵۹ برای مرلین مونرو یک روتین پوستی دقیق و جزیی برای حل یکی از بزرگترین مشکلات پوستی او یعنی خشکی پوست، توصیه کرده بود که شامل نکات زیر است:در ابتدا دکتر Laszlo به او توصیه کرده بود که برای شستن صورتش با صابون، از آب ولرم استفاده کند. آب ولرم برای پاک کردن کامل آلودگی‌ها از پوست، بهترین عملکرد را دارد.

یکی از بخش‌های روتین پوستی شبانه‌ی او، دو بار تمیز کردن صورت است؛ یک بار با شوینده‌ی روغنی و یک بار دیگر با یک کرم تمیز‌کننده. دو بار شست‌وشو برای کسانی که پوست خشک دارند مناسب نیست ولی شوینده‌های روغنی و کرم‌های پاک‌کننده مثل شیرپاک‌کن‌ها می‌توانند خشکی پوست را جبران کنند.

در رژیم غذایی مرلین مونرو، شکلات حذف شده است. شکلات می‌تواند باعث ایجاد آکنه شود اما این به‌خاطر کاکائو نیست بلکه به خاطر شکری است که در شکلات‌ها وجود دارد.در نهایت او با استفاده از روغن‌های طبیعی، پاک‌کننده‌های روغنی و شیرپاک‌کن‌ها با خشکی پوست مقابله کرده است. استفاده از لوسیون قبل از خواب، راه دیگری برای کنترل خشکی پوست است.
برچسب ها: مرلین مونرو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها