به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۳۴۴۰۴۴

فکر و ذکر اسرائیل برای رویارویی با ایران

فکر و ذکر اسرائیل برای رویارویی با ایران
گروه بین الملل: وزیر دفاع اسرائیل گفت که دولت اسرائیل سیاست مرتبط با مذاکرات هسته‌ای ایران را تعیین می‌کند و نیروهای اطلاعاتی-نظامی اسرائیل نقشی در این‌باره ندارند.
این اظهارنظر پس از آن بیان می‌شود که یک روزنامه اسرائیلی گزارش داد فرماندهان کلیدی ارتش اسرائیل از نهایی شدن توافق بین تهران و قدرت‌های جهانی حمایت می‌کنند.
روزنامه پرتیراژ «یدیعوت آحرونوت» گزارشی منتشر کرد مبنی‌بر این‌که فرماندهان ارشد اطلاعاتی-نظامی و برنامه‌ریزی راهبردی اسرائیل معتقدند احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام که محدودکننده فعالیت‌های هسته‌ای ایران است به نفع اسرائیل خواهد بود.این روزنامه می‌نویسد استدلال واحد اطلاعات ارتش اسرائیل این است که احیای برجام برای این کشور زمان می‌خرد تا خود را برای حمله‌ای آماده کند که هدف آن جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.
بر اساس این گزارش، از نظر مقام‌های ارشد اطلاعاتی اسرائیل، دستیابی به یک توافق بد بهتر از عدم توافق است و این به اسرائیل فرصت می‌دهد تا خود را برای اقدامات نظامی دامنه‌دار علیه ایران آماده کند.به گزارش این روزنامه، ژنرال‌های اطلاعاتی ارتش اسرائیل که از بازگشت به برجام حمایت می‌کنند عبارتند از: آهارون حالیوه، مدیر اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل؛ آمیت سعر که ریاست واحد تحقیق اطلاعات نظامی را برعهده دارد؛ اورن سِتر، مسئول واحد استراتژیک ارتش؛ و تال کلمان، مقام مسئول نظامی در امور ایران.
این گزارش می‌افزاید ژنرال‌های نظامی معتقدند که بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، نیز از احیای برجام حمایت می‌کند. گانتز پیشتر گفته بود که از دستیابی به یک توافق وسیع‌تر، قوی‌تر و طولانی‌تر حمایت می‌کند.وزیر دفاع اسرائیل هم در واکنش به این گزارش در یک پست توئیتری نوشت: اگرچه نیروهای امنیتی اسرائیل در مورد سیاست ایران از قدرت تاثیرگذاری برخوردارند، اما «تصمیم‌گیری درباره این موضوع در حوزه اختیارات دولت است».او افزود: «همه فکر و ذکر تشکیلات دفاعی، رویارویی با تهدید ایران به عنوان مهم‌ترین مسئله است، و این در حال حاضر موضوع فوری استراتژیک برای امنیت اسرائیل به شمار می‌رود».او تاکید کرد که نظر به حفظ امنیت اسرائیل،‌ رایزنی‌های مربوط به توافق هسته‌ای باید پشت درهای بسته پی گرفته شود.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها