به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۳۴۴۰۳۸
گوهری:

پوشیدن پیراهن پرسپولیس افتخار است

پوشیدن پیراهن پرسپولیس افتخار است
گروه ورزشی: احمد گوهری درباره شرایط خود در نیم فصلی که گذشت اظهار داشت: شرایط سخت و دشواری بود. من در حالی از آبادان آمدم که در نیم فصل اول جزو سه گلر نخست بودم ولی خب شرایط پرسپولیس هم عجیب و غریب بود. از همه جوانب، بسیار تحت فشار بودم. البته واهمه‌ای نداشتم چون برای خودم این هدف را تعیین کرده‌ام که هر جا باشم برای این که دروازه‌بان اصلی باشم تلاش کنم. در پرسپولیس هم غیر از این نبود و نیست. آمار و ارقام من قبل از آمدن به پرسپولیس مشخص بود. من خودم را یک شماره دو نمی‌دیدم.
 
وی افزود: این درست است که صرفا پوشیدن پیراهن پرسپولیس افتخار بزرگی است ولی اگر برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تلاش نکنید، درست نیست. حق پرسپولیس و هواداران این است که تلاش و هدف‌گذاری شما این باشد که بخواهید بهترین باشید و به حدی برسید که باری از روی دوش پرسپولیس بردارید. من هم با چنین نگاهی به پرسپولیس آمدم و صرفا دنبال این نبودم که فقط باشم. الان هم غیر از این نیست و نگاه من مثل همان روزی است که آمدم.

دروازه‌بان پرسپولیس درباره حس و حال خود برای اولین مسابقه‌ای که درون دروازه پرسپولیس ایستاد، خاطرنشان کرد: من واقعا با این نگاه به پرسپولیس آمدم که بتوانم به قدری خوب عمل کنم که درون دروازه باشم. البته شرایط سخت بود و نمی‌شود منکر شد. فشار روی همه تیم خیلی زیاد بود. من هم برای بازی اول استرس داشتم. این را قبول دارم ولی آن حس فقط برای آن بازی بود. در بازی‌های بعد اصلا آن طور نبودم. بالاخره شما جای یک گلدان را هم که عوض کنید چند روز طول می‌کشد به محل جدید خودش عادت کند ولی نمی‌دانم چرا بعضی در خارج از پرسپولیس، سعی می‌کردند خلاف این را به دیگران و خود من القا کنند. این صحبت جدای از بحث فشاری است که در هر بازی روی همه تیم وجود دارد. بالاخره این جا پرسپولیس است. بازی در آن فقط به مهارت فنی نیاز ندارد. اتفاقا مسایل روحی و روانی سهم زیادی در عملکرد هر بازیکن دارد. بیشتر از هر تیم دیگری. در همان بازی اول، نگاه و توجه ۴۰ میلیون تماشاگر را حس می‌کردم، از بازی دوم همان حس بود ولی دیگر آن استرس نبود و دیدید که در دربی هم حاضر بودم.

گوهری درباره تاثیر کار مربی دروازه‌بان‌ها و همچنین تغییرات خط دفاعی در بازی‌ها روی عملکرد خود، عنوان داشت: آقای فنایی تاثیر خیلی زیادی روی کار من داشت. از صمیم قلب از او ممنون هستم. مثلا آن تصمیم که من در دربی بازی کنم، خیلی مهم بود. از اعتماد او و سرمربی خیلی خیلی ممنون هستم. البته من هم واقعا نهایت توان و تلاش خودم را به کار گرفته بودم. همه مربیانی که با من کار کرده‌اند می‌دانند؛ من کارم کمی زمان‌بر است ولی همیشه رو به جلو حرکت کرده‌ام. در مورد موضوع دیگری که پرسیدید هم باید بگویم، طبیعی است که تغییر در خط دفاع کار را سخت می‌کند ولی مساله ما تغییرات اجباری بود. یک بار فرشاد (فرجی) مصدوم شد. یک بار سید جلال مصدوم شد که همین‌جا باید بگویم کمک بزرگی بود که سریع در تیم جا بیفتم. به هر حال از این دست مسایل هم پیش می‌آمد که تغییرات را منجر می‌شد.

دروازه‌بان سرخ‌پوشان درباره همبازی شدن با علیرضا بیرانوند در فصل جدید، اضافه کرد: البته در تیم نفت، سه سال با بیرانوند همبازی بودم. در واقع روزی که به پرسپولیس آمدم با خیلی از بچه‌ها در دیگر باشگاه‌ها یا تیم ملی جوانان تجربه همبازی بودن داشتم. من برای همه دروازه‌بان‌های دیگر احترام زیادی قائل هستم، علیرضا بیرانوند و حامد لک که جای خود را دارند. به هر حال جدای از هر رقابتی، در فصل جدید کار سختی پیش رو داریم چون باید در رقابت با دیگران برای قهرمانی بجنگیم. از الان هم نمی‌شود گفت چه می‌شود. باید به تلاش خودمان نگاه کنیم و در مرحله بعد مسایل دیگر از جمله حمایت هواداران خیلی مهم است. مثلا فضای آرامی نیاز است تا بازیکنان جدید بتوانند خودشان را در تیم پیدا کنند. انتظارات هواداران هم که معلوم است. من هم برای این که بازی کنم و با نگاه به تیم ملی به پرسپولیس آمدم. تلاش خود را می‌کنیم باقی کار صلاحدید کادر فنی است. هر مربی سلایق و اصول خودش را دارد. باور من این است که شخصیت رفتاری و حرفه‌ای در فوتبال خیلی مهم است. برای خود من هم همیشه احترام، شخصیت خیلی بیشتر و جلوتر از مسایلی مثل پول اهمیت داشته است.
برچسب ها: پرسپولیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها